het grote "dit is wel voor de vuilbak" topic

storings afhankelijk onderhoud

een ton is wel netjes, de rest (zuiger cilinder klepgeleiders etc) waren nog origineel?
zuiger heb ik eenmaal vervangen (1ste overmaat).
cilinder en klepgeleiders zullen origineel zijn.
 
imag0306g.jpg

imag0307k.jpg
 
Zonder mengsmering gereden ofzo???
Maat van mij had een keer te weinig olie bij zn benzine gemikt en toe was het puntje boven de electrode van zijn bougie losgebrand, en dat had lekker op zuiger liggen rammelen.
Zag er ook verrot uit :P
Gat in de zuiger kwam door verkeerde warmte graad bougie.
Andere zuiger was het witte puntje van de bougie afgebroken.
Maar beide keren met alleen nieuwe zuiger+bougie klaar. :)
 
Gat in de zuiger kwam door verkeerde warmte graad bougie.
Andere zuiger was het witte puntje van de bougie afgebroken.
Maar beide keren met alleen nieuwe zuiger+bougie klaar. :)
De bougie ging dieselen waardoor je detonatie kreeg?
 
De powervalve iets te krap tegen de zuiger gesteld?
of
De powervalve afgebroken?
Nee het komt er op neer dat door een andere uitlaat bocht (FMF Gnarly) er te weinig brandstof in hoge toeren door kwam. Brandstof is smering en koeling dusja zuiger vast in de 2e keer dat de motor gebruikt werd met de nieuwe uitlaat ;(
 
Laatst bewerkt:
Nee het komt er op neer dat door een andere uitlaat bocht (FMF Gnarly) er te weinig brandstof in hoge toeren door kwam. Brandstof is smering en koeling dusja zuiger vast in de 2e keer dat de motor gebruikt werd met de nieuwe uitlaat ;(

Andere pijp=andere afstelling
 
Terug
Bovenaan Onderaan