Het grote CBR 900 RR Fireblade topic deel 110: Nieuw forum, nieuw topic! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn motorseizoen zit erop.
Net weerbericht zitten kijken en wordt mij te koud.
Blaadje staat mooi afgetankt binnen aan de druppellader te wachten op volgend voorjaar .
 

Bijlagen

  • IMG_20181018_202940.jpg
    IMG_20181018_202940.jpg
    453,7 KB · Weergaven: 12
20181012_122536.jpg
enne... ik weet het... hele charmante slippers:+
20181018_205946.jpg

Die van mij heeft net verse remklauwen gekregen, of nou ja.... Ze zijn weer helemaal mooi schoon, en een setje stalen remleidingen voor. Om het af te maken verse pilot road 5 bandjes en een dikke laag was.

Deze blade gaat gewoon lekker door!*O*:]
 
Yup,afgelopen weekend was het natuurlijk ook nog extreem mooi weer.
Aankomend weekend iets van 16 en volgende week nog maar iets van 12, sja dan gaat deze jongen niet meer voor zijn lol rijden.
Zie mezelf niet rondrijden met thermo ondergoed,misschien komt het er nog eens van maar dit jaar ben ik klaar.
Moet zeggen dat het wel een geweldig motorseizoen is geweest,ondanks al het geneuzel van de groene lobby en klojo's in den haag over het milieu zodat ze ons weer zwaarder kunnen belasten de komende jaren....
Wens iedereen die doorijdt veel plezier:W
 
overdag valt het wel mee, 'smorgens is het wel een beetje fris, och zolang het nog niet echt glad is (en ze nog niet gaan strooien)
 
Wou gisteren een eind gaan rijden, wou de motor niet starten, accu was te zwak (eergisteren had ik nog een ritje van 30 km gemaakt), ik heb hem gelijk aan de oplader gezet (C-tek), aan de accu kan het niet liggen deze heb ik dit jaar nog vervangen, of mijn spannings regelaar of mijn dynamo is defect.
Heb via mPartz,nl het een en ander gelezen.
Foutanalyse accu, spanningsregelaar en dynamo | mPartz.nl

ze verkopen ook dynamo/spanningsregelaars

Spanningsregelaar Honda CBR900RR FireBlade CBR 954 RR SC50 2002-2003 | mPartz.nl

montage van een dynamo is relatief eenvoudig,
 
Mogguh :W

Echt veel zal er hier ook niet meer gereden worden. Afgelopen week nog een paar keer woon-werk gepakt en gisteren ook nog een rondje. Misschien dat ik vandaag ook nog een rondje waag.
Overmorgen gaan ze de hele zooi weer pekelen in de regio, gaan ze voor de winter alvast de apparatuur en routes testen :(
 
Aankomende winter moet er een nieuwe kettingset op. Als het kapje van het voortandwiel er dan toch vanaf moet, ga ik gelijk de Nicky mod uitvoeren (open cover ervan maken) en komt er ook een nieuwe koppelingscilinder van Oberon op. Zijn we weer lekker bezig en is ie er voor volgens seizoen weer klaar voor... *D
 
Ook ik meende dat t brommerseizoen eigenlijk wel een eind over was; stuk frisser, bladeren overal, gladde meuk in de polder enz. Gisteren daarom de RS250 al winterstallingklaar gemaakt.

Vanmiddag tóch nog maar ff de blade gepakt voor een rondje om want tijd/gelegenheid/prima weer enzo, naah was echt heerlijk!! Thermobroekje en longsleeve aan onder t leer en huppetee, aanrader mannen!:]

Grtz,fRank
 
Ik heb een ‘93 SC28 met een volledig instelbare voorvork (dus niet uit ‘93) en een 17” voorwiel uit een CBR600F3.
Het voorwiel zat echter niet in het midden :(,
maar na het omdraaien van het voorwiel wel.
Ik heb daarom de band en de remschijven omgedraaid zodat die wel vooruit draaien.

Heeft één van jullie een 17” voorwiel en zou je willen opmeten hoe lang je spacers zijn?
Of weet iemand een slimme truc hoe ik kan opmeten hoe lang mijn spacers moeten zijn?
Ik kan het voorwiel monteren zonder spacers, even in de remmen knijpen en dan zit hij echt wel in het midden. Maar ik zou niet weten hoe ik dan de benodigde spacer lengte kan meten. Met de schuifmaat kom ik er niet bij.
 
Van welk model is de voorvork dan? Ik had een 600F3 voorwiel in een 94-er sc28 geplugd en dat was plug&play, zowel schijven als spacers...
 
Van welk model is de voorvork dan? Ik had een 600F3 voorwiel in een 94-er sc28 geplugd en dat was plug&play, zowel schijven als spacers...
Ik weet niet meer van welk jaar hij was. Ik heb even bij Ron Ayers in de microfiches gekeken, maar het lijkt er op dat de SC28 daar nooit verstelbare ingaande demping heeft gehad.
Maar ik denk dat mijn probleem zit in de mechanische kilometerteller aandrijving zit.
Volgens mij is die van ‘92 en ‘93.
Als het bij jou plug-en-play is, dan moet ik waarschijnlijk dus gewoon spacers van ‘94 hebben.
 
