Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

In een tijd dat iedereen continue met z'n smartphone bezig is noem ik zo'n dingen niet echt werken, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen....
Eén whatsappje naar een groepje opkopers, da's alles he... veel werk heb je er niet aan he... hoeveel whatsapp groepjes heb je onder vrienden, collega's waar je dagelijks en ook tijdens de werkuren mee bezig bent?


Toch heel anders dan vroeger, toen de dealer een auto overnam om 'm op de parking te zetten om zelf verder te verkopen.

Ik bekijk het eerder als een extra service naar de klant toe... om toch maar die nieuwe auto te kunnen verkopen.
Een nieuwe klant is volgens mij toch net iets meer waard dan een beetje zwart geld op de rug van de klan

Nu, mij niet gelaten. Ik snap dat een dealer z'n inkomsten nodig heeft, maar werken met opkopers kost niet veel tijd en/of moeite....
Een ander verhaal wanneer die dealer de wagen zelf moet gaan verderverkopen.

Mij allemaal eender, en van mij mag iedereen er wat aan verdienen, maar het spel moet een beetje eerlijk gespeeld worden ook he...
Zo'n opkoper biedt maar wat, hij moet niks en biedt enkel bedragen waarvan hij weet dat hij VEEL geld kan verdienen....

Dusja, ergens heb je een punt... dat een particulier dan maar zelf zo'n opkoper contacteerd he... dealer blij en klant blij dan zeker?

I beg to differ.
Ontvangen in de boekhouding, garageregister volledig aanvullen, juiste margedocument opstellen (of factuur bij btw-voertuig), garageregister weer aanvullen als de auto weg is. Da's niet "efkes nen otte binnenpakken" hè.
 
Goedemorgen, 1 van mijn sleutels van mijn 2014GSA geeft een melding op het display, ik kan de motor er wel mee starten maar er blijven lampjes branden van ESA/ABD/TC etc. Mijn reserve sleutel werkt echter prima. Iemand enig idee?
 
Met de jaarlijkse inflatie, wordt die € 500 wel érrug weinig geld voor een fatsoenlijke (ouwe) brommer...
Zouden jullie die bovengrens niet wat optrekken/verdubbelen, zo onderhand ?
Ik wilde de budgetgrens optrekken naar 5K, maar er was wat weerstand. Uiteindelijk wist ik mij nog net te weren uit de bak pek en veren.

Volgend jaar terug naar de basis van €500 in combinatie met een supersport. :/
 
Ik weet dat de lol primeert in dergelijke jongensclubjes en dat gevoel moet uiteraard bewaard blijven, maar er zijn grenzen.
Enerzijds is het uiteraard best spannend om die ouwe krellen rijdend te houden tijdens een veeleisende trip,maar anderzijds kan een motorfiets van slechts € 500 m.i. nog nauwelijks voldoen aan de minimum vereisten van elementaire veiligheid... en dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Maar ja, pek en veren voelen ook niet echt comfy aan, dus...
 
500 is wel erg weinig ,, vanaf 1500 a 2000 en dan nog moet je heel goed kijken wat je koopt... als je een sportfiets wil .
 
Heb wat extra's toegevoegd aan m'n 1250 :P

Radiator roosters, Snavel en spatbord verlenger, Geintegreerde Vario Topkoffer adapter in het bagagerek, geen bodemplaat meer, en Puppy Grips.

De buddysteps en het achterwiel spatbord(tje) verwijderd, zijn overbodig en voor een sportieve look 8-)
 
Als je een sportievere look wil op die GS zou ik die schaamranden er eens af gaan rijden :+ 8-)

De R1250GS heeft al een sportieve look genoeg 8-)

Het is een (de enige) echte Allroad en bij relaxte provinciale binnenwegen rijden, gaat dat niet zo snel :P en er komen binnenkort Anakee's Adventures onder :Y

Ander zadel "zit" ook in de planning ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb wat extra's toegevoegd aan m'n 1250 :P

Radiator roosters, Snavel en spatbord verlenger, Geintegreerde Vario Topkoffer adapter in het bagagerek, geen bodemplaat meer, en Puppy Grips.

De buddysteps en het achterwiel spatbord(tje) verwijderd, zijn overbodig en voor een sportieve look 8-)
Een "goed weer" rijder dus, anders zou je dat achterspatbord wel weten te appreciëren.
 
Heb wat extra's toegevoegd aan m'n 1250 :P

Radiator roosters, Snavel en spatbord verlenger, Geintegreerde Vario Topkoffer adapter in het bagagerek, geen bodemplaat meer, en Puppy Grips.

De buddysteps en het achterwiel spatbord(tje) verwijderd, zijn overbodig en voor een sportieve look 8-)

Aan de mijne zijn we ook aan het prutsen.
Al de plastic rond het zadel: zwart
Voetsteuntjes passagier: zwart
Voetsteuntjes bestuurder: zwart
Rem- en schakelhendel: zwart
Alu "boomerangs" vooraan: zwart
Kleppendeksels: zwart
Spots achter het contact steken
Witte reflectoren op de voorvork ipv oranje
Zadel versmallen en een cm uithollen
Eventueel bijkomende oranje spots naast de snavel, de Denali's verhuizen naar beneden aan de cilinders

Maar het spatbordje achteraan blijft, dus ik ben géén mooiweerrijder.
 
Ik héb nu een Exclusive, maar die vind ik al meer dan zwart genoeg... hij mocht voor mij zelfs wat lichter en frisser gekleurd zijn...

Ik ben normaal ook niet zo voor zwart, maar het gaat vét zijn met die HP. Eigenlijk nog zwarte spaken in de goudkleurige wielen. Maar dat gaat me een fortuin kosten.

Je kan ook gewoon een triple black kopen ....

Uhu :z
Iedereen die hem gaat zien zal zeggen: "ik zie er iets anders aan, maar weet niet goed wat."
 
Ik weet dat de lol primeert in dergelijke jongensclubjes en dat gevoel moet uiteraard bewaard blijven, maar er zijn grenzen.
Enerzijds is het uiteraard best spannend om die ouwe krellen rijdend te houden tijdens een veeleisende trip,maar anderzijds kan een motorfiets van slechts € 500 m.i. nog nauwelijks voldoen aan de minimum vereisten van elementaire veiligheid... en dat kan toch niet de bedoeling zijn...
Maar ja, pek en veren voelen ook niet echt comfy aan, dus...
Het is bijna een verplichting dat je de fiets naloopt en zorgt dat hij veilig is. Banden, remmen en aandrijving moeten in goede staat zijn, zo is het ook handig als de vering doet wat de ontwerper verzonnen heeft.
Houdt niet weg dat wij bijna dagelijks staan te sleutelen om weer verder te kunnen en dat is deel van de lol......... denk ik.
Wij zijn ieder jaar nog rijdend thuis gekomen, al 5 jaar op rij. :)
 
Een "goed weer" rijder dus, anders zou je dat achterspatbord wel weten te appreciëren.
Alles wat er achter je (offroad) gebeurt, zoals opspattend modder, blubber, regen, heb je geen last van :N Wat er voor je gebeurt, is veel belangrijker :Y
 
Het is bijna een verplichting dat je de fiets naloopt en zorgt dat hij veilig is. Banden, remmen en aandrijving moeten in goede staat zijn, zo is het ook handig als de vering doet wat de ontwerper verzonnen heeft.
Houdt niet weg dat wij bijna dagelijks staan te sleutelen om weer verder te kunnen en dat is deel van de lol......... denk ik.
Wij zijn ieder jaar nog rijdend thuis gekomen, al 5 jaar op rij. :)
 
Sjonge, zowat 30 jaar oud,....pffffffffffffff, dié zal nog lekker rijden... :+ .

Die oude allroads waar ze het de voorgaande edities mee deden zijn toch ook van die generatie? Zou dat "lekker rijden" niet ondergeschikt zijn aan het avontuur van zo'n "500 Euro challenge ritje"'?

Ook niet echt iets voor mij, maar snap wel dat het plezant kan zijn...


En het is een Honda... zal wel meevallen toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan