Ook bij de 1250 kan je nog steeds veel zelf doen, volledige onderhoudsbeurten, e.v.t. na de garantieperiode, staat zelfs in de gebruikshandleiding beschreven, olie, filters, remblokken, wielen, banden, de tastbare onderdelen. Het digitale gedeelte omvat, het tft scherm, navigatie, telefoon en multimedia, het koppelen van Bluetooth apparatuur.
E.v.t. software upgrades door een bmw specialist laten uitvoeren, maar zou je, als je daar de uitleesapparatuur voor hebt en niet door bmw afgeschermd is, wellicht ook nog zelf kunnen doen.
voor software en terugroep en modificatie ben je toch aangewezen op de dealer...
maar ik wil eigenlijk niet meer op een BMW rijden waar BMW het idee heeft dat ze alles voor mij bepalen, wat ik betaal voor onderdelen, etc.
heb ontdekt dat BMW op modellen die langer dan een bepaalde periode uit productie niks meer op uit doet.
toen ik nog die F800GS had en ik nieuwe remschijven nodig had, had ik uitgezocht wat ze kosten van Brembo, en ineens na de winterstop hadden ze zo ff 40 % op gedaan ,, en nergens kon ik Brembo of andere hoogwaardige schijven kopen voor de oude redelijke prijs, wel Chinese brol maar daar begin ik niet aan.....
bleek na wat bellen dat BMW gewoon ff niet alleen de prijzen waar zij hun spullen voor verkopen bepaald, maar ook die van toeleveranciers , niet meewerken betekend geen nieuwe orders meer ... maar modellen die al een x periode uit productie zijn blijven ze vanaf......
en ik wil gewoon niet afhankelijk zijn van een dealer, zeker als de kwaliteit van het werk soms te wensen overlaat, maar men wel met driedubbel krijt schrijft....
een hoop elektronica is wel leuk en heeft voordelen, maar het maakt een motor wel kwetsbaarder .
met mijn 850 kan ik met een goede multi meter heel veel zaken uitzoeken en dingen oplossen, dat bevalt me wel.
eigenlijk moet ik nog wel zo'n kabel en software pakketje kopen waar ik de ecu kan uitlezen in geval van complexere storing, maar dat gebruik ik zo weinig dat het goedkoper is om ff naar een specialist te rijden....