Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Trouwens, iemand een idee waarom er nooit Ducati's meerijden in IOM TT....?
Is vlgs mij toch al weer ff geleden dat er eentje mee heeft gedaan. Vorig jaar zou Michael Dunlop op een Duacti mee doen, maar is op laatste moment toch niet doorgegaan.
 
Trouwens, iemand een idee waarom er nooit Ducati's meerijden in IOM TT....?
Is vlgs mij toch al weer ff geleden dat er eentje mee heeft gedaan. Vorig jaar zou Michael Dunlop op een Duacti mee doen, maar is op laatste moment toch niet doorgegaan.
Dit is een interessant artikel daarover: Why Are There No Ducatis at the Isle of Man TT?

It seems like Twins, not just Ducatis, don’t go quite so well at the Island for the same reason, only moreso, that there are no Twins left in MotoGP: IoM calls for maximum high-rpm horsepower and sustained periods of Wide Open Throttle

Waarom er nu geen V4's meedoen weet ik niet.
 
Ik heb wel eens een interview gelezen of gekeken waarin dezelfde vraag aan de orde kwam. En daar kwamen ze tot de conclusie dat ducati's niet "lomp stevig" genoeg zouden zijn om 6 rondjes IoM TT te overleven. Daar was ook nog twijfel of de BMW's dat wel zouden zijn, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
 
Ik heb wel eens een interview gelezen of gekeken waarin dezelfde vraag aan de orde kwam. En daar kwamen ze tot de conclusie dat ducati's niet "lomp stevig" genoeg zouden zijn om 6 rondjes IoM TT te overleven. Daar was ook nog twijfel of de BMW's dat wel zouden zijn, maar dat is inmiddels wel duidelijk.
Gisteren blies een Honda blok op. Zo lang vol gas vraagt t uiterste van de blokken. Niettemin fascinerend om te zien dat ze inmiddels 134 mijl gemiddeld halen soms!
 
Gisteren blies een Honda blok op. Zo lang vol gas vraagt t uiterste van de blokken. Niettemin fascinerend om te zien dat ze inmiddels 134 mijl gemiddeld halen soms!
In het geval van de ducati's twijfelden ze er toen aan of het hele rijwielgedeelte de martelgang zou overleven:o Blokken hebben het van alle merken bizar zwaar.
 
Italianen niet nee, maar die hebben het onderhoud ook niet. Enkel de eerste uitlevering maar, en de onderdeelverzorging..
Maar de engelse teams hebben het niet breed.. Vorig jaar verschillende rijders nog wel met 50 pond gesponsord. Staan toch wel wat borden bij de (oude) caravan met 'sponsors gezocht'. Geloof dat je voor 75 pond 1 ronde kon doneren voor een achterband, en zo hadden ze een 'prijslijst' wat het e.e.a. kostte, per ronde..

Voor dat soort teams heb ik een zwak en sponsor ik dan ook graag een paar pond, als ik het in m'n zak heb. Daarbij levert dat meestal hele gave gesprekken op met de gekke engelsen...
 
Dunlop heeft goed de gang er in dit jaar. Snelste in 3 klassen maar Hicky zit er bovenop.
Wordt spannend tussen Hicky en Michael. De pitstops worden heel belangrijk.
En dat is dan eigenlijk ook wel weer jammer.

Het is dit jaar wel schitterend mooi weer zeg.
Heb maar weinig (zeg maar geen) bucket list items, maar de IOMTT bezoeken is er wel een.
 
Bezoeken wordt wel steeds moeilijker is mijn mening..
Bijv. camping(begrippen) als "Silly Moos" (eind 2023) en "Ballamoar Campsite" (eind 2024) verdwijnen door gedoe met de grondeigenaren waarvan ze huren.. Eerder dit jaar was er ook al gedoe met een andere tijdelijke camping die niet meer zou worden ingericht als zodanig (weet de naam ff niet meer, was in de buurt van Douglas), maar daar hebben ze op het laatste moment toch bakzeil gehaald.. Als dat een voorteken, heb je eind '24 dus al minimaal 3 campings minder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan