het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vorige een 916

misc
 
Sinds wanneer heeft een R 120 krukaspeekaa's ?? Zet je fiets maar 's op de testbank!

Typisch het geval van een ducati leek. :Z
De 748 R heeft standaard 106 pk. In combi met 45 mm termi's 112 pk (ducati is altijd erg bescheiden met hun opgegeven vermogen). Volgens de motorbladen (moto 73 en motor) en de daarbij horende testen (incl vermogenstest) kwam de 748R tot 120 DIN krukas pk's. De mijne is voorzien van een power commander in combinatie met 50 mm termignoni's. Dit levert 120 achterwielpk's op.
Zie uitdraai is voldoende bewijs :)

full
 
Typisch het geval van een ducati leek. :Z
De 748 R heeft standaard 106 pk. In combi met 45 mm termi's 112 pk (ducati is altijd erg bescheiden met hun opgegeven vermogen). Volgens de motorbladen (moto 73 en motor) en de daarbij horende testen (incl vermogenstest) kwam de 748R tot 120 DIN krukas pk's. De mijne is voorzien van een power commander in combinatie met 50 mm termignoni's. Dit levert 120 achterwielpk's op.
Zie uitdraai is voldoende bewijs :)

Sorry Brabo, maar ik wil jouw fiets wel eens op de testbank zien. Ik blijf erbij dat je met een standaard 748R + 50mm termignoni uitlaat en een powercommander GEEN 120 pk op het achterwiel hebt! Op de krukas gaat je wel lukken. Maar als je 120 pk aan het wiel hebt, heb je 131 pk op de kruk, en dat gaat je echt niet lukken, of je moet je blok bv hebben geblueprint oid. En dan heb je denk ik ook nog wel een 54mm systeem nodig.

Maar volgens jou ben ik een typisch geval van een ducati leek :P Dus ik zal het wel helemaal mis hebben. Het gras bij de buren is altijd groener :9
 
Sorry Brabo, maar ik wil jouw fiets wel eens op de testbank zien. Ik blijf erbij dat je met een standaard 748R + 50mm termignoni uitlaat en een powercommander GEEN 120 pk op het achterwiel hebt! Op de krukas gaat je wel lukken. Maar als je 120 pk aan het wiel hebt, heb je 131 pk op de kruk, en dat gaat je echt niet lukken, of je moet je blok bv hebben geblueprint oid. En dan heb je denk ik ook nog wel een 54mm systeem nodig.

Maar volgens jou ben ik een typisch geval van een ducati leek :P Dus ik zal het wel helemaal mis hebben. Het gras bij de buren is altijd groener :9

We zullen het zien a.s. vrijdag de 25e gaat hij nogmaals voor de fijnafselling op de bank bij Dynojet Oss. De uitdraai zal uitkomst geven. De 120 krukaspk's haalt hij al zonder powercommander. Maar een beetje optimisme mag toch wel :)
 
Typisch het geval van een ducati leek. :Z
De 748 R heeft standaard 106 pk. In combi met 45 mm termi's 112 pk (ducati is altijd erg bescheiden met hun opgegeven vermogen). Volgens de motorbladen (moto 73 en motor) en de daarbij horende testen (incl vermogenstest) kwam de 748R tot 120 DIN krukas pk's. De mijne is voorzien van een power commander in combinatie met 50 mm termignoni's. Dit levert 120 achterwielpk's op.
Zie uitdraai is voldoende bewijs :)

(Afbeelding)

das het betere werk man :}
 
We zullen het zien a.s. vrijdag de 25e gaat hij nogmaals voor de fijnafselling op de bank bij Dynojet Oss. De uitdraai zal uitkomst geven. De 120 krukaspk's haalt hij al zonder powercommander. Maar een beetje optimisme mag toch wel :)

Hee Brabo, hoe is het afgelopen op de testbank?
 
Weet iemand of Ducati ook gouden velgen van zichzelf heeft of heeft alleen Marchenisi die goudkleurige velgen? Wil namelijk een set voor mijn 748 aanschaffen, maar ik moet geen magnesium velgen hebben van 2.500 euro per set.

Ik neem aan gelet op het topictitel dat een 748 er ook wel bij mag ;)

full

denk hierbij nog van die gouden velgen en hij is voor mij af! (liefst een motor altijd zo standaard mogelijk voor mij afgezien van de titanium pijpen)
 
Weet iemand of Ducati ook gouden velgen van zichzelf heeft of heeft alleen Marchenisi die goudkleurige velgen? Wil namelijk een set voor mijn 748 aanschaffen, maar ik moet geen magnesium velgen hebben van 2.500 euro per set.

Ik neem aan gelet op het topictitel dat een 748 er ook wel bij mag ;)

(Afbeelding)
denk hierbij nog van die gouden velgen en hij is voor mij af! (liefst een motor altijd zo standaard mogelijk voor mij afgezien van de titanium pijpen)

Via ducati performance kun je twee soorten kopen. De lichte alu variant of de magnesium (nog lichter en duurder). Leverbaar in twee kleuren matzwart of goud. Tevens zijn er ook nog carbonvelgen.
Kijk eens op de site van www.ducatiamsterdamairport.nl op de accesoires pagina. Staan alle perfomance catalogi incl zoekscherm voor het opzoeken van de prijzen.
8-)
 
Pas de topic titel even aan want hier is nog een 748'er! *D
[edit] 748,749,916,996,998,999 topic! :9 [/edit]

Sinds eergister de mijne! Alleen nog laten keuren en dan kan ik rijden :]

full
 
Laatst bewerkt:
Kennen jullie het merk MIVV?
Maat van me vind dit namelijk wel een mooie uitlaat voor onder zijn 999...
full
 
Nou kom op Brabo met die cijfers... maak mij blij ;)

We (ik en de duc) zijn vandaag geweest bij Dynojet Oss. Je wilt het niet geloven maar de printer was kapot :Z Niet getreurt ze sturen de uitdraai digitaal op via mijn mail :) Effe geduld voor het digitale bewijs. Via mijn eigen waarneming stond de achterwiel pk's tussen de 110 en 120 pk's *D Iets minder als ik hoopte maar een beetje optimisme kan geen kwaad :+ Na plaatsing van een PC III rijden we nu op een geheel andere motor. Wat een verschil. Ze hebben de mappings nog al extreem moeten aanpassen voor het beste resultaat o.a. rond de 6000 toeren 31 % meer brandstof en bij 11500 toeren -10% brandstof. Het nukkige van 748R is er nu af hij rijdt bijna als een 996 ;) Nogmaals bewijs volgt zsm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan