heb een aantal keren erop gereden de 700 en 750 ,, die laatste is het leukste
heb jij er wel langer dan een 30 min er op gereden,?? hij heeft een korte powerband, maar precies waar je meestal met een wat zwaardere motor zit qua toerental of je moet een extreme sportfiets hebben.
het is me op gevallen als je gewoon met de stroom mee rijd hoef je nooit verder dan een 5000 tmp te draaien ,, de koppel curve is heel mooi .
hij heeft gelijk power vanaf hele lage toeren en niet zoals de meeste motoren dat ze eerst op gang moeten komen
en dit is achterwiel vermogen ,, geen gevoel ?? ken eigenlijk geen modern motor die zo snel zo vertrouwd voelt en vertrouwen wekkend is
en had ooit eens iemand op zo'n ding op een circuit zien rijden tegen andere motoren met een 50 a 60 pk ,, de Nc reed ook de sportfietsen ( met dat vermogen ) er fluitend uit omdat het zwaarte punt zo laag ligt en zoveel koppel had dat die andere motoren nergens bleven , en ding is best licht.
goed op de snelweg heb je weinig over , maar tot redelijke snelheden kan je heel prima met de stroom mee komen.
in de stad moet je met een pittige SM aan komen zetten wil je echt afstand kunnen nemen .
saai ?? echt niet Honda dus netjes afgewerkt,, heeft veel onderdelen die je ook op andere Honda's ziet , heel vriendelijk karakter, levert je geen smerige streken.
dit is de motor waar je jaren zonder gezeik dan gewoon onderhoud mee naar je werk gaat,, maar ook als je lekker gaat toeren prima mee kan.
een maatje van me heeft een 700, dan is een R850R best een erg vlotte machine, maar dan moet je wel wat ruimte hebben buiten een woonkern.
Ja de 850 loopt op rails , maar die NC ook , qua wegligging heeft ie met veel goedkopere vering delen toch een heel prettige weggedrag.
maar ding gebruikt aanzienlijk minder benzine 1 op 30 a 35 t.o.v. 1 op 19 a 20 van de 850 ,, en hoef niks te vertellen over het verschil van onderhouds kosten.
is een NC perfect ? nee voor gewoon gebruik is die 50 pk behoorlijk, afdoende, natuurlijk is 75 a 80 pk leuker, maar in een woonkern komt dat er niet echt uit,, wel op de wat sneller autowegen waar je van 80 naar 120 wil door trekken , en vanaf 140 met flinke stappen is de 850 vlotter , als je echt een snelweg wil afblazen 160 a 180 + dan heb je een pak vermogen nodig .
maar destijd toen ik een transalp heb met ongeveer het zelfde vermogen maar minder koppel dan een NC ,, kon ik motoren met 20 a 35 pk prima bijhouden op binnen doorwegen , en op kort draaiwerk was het helemaal lachen en in de stad, maar je kon er prima lange afstanden afleggen,, als ik ooit een wereld reis ga maken zou ik een transalp zeker overwegen
ook bij honda monteren ze mattige zadels op hun nieuwe motoren ,, en moet je toch wat dingen achteraf toe voegen
een verlengt voorspatbord , een hugger achter,, en een scoitoiler is ook wel een goed idee ,, een andere ruit een hoge ruit van GIVI word aan geraden als je langer bent dan 180 cm, met een hyperX veren set kan je nog wat meer uit dat onderstel krijgen ,, maar een standaard 850/1100/1150 geeft zo'n set ook best een verbetering ,, zeker als je de achterschokdemper vervang voor eentje die een bredere range aan aanpassingen heeft.
het geluid van een NC 700 kan beter , de 750 klinkt al beter,, echt leuk word het met een akrapovic ,
maar smaken verschillen , zullen we het daar op houden ?