Het grote CB 350 F vragen-topic

Achtertandwiel zit vaak in rubber schokdempers. Als die oud/versleten zijn, kun je het tandwiel vrolijk alle kanten op bewegen.

:W

Klopt. Maar: (!) niet die rubbers eruit proberen te slopen en te vervangen! Dat heb ik namelijk wel gedaan en ten eerste kost dat je uren omdat het niet zomaar rubbers zijn, maar een soort bussen, ten tweede: nieuwe rubbers zijn schaars en vrij duur en ten derde: ik geloof niet dat die speling veel ellende veroorzaakt.

Als je bij het gasgeven een soort schok voelt, zijn dat waarschijnlijk de achterbruglagers, of heeft je koppelingshuis t.o.v. het tandwiel erachter teveel speling gekregen.


Ik heb overigens een elektronische ontsteking gemonteerd, van Dynatek. 't Werkt prima, maar ik heb nog een vraagje voer de afstelling: bij 1200 toeren moet het F-teken (met stroboscoop bekeken) gelijk staan met het teken in 't carter, bij 2500 toeren moeten die vervroegertekens ergens gelijk mee staan. Wat zijn die vervroegertekens en waarmee moeten ze gelijk staan?
 
Ok, dan laat ik ze lekker zitten. Ik heb er verder ook geen last van maar het viel mij opeens op.
 
Hallo medebrikker,

toen ik mijn nokkenasketting wilde stellen van mijn Cb350f kwam ik erachter dat ik geen stelbout heb!! Voor zover ik kan zien heeft de vorige eigenaar het schroefdraad er uit geboord maar er geen nieuwe bout ingedaan.

Wat kan ik hier aan doen? Helicoil? Ik las dat ze in alu nog wel eens los wilde komen...

Gr. Gerhard
 
Waar kan ik ergens voor niet zo heeel veeeel geld mn carbs ultrasoon laten reinigen? Ik heb het via een vriend van mij geprobeerd maar dan moest ik 75e per carb betalen :X |(
 
Hallo medebrikker,

toen ik mijn nokkenasketting wilde stellen van mijn Cb350f kwam ik erachter dat ik geen stelbout heb!! Voor zover ik kan zien heeft de vorige eigenaar het schroefdraad er uit geboord maar er geen nieuwe bout ingedaan.

Wat kan ik hier aan doen? Helicoil? Ik las dat ze in alu nog wel eens los wilde komen...

Gr. Gerhard

Iemand n ideetje??
 
@ Pferd, hoe wil je de gestanste glazen er netjes uit krijgen en hoe weer vast? Ik wil namelijk ook wel frisse tellers...


Sorry voor de wat late reactie, had al ff niet gekeken.
Ik heb het chromen randje die de tellerhuizen bij elkaar houdt doorgeslepen en toen alles losgehaald. Rest wijst zich vanzelf. Als je dit een beetje netjes doet kun kun je ze zo weer gebruiken. Ik ben van plan ze gewoon dicht te lijmen. Als t één keer goed gaat hoeven ze toch niet weer open.

Wijzertjes kun je er met een vork afhalen en dan nieuwe platen monteren.
Als je vragen hebt mail me dan maar ff.

Ik heb t nog neit klaar.. moet nog een drukker vinden, maar ben op t moment doordeweeks op stage.. niet al te veel tijd meer dus.. :s
 
Helicoil is denk ik ook de beste oplossing. Blijft wel zitten mits je t goed doet. ;)
Verder kun je m uitboren en een M8 tappen. Ik denk dat die de steller ook wel klemt/borgt. Maar zou ik zelf niet zo snel doen.. dat kan altijd nog wel.
 
Beeeeuh (weer) gezeik met mn carbs, op één of andere manier presteer ik het om ze elke keer weer te laten lekken. Deze keer weet ik ook echt niet waar het vandaan komt :( |( :r Onder carb 2 komt elke keer een plasje te staan. Ik heb mijn pakkingen al vervangen en de vlotternaalden blijven niet hangen. Bovendien heb ik aan al mijn nippels nog een benzineslang zitten, dus al zou er een vlotternaald blijven hangen, dan hoort het uit één van de slangen te komen. Ik snap er dus helemaal niks van... Iemand enig idee/ervaring?
 
Even wat foto's van de CB zoals ie er nu bij staat.
Poedercoaten is zeer goed gelukt!!

Zie voor u zelf!!

full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


full



Enne wat steppies betreft: All the credit goes to Natas!! :} :}

:] hoop voor de zomer klaar te zijn. *O*
 
Very nice :9~ Alleen dat kruis in je frame, vraag me af of je daar veel aan hebt met die enkele buisjes van je balhoofd richting achter :?
 
Is eigenlijk op t moment meer voor de gein. Als ik echt stijfheid wil creeeren moet ik t blok bovenaan bevestigen aan het frame en schoren lassen boven de stepjes.
 
Hqahhah Pferd , beter goed gejat dan slecht vezonnen (mooi dat je dezelfde ophanging voor je steppies hebt gekozen).

En hoe krijg je nu met dat kruis je luchtfilter nog aangesloten ?

kijk volgende week in mijn theater voor de schetsplaten van bovenop het blok naar het frame :-)
 
Zo is t maar net. Vond t er erg subtiel uitzien.. teves gebruikt dus!
Thanx nogmaals. :p

En er komt geen luchtfilter meer op, maar open filters of kelkjes. Denk t laatste, maar die moeten nog gemaakt worden. Eerst t een en ander proberen met PVC buis.. lengte enzo.

Ik hou t topic bijna dagelijks in de gaten dus ik zie wel als er wat verandert bij je!! Nog steeds geod bezig.. en ja.. t werk moet ook gebeuren he.. ;) Succes in ieder geval weer!!
 
Zo is t maar net. Vond t er erg subtiel uitzien.. teves gebruikt dus!
Thanx nogmaals. :p

En er komt geen luchtfilter meer op, maar open filters of kelkjes. Denk t laatste, maar die moeten nog gemaakt worden. Eerst t een en ander proberen met PVC buis.. lengte enzo.

Ik hou t topic bijna dagelijks in de gaten dus ik zie wel als er wat verandert bij je!! Nog steeds geod bezig.. en ja.. t werk moet ook gebeuren he.. ;) Succes in ieder geval weer!!


Dat kruis, antizwabber?
 
Ja is de bedoeling, maar momenteel draagt ie alleen esthetisch bij aan het geheel.
Antizwabber doet ie nog nie, dan moet er ook een bevestiging zijn van de cilinders met het frame. Toekomstmuziek.
 
Heeft iemand trouwens de maten van de achterbrug lagers voor mij? Ik wil ze gaarne uit lagerbrons draaien, maar heb wel wat maten nodig.

Iemand nog lagerbronsvoor mij? :+
 
niet zo moeilijk doen, gewoon kopen...zijn niet al te duur en bespaart je een hoop werk waar je niks aan hebt..

zag trouwens dat je het steuntje voor de claxon erop hebt gezet, warmee dus ook waarschijnlijk de claxon straks teruggezet gaat worden..

Tip : zet het ding over dwars ; bij 350's en 400's opntneemt de grote claxon veel rijwind weg, waardoor cilinder nr. 3 minder koeling krijgt, met alle desastreuze gevolgen op den duur van dien ;)
 
Thanx, ik zal er aan denken. Even veranderen zaterdag. Enne lagertjes, die kosten toch al gauw 30,- euri. Zelf maken kost alleen brons.. niet al te veel dus.

Tijd zat. :D :s
 
Terug
Bovenaan Onderaan