Zoals hierboven al gezegd kan het geen kwaad dat je wiel iets draait met de koppeling in, de mijne doet dat ook bijvoorbeeld.
Denk niet dat dat wettig en overtuigend bewijs is
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zoals hierboven al gezegd kan het geen kwaad dat je wiel iets draait met de koppeling in, de mijne doet dat ook bijvoorbeeld.
In dit geval wel hoor.Denk niet dat dat wettig en overtuigend bewijs is
Als je geen tikkende en knarsende geluiden hoort kun je er wel een stukje mee naar de dealer. Anders even zoals Roger zegt proberen bij te stellen, in iedergeval zodat de boel geen gekke geluiden meer maakt, anders komt er te veel spanning op te staan.Burnett ik heb het nu goed vaststaan en het scheelt nog ongeveer 1 streepje. Zou ik hiermee morgen langs de dealer kunnen rijden om samen te kijken of is dit te gevaarlijk? En hoort je band te gaan draaien als je de koppeling helemaal ingedrukt hebt en die in zijn 1 gezet wordt op de middenbok?
Die streepjes kunnen kloppen , maar het hoeft niet .Burnett ik heb het nu goed vaststaan en het scheelt nog ongeveer 1 streepje. Zou ik hiermee morgen langs de dealer kunnen rijden om samen te kijken of is dit te gevaarlijk? En hoort je band te gaan draaien als je de koppeling helemaal ingedrukt hebt en die in zijn 1 gezet wordt op de middenbok?
Het beste kun je gewoon meten tussen de velgrand en beide zijden van de achtervork, dan zie je een heel eind of het recht staat. Ook over het achterkettingwiel naar voren kijken is waardevol, de ketting moet recht van het tandwiel gaan en naar voren lopen. wiel draaien in de vrij, dan mag het niet ratelen (maar je ziet eerder dat er iets niet recht staat dan je het hoort). Als je de motor in de 1 zet met ingetrokken koppeling is het normaal dat het wiel gaat draaien. Je moet het wiel wel zonder al te weinig kracht van buitenaf stil kunnen zetten, anders staat je koppelingskabel te strak. als je daar 1 cm doode slag in hebt of meer is dat goed)
Die 1 cm dode slag slaat inderdaad op de speling van de koppelingskabel.Je bedoelt te los neem ik aan? Met te strak gestelde kabel en die volledig ingeknepen komen de platen nog verder van elkaar te staan.
Niet lullig bedoelt maar meer dan 1 cm vrije slag zou ook 3 cm mogen zijn dan en dan komt ie toch niet lekker vrij.
Zijn we het toch eensch.Die 1 cm dode slag slaat inderdaad op de speling van de koppelingskabel.
Aan het eind van de handle moet je minstens 1 cm dode slag hebben. Daardoor weet je zeker dat bij een losgelaten koppelingshandle de koppeling volledig gekoppeld is (als die helemaal klopt natuurlijk). De kabel mag niet straks staan, je MOET dode slag hebben. Het mag ook meer dan 1 cm zijn, afhankelijk van waar je je aangrijppingspunt wilt hebben. (dicht bij het handvat of wat verder ervan af).
Het maximum dat je kunt hebben kun je gemakkelijk testen met het meedraaiende achterwiel bij ingetrokken koppeling in de versnelling, waar je het eerder over had. Meer speling mag, maar als je merkt dat het meedraaiende wiel niet meer zo eenvoudig is stil te zetten (met de hand het wiel proberen stil te zetten, dan voel je het wel) staat de binnenkabel te lang en komt de koppeling niet meer helemaal vrij , en blijft deze wat slippen. Alles tussen die min en max standen mag je gebruiken.
handle los: koppeling zeker gekoppeld,
handle volledig ingetrokken: koppeling zeker volledig ontkoppeld.
Een heel klein beetje 'kleven' zou nog niet zo'n probleem zijn, maar bij voorkeur niet.
ps. Stel die zaakje af met een warme motor. De wrijvingweerstand van dunne olie is lager dan die van dikke, en dunne olie is eerder tussen de platen uitgeperst...
Succes!!
Zijn we het toch eensch.
Door de hoge snelheid is er al een toets afgewaaidHandig met zo'n HP toetsenbord, dan werkt ie ook met hangschoenen aan.
Hoop dat het niet al te hard gaat regenen dan doet ie het waarschijnlijk niet meer .
je klokken kun je door de laptop waarschijnlijk niet meer aflezen, maar gelukkig geeft die tomtom de echte snelheid ook aan.
Alle gekheid op een stokje: mooie aankoop!!
Gebruik mijn Dakota20 (Garmin dus) ook regelmatig op de motor. Handig zo'n ding.
Idd mooi ding, twijfel er ieder jaar weer over.Ik ga me vandaag en morgen even bezig houden met het inbouwen van dit mooie masjientju
Handig met zo'n HP toetsenbord, dan werkt ie ook met hangschoenen aan.
Hoop dat het niet al te hard gaat regenen dan doet ie het waarschijnlijk niet meer .
je klokken kun je door de laptop waarschijnlijk niet meer aflezen, maar gelukkig geeft die tomtom de echte snelheid ook aan.
Alle gekheid op een stokje: mooie aankoop!!
Gebruik mijn Dakota20 (Garmin dus) ook regelmatig op de motor. Handig zo'n ding.
Ziet er best OK uit toch?Het is niet de allermooiste die ik ooit hé gehad, maar alles bij elkaar heb ik voor 625 euro een goede motor.
Ja, dat is een aprilia falco, er kan wel iemand achterop, maar erg comfy is het niet.Ziet er best OK uit toch?
Maar je hebt ook nog een andere waar 'niemand' bij achterop kan toch?
Is dat die onder die hoes op de achtergrond van de foto.
Dat is ook een heel mooi setje motoren hoor.Is voor die prijs een mooie brommer, mijn gsx750f was ook maar 600€ en ik heb er heel veel plezier mee
[afbeelding]