het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmen
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
34
Beersel
ik lees steeds meer en meer "het grote...topic" daarom het 916,996,998 topic.

Dit omwille van ooit een aankoop van een 916, 996, 998. maar weet niet welke. wat zijnde verschillen ( motorisch, rijhoogte , details, alles )


MAAR vooral ik wil hier vooral prachtige foto's :9~ zien , uitleg en discusies.
 

ducdevil58

Die hard MF'er
6 mei 2004
669
0
61
Wachtberg
Bezoek site
ik lees steeds meer en meer "het grote...topic" daarom het 916,996,998 topic.

Dit omwille van ooit een aankoop van een 916, 996, 998. maar weet niet welke. wat zijnde verschillen ( motorisch, rijhoogte , details, alles )


MAAR vooral ik wil hier vooral prachtige foto's :9~ zien , uitleg en discusies.
916 en 998 (999 blok is idem) zit megaveel verschil in, ik had op mijn 916 110pk en op mijn 999 126pk op het achterwiel

foto's kun je vinden op mijn homepage
 

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
34
Beersel
916 en 998 (999 blok is idem) zit megaveel verschil in, ik had op mijn 916 110pk en op mijn 999 126pk op het achterwiel
zijn de twee motorblokken even soepel ? en hoe zit het met de 996 ?
van rijgedrag , remmen ? gewicht ?
 

De Sprinkhaan

MF veteraan
13 sep 2002
1.112
0
t`gooi
zijn de twee motorblokken even soepel ? en hoe zit het met de 996 ?
van rijgedrag , remmen ? gewicht ?

Het rijgedrag kan ik je 1 ding over zeggen.
Er is bijna geeneen supersport die kan tippen aan het
stuurgedrag van een Ducati 916/998.
De vering en remmen en geometrie zijn zo doorontwikkeld,
is gewoon perfect :}
 

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.338
0
36
Enschede
Bezoek site
Ik zal het hier ook maar vragen..

wat is nu de beste keuze voor op de weg? De 748 of 916?

En waarom de 748 of waarom de 916? (bruikbaar vermogen, slijtage enz.)
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
3
40
Amersfoort
Ik zal het hier ook maar vragen..

wat is nu de beste keuze voor op de weg? De 748 of 916?

En waarom de 748 of waarom de 916? (bruikbaar vermogen, slijtage enz.)
Die 748 was een stuk goedkoper :+ Daarbij koop ik liever een "huiskamer 748" dan een 916 met veel km's...
De 748 is wel duidelijk trager dan mijn '00 R6.

Ik zie dat jij van een SV650 komt, heb ik op gereden en kwa vermogen ga je er natuurlijk al flink vooruit met de 748. De SV650 voelt als een gladde 4 cilinder in vergelijking met de Duc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.