Robinjo
MF veteraan
Bandit blok? Tellers iig wel.
Correct
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bandit blok? Tellers iig wel.
Ah, dan heb ik 't weer helderKlopt!
Inbusjes heb je trouwens wel een hoop plezier van hoor. Als je voor de zoveelste met een slagschroevendraaier op een paar carbs staat te rammen ben je die ouwe zooi snel genoeg zat.
Ik zou best durven om het ding te starten met verse action olie en verse benzine.
Busje remmenreiniger erbij en gaan! Maar grote kans dat de carburateurs helemaal klef zijn natuurlijk.
Maar gewoon proberen. Loopt ie? Rondje door de buurt. Al doet maar 1 rem het....
Daarna lekker verwennen met weer verse olie en filter, en de rest beetpakken. Ik zeg altijd tegen die loeders, als je het waard bent, krijg je mooie spulletjes
Ik vinnum er nog netjes uitzien, en vooral origineel.Ik heb de garage eens opgeruimd, ik kwam tot de conclusie dat er best nog een motortje bij kon . Het is een GS750 uit 1977 geworden, in best aardige conditie. Ok, het chroom is niet meer als nieuw en de lak op het blok is ook niet al te best meer. Maar dat is met goede wil, en een paar euro op de lossen.
De motor heeft naar zeggen een jaar of 10 niet gelopen en vraagt daarom wel even wat aandacht. Het idee is om de motor eerst rijdend te krijgen en daarna eventueel de hele bende strippen en opnieuw verchromen en spuiten.
Ik was van plan om de benzine af te tappen, en er nieuwe olie en een oliefilter in te stoppen en kijken of de boel dan wil starten (in het kader van 'if it ain't broke, don't fix it). Of is dit te kort door de bocht en zal ik toch de carterpan er onderuit halen om te kijken hoeveel smurrie er in zit?
In het blok zitten nog de kruiskopjes, en paar daarvan zijn met een niet passende schroevendraaier half gesloopt. Heeft er nog iemand een doosje met deze bouten liggen? Ik wil liever de originele bouten gebruiken in plaats van de moderne inbus bouten.
Oh ja, nog een fototje (de spiegels en afdekplaaten aan de zijkant had ik hier al los gehaald)
Bekijk bijlage 1418060
Ik vinnum er nog netjes uitzien, en vooral origineel.
Je gaat er toch geen flobber of kafferracer van maken toch ?
Je bedoelt een tang op het startrelais gelegd? Want dan doet ie het nog
Vaak is gewoon de startknop lam of verroest. Haal tzt de stuurschakelaars maar eens uit elkaar, zitten vol met spinnen en roest en stof en weetikwatnogmeer.
Dat is pas een fantastische road tripEven met de GS550 naar Monaco geweest. Ben nu op de terugweg. Even pitten en morgen de laatste 600 km...Bekijk bijlage 1419070
Voor als er iets door fikt. Kun je ergens anders iets wegknippen
En een beetje kwaliteit kniptang kan je ook als hamer gebruiken.