Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Aankomend weekend zijn de RRR op de Schleizer Dreieck, iemand daar wel eens geweest?
Ik denk er aan er heen te rijden. Las een mooie recensie op www.racesport.nl van Asse Klein :9
Finishpraat: Schleizer Dreieck
*D:Y vorig jaar op een BSA Goldstar een wedstrijd in de IHRO gereden op Schleiz. :} Echt een prachtig circuit met nog de oude natuurlijke slingers en hoogte verschillen. Dat oude gedeelte is het mooiste maar ook moeilijk. Nieuwe gedeelte om het circuit jaren geleden in te korten is ook prima eigenlijk maar heeft duidelijk een ander karakter.
Oude gedeelte bij de oude stenen tribune uit de Oost Duitse tijd is ook het mooiste om te kijken. Kan je ook veel van de baan zien.
 
Dat wordt een paar rondjes lopen dus! Doe ik in Hengelo ook graag. Zo krijg je een mooi overzicht van alle stukken.
 
Asse Klein? Dat is toch die gozer die voor Racesport op de TT geweest is dit jaar, en lyrisch schreef over zijn geleende GS van BMW NL én zijn gekregen Halvarssons motorpak? Of zijn serie columns dit jaar op Rs, die open deuren intrapten over de TT? Om het maar even in perspectief te plaatsen..

IK ben nog nooit op de dreieck geweest, maar wel veel o.a. op het nabijgelegen Sachsenring. Die regio is vergeven van de vriendelijke mensen die leven voor de motorsport. Ook de IDM heeft eenzelfde opzet als het BSB met o.a. vrije paddocks e.d., dus tel het bij elkaar op..
Ik denk dat het een mooi evenement kan zijn inderdaad, maar hoor graag je ervaringen ná dit weekend @bredebeier , het staat bij mij ook nog op de planning (ooit), net als Chimay...

Lees overigens net op de website dat Schleiz één grote bouwput is:

Noch ein wichtiger Hinweis für alle Zuschauer, Gäste, Funktionäre und auch Teilnehmer:

Aktuell gibt es in der Innenstadt von Schleiz eine große Baustelle. Insofern ist es für alle, die aus dem Norden kommend über die BAB 9 aus Richtung Berlin anreisen, sehr ratsam, NICHT die Anschlussstelle Dittersdorf (Schleiz-Nord (27), sondern unbedingt die Abfahrt Schleiz (28) zu nutzen. Das spart definitiv Zeit und Nerven.


Ik ga mij iig concentreren op de Manx, met minder dan 5 week voor vertrek.. *O*
Nee jij bent in de war met Guido Fenneman, dat is de TT ganger en schrijver. Enthousiast zolang er niemand overlijdt idd.
Asse Klein schrijft meestal de finish praat stukjes en laat zijn persoonlijke mening voor 90% buiten zijn schrijven. :t
Dat kan dus wel blijkbaar, heel fijn om dat te lezen.
 
Dank voor je opheldering @g-flater , iets met klok en klepel... (kijk niet zo vaak op die site)..
Graag gedaan. Ik kijk ook niet vaak op Racesport, omdat ik mee meestal vrij snel stoor aan de manier waarop geschreven wordt. Maar de stukjes van Asse Klein zijn juist prima te lezen omdat hij dus zijn eigen mening niet verkondigt. Dat viel mij dus juist positief op, en dan kijk je toch af en toe weer als je denkt daar informatie te kunnen vinden.

Mooi voorbeeldje: De afgelopen races op Chimay waren voor de Classics, zowel zijspannen als solo's allemaal oud materiaal. Klasses waar de lol heel erg belangrijk is maar ook een paar klasses waar zeker wel prestige en competitie belangrijk is. Zoals de IHRO dus.
Niet 1 verslag van deze races op Chimay, geen foto reportage niks. Nou ja prima, niet belangrijk genoeg dus.
Maar wel een kort stukje geschreven door Guido Fenneman over dat er 2 rijders om het leven zijn gekomen tijdens deze "hobby" races.......
Schrijf dan ook gewoon niks man. :')
 
Graag gedaan. Ik kijk ook niet vaak op Racesport, omdat ik mee meestal vrij snel stoor aan de manier waarop geschreven wordt. Maar de stukjes van Asse Klein zijn juist prima te lezen omdat hij dus zijn eigen mening niet verkondigt. Dat viel mij dus juist positief op, en dan kijk je toch af en toe weer als je denkt daar informatie te kunnen vinden.

Mooi voorbeeldje: De afgelopen races op Chimay waren voor de Classics, zowel zijspannen als solo's allemaal oud materiaal. Klasses waar de lol heel erg belangrijk is maar ook een paar klasses waar zeker wel prestige en competitie belangrijk is. Zoals de IHRO dus.
Niet 1 verslag van deze races op Chimay, geen foto reportage niks. Nou ja prima, niet belangrijk genoeg dus.
Maar wel een kort stukje geschreven door Guido Fenneman over dat er 2 rijders om het leven zijn gekomen tijdens deze "hobby" races.......
Schrijf dan ook gewoon niks man. :')

Ik sprak ze ook al eens aan over hun toonzetting boven een artikel laatst met dat dodelijke ongeval in Finland.
Helaas is de clickbait overal aanwezig ;(
Het zoeken naar evenwicht tussen weloverwogen gebalanceerd nieuws en sensatie is een dun lijntje
 
Schrijf dan ook gewoon niks man. :')
Ik was wel blij met het bericht wat op Racesport stond. Ik was in Chimay afgelopen weekend en het is lange tijd niet duidelijk geweest wat er aan de hand was. Iedereen heeft een andere versie van iemand gehoord. Er was zondagavond iemand die vertelde dat een baancommissaris om het leven was gekomen. Een ander sprak over een toeschouwer als 2e slachtoffer. Dan is het goed om de feiten te kunnen lezen op, voor mij maandagochtend, hoe tragisch die ook zijn.
Ik kan ook begrijpen dat het voor Racesport lastig is om inhoudelijk verslag te geven van de Chimay en Gedinne, buiten de IHRO om . Maar misschien zou een sfeerrapportage mooi zijn. De evenementen zijn er geschikt genoeg voor en de racemotoren hebben voldoende karakter om aandacht vast te houden.
 
Ik was wel blij met het bericht wat op Racesport stond. Ik was in Chimay afgelopen weekend en het is lange tijd niet duidelijk geweest wat er aan de hand was. Iedereen heeft een andere versie van iemand gehoord. Er was zondagavond iemand die vertelde dat een baancommissaris om het leven was gekomen. Een ander sprak over een toeschouwer als 2e slachtoffer. Dan is het goed om de feiten te kunnen lezen op, voor mij maandagochtend, hoe tragisch die ook zijn.
Ik kan ook begrijpen dat het voor Racesport lastig is om inhoudelijk verslag te geven van de Chimay en Gedinne, buiten de IHRO om . Maar misschien zou een sfeerrapportage mooi zijn. De evenementen zijn er geschikt genoeg voor en de racemotoren hebben voldoende karakter om aandacht vast te houden.
Dat is mooi dat jou vragen waar je mee zat beantwoord zijn. Maar het gaat erom dat Racesport niet post uit interesse voor deze vorm van motorsport maar uit geilheid voor de aandacht die ze krijgen. Gewoon ordinair "lijkenpikken" in dit geval:
"het is toch verschrikkelijk die wegraces in Belgie, weer 2 doden. Als je nu een nieuwe Yamaha R7 koopt bij 123motoren krijg je er een jaar lang gratis verzekering bij als je laat weten deze deal via onze site te hebben gevonden! :9~ "......:')
Ook zonder Racesport had je prima kunnen lezen en vinden wat er gebeurt was en wie er overleden waren. Bredebeier had ook al iets gepost waar je dat had kunnen vinden. Dat waren artikels over dat de 2 overledenen jaren met veel plezier daar geracet hadden, maar helaas daar nu het leven gelaten hadden. Ook zijn er al een paar filmpjes op youtube te vinden waar de races en de sfeer mooi in beeld komt, maar waar ook ff wordt meegedeeld wie er overleden zijn helaas.
 
Het bericht van Racesport is het eerste nieuwsbericht over dit onderwerp wat ik zag om half zeven maandagochtend op Chimay op de camping tegenover het circuit. Misschien heb je gelijk en had ik andere berichten kunnen vinden op dat tijdstip. Mijn beoordeling van dat artikel is ander dan die van jou. Ik vind het feitelijk en lees er geen overdreven anti road race sentimenten in. Meningen kunnen verschillen, en daar is iedereen vrij in.
 
Racesport heb ik aangesproken op de Chcoladeletters mbt Joey,s ongeval.
Ze willen ook graag clicks uiteraard.
Sensatiezoekers zijn er al genoef in de media.
EN de motorsport is maar een kleine wereld. De redactie is best gevoelig denk ik voor krititek van lezers. Het is balanceren op een dun koordje bij dit soort nieuws
 
Het is niet geweldig maar het zijn beelden van de IOM Manx Grand Prix die vandaag van start is gegaan:


Dean Harrison op een Ducati 916/996 :X Dat team heeft lef!....
 
A.s. dinsdag vertrek ik die kant op..*O**O**O*.. Wordt een heerlijk weekend :9~:9~
Parade lap op zondag, vliegshow met een spitfire boven Douglas, 2 taktjes die snerpend voorbij komen...

Zag idd dat Deano op een 916 zit, Nathan H op een RC45, div. ZXR tjes ertussen, en zelfs een bimota van een Italiaanse deelnemer.. wordt genieten met hoofdletters, tenminste als de 'weather forecast' een beetje wil meewerken.. Zit best wat regen aan te komen geloof ik..
 
Om het geheel dan maar een frisse start in het weekend te geven,
Gisteravond (dond.) een kwalificatie training, gevolgd vanaf Parliamant square in Ramsey.. Puur even een sfeerbeeld van Deano...

Later nog even achter het café - op het terras - aan de rechterzijde gezeten (waar die marshall op de hoek staat), zie je ze aankomen (en bijna aanraken) vanaf Milntown...

Btw iphone opnames, dus nie echt goed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan