het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.
als je de standaard borg mag deze blijven zitten ;)
is een stuk makkelijker op ut paddock.

en dat de kont hoger dan de demper zit, klopt. komt door het beugeltje van ut slot, deze zit op een carbonnen gebogen plaatje (voor het biposto subframe). Maar heb nu een mono posto subframe.. en wil dat plaatje er niet uithalen, omdat ik dan weer 2 gaten in de kont moet boren om de bouten door heen te doen.

vin het prima zo :+

aha...kijk....mooie ploaties hoor!! :9~
 
eindelijk de 5 spaaks erin *D
kan ik weer verder met mijn oldtimer kawa O-)
full
 
Mooi man! :}

Ik heb ook weer wat....vanmiddag lekker rijden dacht ik. Eerst m'n maat ophalen, 20 minuten gereden, niks aan't handje.
We rijden bij hem weg, valt de 916 ineens stil, even starten en ze loopt weer, nog geen 100 meter verder, weer stil, weer starten wéér stil!

Ik heb al eerder last gehad hiermee en heb toen een shim achter de tourentalsensor weg gehaald ivm een te grote luchtspleet door blok uitzetting.
Dus vanmiddag alle shims erachter weggehaald, toen rijden en ze bleef lopen.

10 km verder, veel gepruttel en stationair 2500 rpm draaien en als ik gas gaf alleen maar meer gepruttel en gestotter. Even stil gezet, minuut later starten en ze liep weer mooi... |(

Vanavond alles nagekeken en heb wel vocht in de cpu gevonden, dus dat kan een oorzaak zijn.
Iemand van jullie nog suggesties?? ;(
 
Vond ik ook! Was gisteravond laat thuis, uurtje of één, dus gelijk aan de duc begonnen.
cpu dik in de contactspray gespoten en een nachtje laten weken.

's morgens de boel weer in elkaar gezet en een flink stuk gereden, geen problemen.

Dus vanmiddag mee met een groepje van een man of 40, tourtochtje in de buurt van vianen, lekdijk en omgeving. Eerste stuk, perfect lopen en ineens....weer stil -O-

Dus toen ff naar de Mac geweest, blokje laten afkoelen en naar huis. Zo lang ik op de snelweg bleef bleef ze het doen, maar zodra ik bijv. voor een stoplicht stond viel ze stil |(

Ik denk dat het de pickup coil is die op z'n eind loopt Lees meer van zulke verhalen met deze symptonen.
Dus van de week maar eens eentje bestellen en hopen dat het over is.
 
Vond ik ook! Was gisteravond laat thuis, uurtje of één, dus gelijk aan de duc begonnen.
cpu dik in de contactspray gespoten en een nachtje laten weken.

's morgens de boel weer in elkaar gezet en een flink stuk gereden, geen problemen.

Dus vanmiddag mee met een groepje van een man of 40, tourtochtje in de buurt van vianen, lekdijk en omgeving. Eerste stuk, perfect lopen en ineens....weer stil -O-

Dus toen ff naar de Mac geweest, blokje laten afkoelen en naar huis. Zo lang ik op de snelweg bleef bleef ze het doen, maar zodra ik bijv. voor een stoplicht stond viel ze stil |(

Ik denk dat het de pickup coil is die op z'n eind loopt Lees meer van zulke verhalen met deze symptonen.
Dus van de week maar eens eentje bestellen en hopen dat het over is.
volgens mij heb ik je zien rijden op de weg richting zierikzee vanaf oltgensplaat N59, reed op de monster met een zwarte multi 620 en honda rvf400

oh en volgens mij had je zo´n rood wit groen valpet op
 
Laatst bewerkt:
Jep dat was ik! *O* met m'n agv helm en m'n nieuwe pakkie :Y

Vandaag ook veel duccies gespot zeg.....leek wel of rondje regio bezig was :P
 
Hallo Ducatisti!

Allereerst complimenten voor jullie topic! Hoop technische kennis en veel on-topic praat. Ik ben momenteel bezig met de verkoop van ktm supermoto om eindelijk de stap te zetten naar een Ducati. Toch altijd al een willen hebben! Ik ben daarvoor nog op zoek naar een knappe 996 of 998. Ik heb wat leeswerk gedaan en las dat de 998 qua elektronica wat betrouwbaarder is dan een 996. Hoe is de ervaring hier onder de 996 eigenaren? En is de 998 met het nieuwere testastretta blok mechanisch ook merkbaar betrouwbaarder?

Ik hoop jullie hier binnenkort mijn nieuwe Duc te laten zien!
 
Hallo Ducatisti!

Allereerst complimenten voor jullie topic! Hoop technische kennis en veel on-topic praat. Ik ben momenteel bezig met de verkoop van ktm supermoto om eindelijk de stap te zetten naar een Ducati. Toch altijd al een willen hebben! Ik ben daarvoor nog op zoek naar een knappe 996 of 998. Ik heb wat leeswerk gedaan en las dat de 998 qua elektronica wat betrouwbaarder is dan een 996. Hoe is de ervaring hier onder de 996 eigenaren? En is de 998 met het nieuwere testastretta blok mechanisch ook merkbaar betrouwbaarder?

Ik hoop jullie hier binnenkort mijn nieuwe Duc te laten zien!

Hallo Bas,

Allereerst: welkom en goede keuze!

Ik heb zelf sinds 2 jaar mijn droommotor een 996(sps) uit 99 met inmiddels ruim 43.000 km en heb geen gekke zaken gehad behalve regulier onderhoud (dit in tegenstelling tot een kapotgelopen R6). Heb wel een keer electrische ellende gehad met de duc maar dat kwam omdat ik een massakabel niet goed had vastgezet |(

Afhankelijk van je budget zou ik gaan voor een 998(S) of een mooie 996SPS ;)

Weer eens tijd voor een (oud) piccie:

Foto-O7MK4QLK-D.jpg
 
Hey mede ducatisten,

Nu heb ik eigenlijk ook nog een vraag. Heb 1 der laatsten uit de 748S serie en ben er zeer over te spreken, maar heb een verhoogde kuipruit enig efect? Ben zelf 1,90m en kan wel iets minder rijwind gebruiken denk ik. Er zijn vast wel mede 748 en 916/996/998 gebruikers die hier een mening over hebben.
En ook ik heb zondag nog heerlijk gereden (ook nog ff stiekum over de Luttenbergring....)

Groeten,
full
 
Hallo Ducatisti!

Allereerst complimenten voor jullie topic! Hoop technische kennis en veel on-topic praat. Ik ben momenteel bezig met de verkoop van ktm supermoto om eindelijk de stap te zetten naar een Ducati. Toch altijd al een willen hebben! Ik ben daarvoor nog op zoek naar een knappe 996 of 998. Ik heb wat leeswerk gedaan en las dat de 998 qua elektronica wat betrouwbaarder is dan een 996. Hoe is de ervaring hier onder de 996 eigenaren? En is de 998 met het nieuwere testastretta blok mechanisch ook merkbaar betrouwbaarder?

Ik hoop jullie hier binnenkort mijn nieuwe Duc te laten zien!
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met de 996, deze is ook nog maar 13000 km oud...

en staat tevens te koop...
 
Kijk, dat is allemaal mooi om te horen! Ik heb wel een aantrekkelijke 996s zien staan op MP. Daar staat echter bij dat deze van 2002 is, maar de 996 is toch maar gemaakt tot 2001? Heb de motor even nagetrokken bij het RDW en daar staat dat de eerste toelating in 2002 was, dus wellicht is hij dan in 2002 voor het eerst op kenteken gekomen.
 
Hey Bas,
Ook nog nooit problemen gehad met mijn 996 uit 2000. Nu 45.000 op de teller. (ze is niet te koop) ;)

Had ook nog een vraagje aan de rest hier. Welke aanpassingen moeten er gedaan worden om de öhlins schokbreker van een rsv mille Factory (2007), onder mijn 996 te knutselen. Of beter gezegd is het mogelijk om die er onder te krijgen.
 
geen idee of de shock past.. maar die kan je toch vergelijken met je huidige shock? dan weer je snel genoeg of deze past of niet.
 
Hey Bas,
Ook nog nooit problemen gehad met mijn 996 uit 2000. Nu 45.000 op de teller. (ze is niet te koop) ;)

Had ook nog een vraagje aan de rest hier. Welke aanpassingen moeten er gedaan worden om de öhlins schokbreker van een rsv mille Factory (2007), onder mijn 996 te knutselen. Of beter gezegd is het mogelijk om die er onder te krijgen.

Je kan pb-tje sturen naar hakinnen. Hij is van bitubo-raceservice.nl Hij zit in de ducjes en in de vering. Ik weet zeker dat hij je verder kan helpen.

Gr

Jeroen
 
Gaan er morgen trouwens nog mensen van hier naar de Superbike's morgen?

Ik heb er zin in! Vorig jaar ook geweest en het word wel mijn vaste evenement, veel gezelliger en mooier dan de TT! *O*
 
Ik heb een probleem.... vandaag deze radiale remmerij gemonteerd... tesamen met een set P4 klauwen.....

images


Maar nu ging ik de stuuruitslag even checken... of er niks in de weg zat enzo... en ja hoor.... de pomp komt tegen m'n teller aan.... grr..... Dus bij het scherp insturen zou hij gaan remmen... lekker link dus.... iemand die dit ook heeft meegemaakt?? Dus gauw de standaard meuk er weer op.... zou dit op te lossen zijn met andere clipons die iets langer zijn ofzo?? Iemand tips???
 
Hallo Ducatisti!

Allereerst complimenten voor jullie topic! Hoop technische kennis en veel on-topic praat. Ik ben momenteel bezig met de verkoop van ktm supermoto om eindelijk de stap te zetten naar een Ducati. Toch altijd al een willen hebben! Ik ben daarvoor nog op zoek naar een knappe 996 of 998. Ik heb wat leeswerk gedaan en las dat de 998 qua elektronica wat betrouwbaarder is dan een 996. Hoe is de ervaring hier onder de 996 eigenaren? En is de 998 met het nieuwere testastretta blok mechanisch ook merkbaar betrouwbaarder?

Ik hoop jullie hier binnenkort mijn nieuwe Duc te laten zien!


Ik heb al een aantal jaren mijn 996 en eigenlijk nooit problemen gehad. Het enige dat ooit gebeurd is is dat er een slang in de tank was losgeschoten, maar dat was meer de fout van degene die m gemonteerd had (non-originale). Ben ook bijzonder tevreden met mijn 996.
Men zegt dat het blok van een 998 nog lekkerder is. Maar ik vind persoonlijk de kuip van een 998 (nieuwe dichtere vorm en andere bestickering) niet mooi. Maar da's altijd naar smaak te veranderen natuurlijk :P

Ik rij al jaren 916 en deze 996 maar wist niet van het bestaan van dit topic af (ben ook niet zo'n dagelijkse forumganger). Zag het nu bovenaan staan dus dacht even reageren.
 
Ik heb een probleem.... vandaag deze radiale remmerij gemonteerd... tesamen met een set P4 klauwen.....

[afbeelding]

Maar nu ging ik de stuuruitslag even checken... of er niks in de weg zat enzo... en ja hoor.... de pomp komt tegen m'n teller aan.... grr..... Dus bij het scherp insturen zou hij gaan remmen... lekker link dus.... iemand die dit ook heeft meegemaakt?? Dus gauw de standaard meuk er weer op.... zou dit op te lossen zijn met andere clipons die iets langer zijn ofzo?? Iemand tips???

Heb ook rad. koppl. en rempomp en heb er ook iets last van
maar tijdens rijden kom ik (je) toch nooit op max stuuruitslag :?
maar anders kan je idd kijken of er langere clipons op de markt zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan