Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Voor de gs1000g die ik onlangs van helaholatuthola heb overgenomen, je weet wel , die met het gescheurde zadel.
Heb ik inmiddels een nieuw zadeldekje voor gevonden, zo’n beugel voor achterop het zadel, en een heuse voorvork stabilisator *O* .
Ik weet wel, zolang het blok er nog niet in hangt heb je er eigenlijk helemaal niks aan, maar hee; veiligheid boven alles EN ik kan weer lekker zitten. :]

Het werkzame leven is voor mij weer begonnen maar tussendoor moeten we toch iets plannen. Ik effe dat goeliehario zadel ophalen, en meteen effe helpen om dat blok erin te hangen.
 
Blok eronder hangen is wat enthousiast, fiets staat in de opslag en ben vooralsnog druk met huis.
Voor het zadel wil ik nieuwe rubbers plaatsen, zijn kneiter hard. Ff kijken of ze ook onder de goelie-arie passen.
 
Hallo allen,

Ik ben mijn GS750 uit 1977 stapje voor stapje aan het opknappen, nu kom ik iets tegen waar ik niet zo blij van word.
Het ophangpunt van de schokbreker linksachter is vermoedelijk eens afgebroken, en héél slecht gerepareerd. Zie foto's.
Mijn plan is nu om een het gat (recht) uit te boren, een juiste maat asje te draaien en deze erin lassen. Kan iemand mij bevestigen of de ophangpunten links en rechts gelijk zijn? Kan daarnaast iemand ook een foto delen van het ophangpunt?

Als iemand een betere manier heeft om dit op te lossen, dan houd ik mij aanbevolen! Tips zijn ook welkom.

IMG_3403.jpeg IMG_3402.jpeg IMG_3401.jpeg


Daarnaast ben ik op zoek naar twee nieuwe/nette schokbrekers, voorkeur gaat uit naar Koni's o.i.d. Heeft iemand wat liggen? :)
 
Wel gerepareerd zoals ik het ook zou doen 🤣
Zeker weet ik het niet meer maar de achterbrug van een 750 is toch symmetrisch? Dan zouden de ophangpunten dat ook moeten zijn.
 
Vorige eigenaar heeft dat inderdaad getracht te doen, echter is het gat compleet scheef geboord...
Daarnaast ben ik deze motor aan het restaureren, dus heb ik liever een wat nettere oplossing :)
 
Vorige eigenaar heeft dat inderdaad getracht te doen, echter is het gat compleet scheef geboord...
Daarnaast ben ik deze motor aan het restaureren, dus heb ik liever een wat nettere oplossing :)

Het gat dichtlassen, daarna netjes uitboren. Vervolgens de bout erdoor en die er in vast lassen. Daarna de kop van de bout afslijpen. En daarna spuiten. Dan zie je echt geen verschil en het is net zo sterk.

Maar inderdaad is een goed gat boren best moeilijk. Zeker als je het met een handboormachine moet doen.
 
Als je het gat eerst dichtlast word het knetterhard staal.
Niet dat het niet kan maar even een waarschuwing.
Kun je niet een compleet nieuw asje/busje met schroefdraad (laten) draaien, dan het oude vernaggelde kompleet uitboren/slijpen.
Is het meeste werk maar wel het netste.
 
Mannen ik wil wat opruimen hier, ik heb een bak vol GS en GSX kabels en nog wat ander spul en een doos met rechthoekige knipperlichtonderdelen, vind het zonde om weg te gooien, wil iemand hier het ruilen tegen een zak chips of zo?
 
Nee joh
Pindaflips huismerk AH
Als je daar eenmaal verslaafd aan bent kom ik een voor een je motoren halen voor pindaflips.

Ik bied supergoedkope onderdelen aan en jij wil me gelijk in een neerwaartse spiraal brengen die ten koste gaat van mijn collectie, ik denk het niet vriend, ik raak geen pindadinges meer aan! _O-
 
Als je het goed wilt doen, moet je een sloopframe scoren. Netjes de driehoeken uitslijpen bij beide frames, en de “nieuwe” er netjes inlassen. Ook een goede optie is dat stomme gat netjes uitfrezen en dan wat al eerder gezegd is, stukje massief staal, afdraaien, schroefdraad tappen, erin lassen.
 
Mannen ik wil wat opruimen hier, ik heb een bak vol GS en GSX kabels en nog wat ander spul en een doos met rechthoekige knipperlichtonderdelen, vind het zonde om weg te gooien, wil iemand hier het ruilen tegen een zak chips of zo?
Zitten er voor @Tim93 misschien van die rubber hoesjes tussen?
Voor om de voorste knippers van een gsx1100, die om de montage bouten en steun zitten.
(Voordat men allerlei soorten gebruikte hoesjes aan gaat bieden :X)
Ik heb ze wellicht ook wel maar dan moet ik ff zoeken.
 
Zitten er voor @Tim93 misschien van die rubber hoesjes tussen?
Voor om de voorste knippers van een gsx1100, die om de montage bouten en steun zitten.
(Voordat men allerlei soorten gebruikte hoesjes aan gaat bieden :X)
Ik heb ze wellicht ook wel maar dan moet ik ff zoeken.

Nee die heb ik voor mijn eigen GSX gebruikt, en daar moest ik de rest er voor bij kopen. _O-
 
Bedankt allen! Mij lijkt het inderdaad ook het beste om dit gat proberen uit te boren. Vervolgens een asje draaien en die erin lassen. Volgende stap wordt toch het hele frame onder handen nemen, hopende dat alles niet te veel uitgelubberd is. Dan kan hij gestraald en gespoten worden.

Nog een vraag; heeft een GS750 '77 origineel een typeplaatje? Of enkel een ingeslagen framenummer?

@Robinjo , bedankt voor je aanbod! Ik heb zelf ook de beschikking tot een draaibank. Mocht deze niet voldoen, dan hoor je van me!
In die bak onderdelen van je, zit daar ook GS spul van rond '77-'80 in? Of enkel jonger?
 
Ik heb nog nooit een typeplaatje gezien op mijn GS-en.
Op de GT ook niet, en de GSX ook niet.
De GT is van ‘76 en de GS-en zijn/ waren van ‘78 en ‘80.
 
Bedankt allen! Mij lijkt het inderdaad ook het beste om dit gat proberen uit te boren. Vervolgens een asje draaien en die erin lassen. Volgende stap wordt toch het hele frame onder handen nemen, hopende dat alles niet te veel uitgelubberd is. Dan kan hij gestraald en gespoten worden.

Nog een vraag; heeft een GS750 '77 origineel een typeplaatje? Of enkel een ingeslagen framenummer?

@Robinjo , bedankt voor je aanbod! Ik heb zelf ook de beschikking tot een draaibank. Mocht deze niet voldoen, dan hoor je van me!
In die bak onderdelen van je, zit daar ook GS spul van rond '77-'80 in? Of enkel jonger?

Zit ook GS spul bij inderdaad, ik heb 3 GS750's gehad, en wat 1000's en daarna 1100 en 1135 vierkleppers
 
Terug
Bovenaan Onderaan