Bij de 94-er zit die idd op het blok ipv de voorvork. Weet dat iemand hier met een oerblade er al eens mee bezig geweest is, maar weet even niet meer wie. Maar daar kwam hetzelfde euvel naar voren. Of het uiteindelijk gelukt is, weet ik niet (nu is alles wel passend te krijgen). Ik weet ook niet precies hoe die opnemer geplaatst is bij de voorvork, met dat model heb ik geen ervaring.

@ Oerblade: Weet jij nog wie dat geweest is met die voorwiel-swap?
 
Bij de 94-er zit die idd op het blok ipv de voorvork. Weet dat iemand hier met een oerblade er al eens mee bezig geweest is, maar weet even niet meer wie. Maar daar kwam hetzelfde euvel naar voren. Of het uiteindelijk gelukt is, weet ik niet (nu is alles wel passend te krijgen). Ik weet ook niet precies hoe die opnemer geplaatst is bij de voorvork, met dat model heb ik geen ervaring.

@ Oerblade: Weet jij nog wie dat geweest is met die voorwiel-swap?
Nope
 
Even reacties:
dB killer. Op de bank had ik zonder 2 a 3 pk meer. Maar werd zo afgesteld. Heb een hekel aan herriepijpen dus rijd met killer. Die 2 pk merk je toch niet.
Banden. Heb op circuit weleens banden andersom gemonteerd. Rechts teveel versleten terwijl links nog veel profiel zat. Nooit problemen mee gehad. Waren wel Pirelli's. Zou zeggen, rustigaan proberen.
SR en/of dynamo. Had een accu van 3 maanden oud. Wilde niet meer starten tijdens middagsessies. Multimeter er tussen en bleek laadstroom te laag. Dus SpanningRegelaar vervangen. Is ook koud kunstje. Daarna geen probleem meer. Vertrouw je het niet dan dynamo vervangen. Geen OEM maar even zoeken op internet naar meervoudig geisoleerde en 5 jaar garantie.
 
Vuurmesje, ik las dat je een ongelukje had en dat je hem weer mooi wilt maken. Misschien een rare vraag, maar: waarom?
Ik heb met mijn SC28 een highsider gehad en er is geen onderdeel waar geen schade aan zit. Op marktplaats een andere topkuip, tank en voorvork gevonden en hij rijdt weer als een zonnetje. Maar weer mooi maken kan financieel toch niet uit? Ik denk dat ik goedkoper een kant en klare mooie Blade kan kopen. Dan bouw ik mijn vering en 16” voorwiel op de nieuwe en klaar.
Of kan het met een 954 wel uit om hem weer mooi te maken?
 
Vuurmesje, ik las dat je een ongelukje had en dat je hem weer mooi wilt maken. Misschien een rare vraag, maar: waarom?
Ik heb met mijn SC28 een highsider gehad en er is geen onderdeel waar geen schade aan zit. Op marktplaats een andere topkuip, tank en voorvork gevonden en hij rijdt weer als een zonnetje. Maar weer mooi maken kan financieel toch niet uit? Ik denk dat ik goedkoper een kant en klare mooie Blade kan kopen. Dan bouw ik mijn vering en 16” voorwiel op de nieuwe en klaar.
Of kan het met een 954 wel uit om hem weer mooi te maken?
Je hebt helemaal gelijk maar een andere kuip (die ik toch al wilde) is goedkoper dan vervangend oem spul. Als je uit gaat van nieuw. Topkuip en rechterkuip moet je mazzel hebben dat het schadevrij is en dezelfde kleur heeft. Beetje meer bijleggen en je hebt nieuw.
 
Gisteren de blade weg gebracht om nieuwe olie keringen te laten monteren in de voorpoten.
En daar maakte hij me ook een leuke aanbieding voor een paar nieuwe banden.
Michelin pilot power 2ct die ook maar gelijk monteren.
Kan hij goed de winterstalling in
 
Je hebt helemaal gelijk maar een andere kuip (die ik toch al wilde) is goedkoper dan vervangend oem spul. Als je uit gaat van nieuw. Topkuip en rechterkuip moet je mazzel hebben dat het schadevrij is en dezelfde kleur heeft. Beetje meer bijleggen en je hebt nieuw.
Ah, ik begrijp dat de hoeveelheid schade wel meevalt, maar dat de originele onderdelen te duur zijn.
Heel anders dan de mijne. Dat is nu een ratbike variant in verschillende felle kleuren.
 
Gisteren de blade weg gebracht om nieuwe olie keringen te laten monteren in de voorpoten.
En daar maakte hij me ook een leuke aanbieding voor een paar nieuwe banden.
Michelin pilot power 2ct die ook maar gelijk monteren.
Kan hij goed de winterstalling in

Dus het seizoen zit er voor jou ook op Pedro?
Op jouw advies trouwens zojuist een nieuw schermpje geplaatst op mijn blade,een donkere met een bobbel in het midden voor als het goed is en ik jou mag geloven minder windgeruis.
Vindt hem trouwens qua kleurstelling er beter bij passen dan het standaard blanke scherm.
Foto's als bewijs toegevoegd :-)
 

Bijlagen

  • IMG_20181027_121018.jpg
    IMG_20181027_121018.jpg
    529,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20181027_121003.jpg
    IMG_20181027_121003.jpg
    544,7 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20181027_121039.jpg
    IMG_20181027_121039.jpg
    518,2 KB · Weergaven: 9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan