Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Video maken is wel een kunst ja. Ik ben er niet goed in. Op m'n fotografie kanaal is de best bekeken video (laatste 30 dagen) over de luifel en de 2de best bekeken over de koelbox in m'n camper van... Op m'n persoonlijk kanaal is het een video waarin ik de Akrapovic op de GS monteer... Mensen die dus wanhopig op zoek zijn naar feedback over die producten.

@DJ.Verhulst moet er goed in zijn als hij al 1K5 subs heeft! Goed bezig!!
 
3 dagen wezen rondsturen in Harz gebied. Omgeving Stolberg. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Eifel mooier vindt. Meer haarspeldjes bij elkaar en hoe gek ook, de wegen in de Eifel vind ik beter. Heel veel slechte wegen in Harz. Veel strassenschaden zeg maar...Neemt niet weg dat we enorm hebben genoten en plezier hebben gehad...Ook nog een uurtje offroad gereden. Op een gegeven moment zaten we midden in de bossen. Heb hiervan nog wel een filmpje hoor bij interesse...;-)))
 
3 dagen wezen rondsturen in Harz gebied. Omgeving Stolberg. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Eifel mooier vindt. Meer haarspeldjes bij elkaar en hoe gek ook, de wegen in de Eifel vind ik beter. Heel veel slechte wegen in Harz. Veel strassenschaden zeg maar...Neemt niet weg dat we enorm hebben genoten en plezier hebben gehad...Ook nog een uurtje offroad gereden. Op een gegeven moment zaten we midden in de bossen. Heb hiervan nog wel een filmpje hoor bij interesse...;-)))


de Harz ligt redelijk dicht bij hier,, moet er nodig weer eens heen.

filmpjes zijn verboden heb ik me laten zeggen :+ ;) of ik er wat op uit ga doen is wat anders
 
Laatst bewerkt:
Hallo GS experts.
Ik overweeg een R1100GS uit 1994 aan te schaffen. Heeft 180000km gelopen en heeft recent groot onderhoud gehad. Koppeling is daarbij volledig vervangen.
Ik weet dat de km stand hoog is maar daar is de prijs ook naar. Zijn er zaken waar ik op moet letten?
 
Hallo, ik denk niet dat je hier veel experts voor dit type van GS zal kunnen aantreffen
Daarvoor ben je beter gesteld op het GS-forum dat een specifieke rubriek voor de 1100 heeft.


Succes !

Je bent hier uiteraard zeer welkom voor de lol, maar voor de voorgenomen aanschaf word je hier niet veel wijzer. ;)
 
de bekende dingen die voor iedere motor gelden,,, nu als dat werk allemaal gedaan is zou mogen verwachten een machine waar je niet snel verrassingen heb.
maar goed kijken is verstandig,, start ie goed, geen rook, geen rare geluiden, schakelt ie goed, geen overmatige speling op het cardan.
 
Hallo GS experts.
Ik overweeg een R1100GS uit 1994 aan te schaffen. Heeft 180000km gelopen en heeft recent groot onderhoud gehad. Koppeling is daarbij volledig vervangen.
Ik weet dat de km stand hoog is maar daar is de prijs ook naar. Zijn er zaken waar ik op moet letten?

Met een '94 is het grootste risico de versnellingsbak. Bakken van voor '97 hadden een probleem. Met 180k op de teller is de kans klein dat het nog optreedt als het nog niet begonnen is, en het is meestal goed merkbaar tijdens een goede proefrit.

Belangrijkste symptoom is 'overslaan' in specifieke versnellingen, meestal begint het bij de derde. Voelt dan alsof de motor heel even afslaat, heb ik me laten vertellen. Dus goed proefrijden, hele toerenbereik gebruiken in alle versnellingen. Als je niks voelt is dat geen garantie, maar als je wel wat voelt is het een duidelijke no-go, tenzij je direct een revisie aan de kosten toe wil voegen.

Als de koppeling net vervangen is, hebben ze hoop ik ook de splines van de cardan ingevet enzo, als je daar foto's van kan krijgen, weet je hoe de slijtage daar is.

Verder heeft de 1100 niet echt veel beruchte problemen, voor zover ik weet. Iig niks dat een andere motor met 180k op de teller ook heeft :-)

En ze rijden heerlijk :]
 
Bij mijn 1100 uit 1994 heb ik 2 x de versnellingsbak aan diggelen gehad, (de hulpas breekt), er zouden gemodificeerde bakken ter beschikking zijn, (Nu nog??).
Verder was het met de ABS een probleem bij het starten, door de spanningsdip bij starten met koude motor ging die in alarm,
Moest dan na enkele km's (warme olie) stilleggen en opnieuw starten. (Uitgevallen ABS herken je als de 2 ABS lampjes beurtelings pinken.)
 
Ik heb inmiddels 6 jr ook een blauwe 1100s...zelfde blok...slechts 23k mee gereden in die 6 jaren, maar volkomen probleemloos.
En.....met de beste bmw versnellingsbak ooit......noooooit een kloink bij welke versnelling dan ook...omhoog en omlaag...
 
Goedemiddag,

Ik ben er weer na ruim een weekje vakantie in Noord-Italië.
Heerlijk gereden met m'n hybride toyotaatje omdat ik de RS van vrouwlief op m'n linkerpoot liet vallen. Wel geprobeerd om op de motor naar Italia te gaan rijden, maar dat werd een pijnlijk proces en we zijn na 60 km maar weer omgedraaid.
Dus met de brave Auris en dan lijken sommige passen toch een stukje smaller dan met de motor. Penser Joch en Jaufenpas zijn geen probleem maar Croce Domini en ook de Caval di Novezzia en Passo Bordala waren wat aan de smalle kant. We hebben het gelukkig overleefd. ;)

Nu na 3 weken maar eens naar de dokter gegaan en het lijkt dat ik toch (een deel van) een botje heb gebroken. Nu zit ik dus met een ingepakte voet en hoop over een maand weer hersteld te zijn voor de volgende trip. Poep gebeurt zeggen ze dan, maar het komt allemaal wel weer goed. Er zijn ergere dingen.

:W
 
Fijn dat jullie zo bezorgd zijn om Janneke's vehicle. Maar daar mankeert niets aan want ik heb de RS langzaam neergelegd op de cilinderbeschermer.

Tja, en hoe kwam dat.

We hadden de RSsen net schoongemaakt voor de aanstaande vakantierit een week later en ik zou de brommert alleen nog even de berging induwen. Om de een of andere reden was ik ietwat afgeleid, vergat de jiffy en toen ik die wilde inklappen ging er "ergens" iets niet goed. Voordat ik het in de gaten had was die niet meer te houden met als resultaat: "au".

De les die we hier uit kunnen leren is: niet meer schoonmaken!
 
Vanaf woensdag as gaat u mij treffen op het RT fotum. Met spijt in mijn hart word de GS omgeruild voor een 1250RT. Reden; mijn vrouw heeft heupklachten en zit veel beter achterop de RT.
Overigens rijdt een RT top maar mis ik de special uitvoering van mijn GS.
 
Je mag best blijven buurten hoor....en vertellen hoe de RT bevalt...
Dit topic heeft geen gs politie die je neer sabelt als je ander merk of type hier de hemel inprijst....
Op het RT topic is dat iets anders....vraag maar aan Ron....
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Fijn dat jullie zo bezorgd zijn om Janneke's vehicle.

Tja, en hoe kwam dat.

........ met als resultaat: "au".
Ik vind het wel netjes dat je je been als valbescherming hebt gebruikt. Zou jammer zijn als de RS bekrast raakt.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel, je hebt vrijstelling om bij je kinderen te klussen of te verhuizen. :t

Ik lees alleen maar positieve dingen rondom TenCats z'n poot, mooi is dat. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan