het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.
He GSCORSE

Heb ik inderdaad bij jou gekocht, jij was toen weg voor dat magnesium achter brug geloof ik.
Maar ik heb er nu een andere op zitten. Als ik terug ben zal ik een foto maken hoe die er nu uit ziet, er is weer veel veranderd.


Ja dat klopt....heb toen die magnesium corse brug gehaald uit limburg en stond in de file en zo en jij was er al...is allemaal goed gekomen uiteindelijk! Je kent de mijne ook niet meer terug... :P
 
Biggelaar zweert bij Motul V300 of zoiets, te lam om nu naar de schuur te lopen, maar er zal zo wel iemand 'inhaken' (om maar in de carnavalsstemming te blijven :+ )

Dat krijg je als je op hoogte woont... ;)
Bij mij zit er Valvoline in (volgens mij) en ook iets van 15W50.
10W40 schijnt inderdaad niet het beste te zijn voor je Duc.

Ga ik jou nog tegen komen in de stad vanavond of vier je geen carnaval?
 
Ja, die hele trap weer af, wist dat er iemand anders toch wel zou reageren :+

Nee, ginne carnaval vur mij, blij dat ik ff op de bank kan hangen.... :+
Jullie wel?
 
Zo........ mijn problemen met het aansturen van de benzinepomp zijn ook verleden tijd. Het bleek een verbogen pinnetje van de ecu verbogen te zijn :?
Net aan het bijkomen van een testritje en alles zit nog op de fiets. Zelfbouw Ducati project is met succes afgerond :]

Even een andere vraag: welke olie gebruiken jullie. Ik heb vernomen dat de Shell 10w40 niet goed zou zijn in verband met smering en hitte verhaal en dat je (motul, castrol, motorex) 15w50 moet nemen.....klopt dit ??

Die van mij draait met Castrol Power RS 10W50
Komt van HdeB. Het is maar net met wie je onderhoudplaats een contract heeft. Maar hoor toch wel vaak Castrol en Motul. Een paar jaar geleden zweerden (zwoeren) ? de MV dealers bij Agip. Die hebben nu ook een contract met Motul.
 
Gebruik trouwens ook Motul 15W50 factory line in de 916

biggel gooide dat destijds in de monster zodoende

denk ook dat er geen slechte olien zijn als je maar de juiste gebruikt ;)
 
shell1.jpg
Gebruik trouwens ook Motul 15W50 factory line in de 916

biggel gooide dat destijds in de monster zodoende

denk ook dat er geen slechte olien zijn als je maar de juiste gebruikt ;)
 
Wie kan mij vertellen hoe ik een monoseat passend krijg op een biposto frame?
Dacht dat het 1 op 1 uitwisselbaar zou zijn maar dat valt tegen. :N

Wat ik kan zien is dat de beugel die aan de slotpen zit minder laag is als op de biposto uitvoering zodat hij het slotgat niet raakt.
Het verschil is ongeveer 4 cm.


Wat is de juiste methode van aanpassen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook un die combinatie ik heb er foto's van. Als je mij een pm stuurt stuur ik die vanavond op.
Er komen bussen tussen om dat hoogteverschil met je slotplaat weg te halen.
 
He bedankt.

optie 3 is zoals orgineel bij de biposto . :Y

optie 1 en 2 valt beide wat over te zeggen :)

optie 2 is het mooiste want deze is stijver en steviger. :Y

Optie 1 is wat dat betreft goed genoeg en simpeler omdat er geen beugel overgezet hoeft te worden. *D

Conclusie: Optie 1

Super bedankt voor de moeite Daren!
 
Laatst bewerkt:
Optie 1 heb ik ook. Maar dan zonder die zwarte (rubber?) busjes.
Ik heb gewoon contra moertjes er tussen zitten om alles op z'n plek te houden.
Is iets minder stevig maar het gaat ook.
Optie 3 heb ik ook, bij het originele biposto kontje. Is inderdaaad de standaard oplossing.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heeft Gerard van Velde de velgen van GJ gekocht... en probeert ze nu weer te verkopen.... waarschijnlijk te lui om foto's te maken.. :+

Ik dacht al zoiets (al weet ik niet wie Gerard van Velde is ;) ) want die naam bij de ad. klopt inderdaad niet met de naam van Corse.

Mooie velgen, maar ik hou het bij m'n 5-spaaks. Vind ik duur genoeg...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan