Mijn oliekoeler kon niet goed tegen langdurig op de zijstandaard plaatsen (soms rook bij het starten).Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
Altijd een harde uitspraak gevonden , vooral gebezigd door bezitters van leasebakken…Ik zet hem bijna nooit op de middenbok. Hij slaapt op de stoep en op de zijstandaard neemt ie minder ruimte in. Alleen als ik iets uit de zijkoffers moet halen gaat ie op de middenbok of als ik iets moet knutselen of schoonmaken. Het vorige exemplaar rookte wel eens een enkel keertje bij het starten. Had ie maar geen motor moeten worden.
Tja, ik kom net terug uit mijn verwarmde garage, waar ik mijn 5 jaar oude GS van onder zijn stofcover haalde om hem even in de Meguiar was te zetten, waarna ik de wielen een kwart slag draaide en de Optimate Dual 4 nog eens resette... in afwachting van betere voorjaarstijden, waarop ik hem weer in gebruik neem...Nee hoor. Ik gebruik hem zoals de ontwerper had bedoeld en overweldig hem niet zo met eigen interpretaties van goede zorg (die namelijk niet altijd nodig of correct zijn).
Ik probeer wat af te wisselen tussen zijstandaard en middenbok als de GS lange tijd wordt gestald. Ik dacht ergens te hebben gelezen, dat lange tijd op de middenbok niet goed is voor de achterveer (en dus ook het esa systeem), omdat die dan constant wordt uitgerokken. Ik kan hier fout in zijn, maar liever save dan sorry.Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
als ik de berichten hier zo lees zou ik hem voor de zekerheid omruilen voor een F800GSA dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken. Is zwart een goede kleur voor je?Aangezien ik nog niet eerder een boxermotor in mijn garage heb gehad ben ik mij er een beetje verder aan in het verdiepen :
Nu lees ik her en der wat ( oudere ) berichten dat het beter zou zijn om de motor op de middenbok te plaatsen i.p.v. de zijstandaard, dit i.v.m. olie wat in de cilinder zou stromen of i.d.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
Motor is nog niet geleverd ivm levertijd valbeugels, verstralers en koffers. Zal de motorzaak ff bellen zo, wellicht kan ik er nog vanaf…als ik de berichten hier zo lees zou ik hem voor de zekerheid omruilen voor een F800GSA dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken. Is zwart een goede kleur voor je?
Nee joh je hoeft de motor niet af te bellen, laat maar komen dat regelen we onderling welMotor is nog niet geleverd ivm levertijd valbeugels, verstralers en koffers. Zal de motorzaak ff bellen zo, wellicht kan ik er nog vanaf…
PbIemand nog een mooie binnentas voor topkoffer nodig?
Nieuw! Ligt eigenlijk nog steeds op zolder. Voor de 750/850/1200/1250 GS topkoffer.
PB maar bij interesse.