Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het niet precies, maar de 2001 heeft een digitaal klokje. De 98/99 Hebben geen klokje en vanaf 2003(?) Is het een analoog klokje met suzuki logo

Welk bouwjaar gaat het dan om? En die kan ook later op kenteken zijn gezet, meestal word die datum opgegeven.
Huh :?
Hebben die een klokje met wijzers???
 
Misschien weet DKP het volgende. Kan ik met de gsx 750 f uit 2001 euro 95 e10 tanken? Ik ga over een aantal weken richting Antwerpen en ik heb begrepen dat het dan of 98 of e10 wordt.
Gaat vanzelf :t

Ik tank het al een half jaar. In de winter bemerkte ik een (licht) meer verbruik. Maar intussen ben ik al 6 keer over de 500km gegaan met die E10.

De E10 is wel niet aan te raden bij lange stilstand. Bij stilstanden van 2 weken of langer wordt het afgeraden.

O ja, enkele dagen weer een nieuw rekord. Nee niet in aantal km's met 1 tank, maar het had wel gekund. Want had een verbruik van 4,08L/100km. Tegenover het 4,09L/100km iets eerder 8-)
 
De E10 is wel niet aan te raden bij lange stilstand. Bij stilstanden van 2 weken of langer wordt het afgeraden.
Als ik hem inderdaad niet gelijk leeg rij dan tank ik '98 in de luxe variant. :Y (BP Ultimate, Shell Superplus)
 
DKP.. kan je even langsrijden of deze man wel bestaat? :X _O-

Bonjour!!
J'ai pris bonne note de votre message et je vous remercie.
Je dois vous informer que je suis moi-même en déplacement mais la moto se trouve avec un agent d'entretien et de gardiennage avec tous ses papiers en ordre. Il sera chargé de vous rencontrer avec la moto pour la finalisation de la vente en toute sécurité.
Si réellement vous êtes toujours preneur, un RDV sera fixé pour la visite de la moto et vous devez me laisser vos informations de livraison ci-après : Nom ; Prénom ; Ville ; Code Postal ; Rue ; Téléphone Portable et fixe .
Une fois vos coordonnées reçues , je vous mettrai en contacte direct avec le convoyeur. Il prendra contact avec vous pour que vous puissiez discuter de vive voix pour organiser le Rendez-vous de livraison selon votre programme de disponibilité,ce qui vous permettra de voir la moto, l'essayez, vérifier tout ses papiers et faire son achat en même temps a conditions qu'elle vos attentes.
Vous aurez la possibilité d'annuler l'achat et le convoyeur se retournera sans rien prendre chez vous comme frais si la moto présente un quelconque défaut de conformité.
Étant en déplacement , ma ligne ne passe pas très bien mais je vous laisse quand même mon numéro 06.45.22.87.05.
NB : Quant au paiement , il se fera en contre remboursement lors de la livraison de la moto.
Merci pour votre compréhension.
Cordialement
 
het ziet er op eerste zicht ok uit
al vind ik een paar rare dingen in z'n frans.
maar...
het opgegeven telefoon nummer googelen levert rare commentaar ivm benin en oplichterij...

https://www.dixhuit.fr/0645228705/

k zou het niet meer vertrouwen.
De inhoud van de mail is precies als het verhaal voorschotfraude, ook wel gekend als Nigeriaanse oplichting.
Er worden 'gouden bergen' beloofd als er eerst kleine onkosten woorden betaald.
De 'kosten'-truc wordt herhaald tot het slachtoffer afhaakt, waarna de oplichters spoorloos verdwijnen.

Helaas is het al nummer drie in een week. Ik zoek ze er op uit. :')

weer een oplichter?
 
Opmerkelijk positief. :} *O*
Er is nog leven in de toekomst. :+
Ach ... soms houdt ik er wel van om een discussie "levend" te houden en negativisme proberen om te buigen in positivisme :P

Mijn vrouwtje heeft mij geleerd hoe meer je negatief denkt hoe meer negatiefs je overkomt. Ergens geloof ik dat ook wel.

En is die E10 nu echt zo goed als ik beweer. Ik niet weet. De toekomst zal het uitwijzen. Tank nog maar een half jaartje, en voor mij doet ie het goed. Ik ben wel benieuwd naar mijn bougies. Die zou ik er uithalen op 70.000km maar denk te wachten tot 75.000km. Dat zou betekenen dat de volgende set biugies daarna pas op 100.000km 99.999km erin moet.

Dan ga ik ook meteen de kleppen nakijken en stellen indien nodig.

De olie en filter ga ik wel al op 70.000km doen. Dat is nog ongeveer 3.650km te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ... soms houdt ik er wel van om een discussie "levend" te houden en negativisme proberen om te buigen in positivisme :P

Mijn vrouwtje heeft mij geleerd hoe meer je negatief denkt hoe meer negatiefs je overkomt. Ergens geloof ik dat ook wel.

En is die E10 nu echt zo goed als ik beweer. Ik niet weet. De toekomst zal het uitwijzen. Tank nog maar een half jaartje, en voor mij doet ie het goed. Ik ben wel benieuwd naar mijn bougies. Die zou ik er uithalen op 70.000km maar denk te wachten tot 75.000km. Dat zou betekenen dat de volgende set biugies daarna pas op 100.000km 99.999km erin moet.

Dan ga ik ook meteen de kleppen nakijken en stellen indien nodig.

De olie en filter ga ik wel al op 70.000km doen. Dat is nog ongeveer 3.650km te gaan.


En ondanks de berichten Tank ik het toch niet in mn 1992 GSX600F. Lijkt mij voor die nou net weer wat anders dan voor een nieuwer type.

Ook gooi ik het nog niet in mijn auto. Misschien dat ik dat toch eens ga proberen.
 
En ondanks de berichten Tank ik het toch niet in mn 1992 GSX600F. Lijkt mij voor die nou net weer wat anders dan voor een nieuwer type.

Ook gooi ik het nog niet in mijn auto. Misschien dat ik dat toch eens ga proberen.
Ik dacht dat ze voor Suzuki, voor zowat alle Suzuki's vanaf 1989 aangeven dat het kan, met enkele uitzonderingen. Maar ik weet het niet meer precies.

Maar je bent vrij om te tanken wat jij wil he ;)
Doe je veel of weinig km's? En wat zijn zoal de tijden van stilstand?
Vooral dat laatste is belangrijk om te beschouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat ze voor Suzuki, voor zowat alle Suzuki's vanaf 1989 aangeven dat het kan, met enkele uitzonderingen. Maar ik weet het niet meer precies.

Maar je bent vrij om te tanken wat jij wil he ;)
Doe je veel of weinig km's? En wat zijn zoal de tijden van stilstand?
Vooral dat laatste is belangrijk om te beschouwen.
Zeker weten
Tank sowieso vol weg zetten dat scheelt al de helft.
 
Ik dacht dat ze voor Suzuki, voor zowat alle Suzuki's vanaf 1989 aangeven dat het kan, met enkele uitzonderingen. Maar ik weet het niet meer precies.

Maar je bent vrij om te tanken wat jij wil he ;)
Doe je veel of weinig km's? En wat zijn zoal de tijden van stilstand?
Vooral dat laatste is belangrijk om te beschouwen.


Ik rijd niet meer zodra het de 1e keer gevroren heeft. Dan komt hij pas weer eruit als ik 100% zeker weet dat het strooizout van de weg af is, meestal vlak na de carnaval. Tussendoor rijd ik er regelmatig mee, eigenlijk elke week wel, afhankelijk van het weer. De hoeveelheid km's met de motor: misschien 5000 tot 10000 per jaar. Niet zo heel veel.

Mijn dagelijkse auto is ook een Suzuki. Namelijk een Suzuki Swift 2001 Summum. Daar kan het zeker weten in. De 1e keer dat ik het heb gebruikt daarin, leek hij juist meer te gebruiken. Ik heb het nog maar 1x getankt in de auto.

Het zou goed kunnen dat het ook in de motor mag. Maar ik weet het niet zeker, ivm pakkingen en slangen.
 
Zeker weten
Tank sowieso vol weg zetten dat scheelt al de helft.


In de winter doe ik normaal altijd de accu aan de druppellader. Hij staat dan in de garage met de tank vol, en wordt 1x in de 3 weken ongeveer gestart. Dan laat ik hem fatsoendelijk warm worden. Zowiezo doe ik elke winter wel iets aan de motor vervangen,vernieuwen, onderhoud, preventief.

Soms zit ik echt dingen te bedenken die ik dan ga vervangen.
 
In de winter doe ik normaal altijd de accu aan de druppellader. Hij staat dan in de garage met de tank vol, en wordt 1x in de 3 weken ongeveer gestart. Dan laat ik hem fatsoendelijk warm worden. Zowiezo doe ik elke winter wel iets aan de motor vervangen,vernieuwen, onderhoud, preventief.

Soms zit ik echt dingen te bedenken die ik dan ga vervangen.
Met de km's die jij doet, en de stilstanden in de winter, ook start je de motor eens in de drie weken, zou ik ook gewoon 98 tanken :Y

Voor mij ligt het anders, de motor staat zelden langer stil dan 3 dagen, ook in de winter, en ze doet om en bij de 30.000km op een jaar. Dan wordt het prijsverschil al meer voelbaar. Tanken van 98 geeft mij op jaarbasis 170 á 200 € extra. Nog niet onoverkomelijk in princioe, maar toch ... ik heb het verre van breed, dan kijk je er wel naar ...
en ja, ook naar het verbruik :$ :+

Ga ik bijvoorbeeld 4 tot 6 weken naar de Fliperijnen, dan zorg ik dat de laatste twee tanks voor de vakantie met 98 getankt waren, en voor het binnenzetten nog effe nokvol aftanken met 98 op 3km van thuis. Dan ben ik zeker dat alles gevrijwaard is van die E10.
 
Met de km's die jij doet, en de stilstanden in de winter, ook start je de motor eens in de drie weken, zou ik ook gewoon 98 tanken :Y

Voor mij ligt het anders, de motor staat zelden langer stil dan 3 dagen, ook in de winter, en ze doet om en bij de 30.000km op een jaar. Dan wordt het prijsverschil al meer voelbaar. Tanken van 98 geeft mij op jaarbasis 170 á 200 € extra. Nog niet onoverkomelijk in princioe, maar toch ... ik heb het verre van breed, dan kijk je er wel naar ...
en ja, ook naar het verbruik :$ :+

Ga ik bijvoorbeeld 4 tot 6 weken naar de Fliperijnen, dan zorg ik dat de laatste twee tanks voor de vakantie met 98 getankt waren, en voor het binnenzetten nog effe nokvol aftanken met 98 op 3km van thuis. Dan ben ik zeker dat alles gevrijwaard is van die E10.
Vlotterbakken aftappen, maar dat gaat dan weer lastig met een viercilinder. :+
Dat deed ik vroeger met de minibike van mijn zoontje, die reed soms zes maanden niet.
Op een gegeven moment zelfs drie, vier jaar zonder aandacht in de schuur gestaan.
Maar starten en lopen toen ik hem pakte. *O*

Met injectie is starten na stilstand wat minder een probleem. :)
(Alleen E10 gaat uiteraard wel in de tank wat vocht verzamelen)
 
Laatst bewerkt:
Met de km's die jij doet, en de stilstanden in de winter, ook start je de motor eens in de drie weken, zou ik ook gewoon 98 tanken :Y

Voor mij ligt het anders, de motor staat zelden langer stil dan 3 dagen, ook in de winter, en ze doet om en bij de 30.000km op een jaar. Dan wordt het prijsverschil al meer voelbaar. Tanken van 98 geeft mij op jaarbasis 170 á 200 € extra. Nog niet onoverkomelijk in princioe, maar toch ... ik heb het verre van breed, dan kijk je er wel naar ...
en ja, ook naar het verbruik :$ :+

Ga ik bijvoorbeeld 4 tot 6 weken naar de Fliperijnen, dan zorg ik dat de laatste twee tanks voor de vakantie met 98 getankt waren, en voor het binnenzetten nog effe nokvol aftanken met 98 op 3km van thuis. Dan ben ik zeker dat alles gevrijwaard is van die E10.
Vlotterbakken aftappen, maar dat gaat dan weer lastig met een viercilinder. :+
Dat deed ik vroeger met de minibike van mijn zoontje, die reed soms zes maanden niet.
Op een gegeven moment zelfs drie, vier jaar zonder aandacht in de schuur gestaan.
Maar starten en lopen toen ik hem pakte. *O*

Met injectie is starten na stilstand wat minder een probleem. :)
(Alleen E10 gaat uiteraard wel in de tank wat vocht verzamelen)

Ik heb ook nog een snorscooter die ik al vanaf mijn 16e heb. Momenteel rijd ik daar maar heel weinig mee. Als ik hem weg zet dan draai ik altijd de benzinekraan dicht en trek dan vervolgens de leidingen en de carburateur zover mogelijk leeg. Start altijd weer zonder problemen.

Ook vet zo'n minibike, alleen levensgevaarlijk als je al wat ouder bent. dan zit je zo opgekropt erop.
Met de km's die jij doet, en de stilstanden in de winter, ook start je de motor eens in de drie weken, zou ik ook gewoon 98 tanken :Y

Voor mij ligt het anders, de motor staat zelden langer stil dan 3 dagen, ook in de winter, en ze doet om en bij de 30.000km op een jaar. Dan wordt het prijsverschil al meer voelbaar. Tanken van 98 geeft mij op jaarbasis 170 á 200 € extra. Nog niet onoverkomelijk in princioe, maar toch ... ik heb het verre van breed, dan kijk je er wel naar ...
en ja, ook naar het verbruik :$ :+

Ga ik bijvoorbeeld 4 tot 6 weken naar de Fliperijnen, dan zorg ik dat de laatste twee tanks voor de vakantie met 98 getankt waren, en voor het binnenzetten nog effe nokvol aftanken met 98 op 3km van thuis. Dan ben ik zeker dat alles gevrijwaard is van die E10.


Nee daarom, ik tank laatste tijd meer in Duitsland, daar is wel nog de gewone 95 te krijgen voor een aantrekkelijke prijs. Ik heb het geluk dat ik met 10km in duitsland ben, 25km in belgië.
Soms tank ik ook 98 met de motor. E10 er nog niet ingegooid. Maar als ik zoveel als jou zou rijden, dan zou ik wel E10 tanken denk ik.
 
Nee daarom, ik tank laatste tijd meer in Duitsland, daar is wel nog de gewone 95 te krijgen voor een aantrekkelijke prijs. Ik heb het geluk dat ik met 10km in duitsland ben, 25km in belgië.
Soms tank ik ook 98 met de motor. E10 er nog niet ingegooid. Maar als ik zoveel als jou zou rijden, dan zou ik wel E10 tanken denk ik.
Goh ... dan ben ik eergisteren dicht bij u in de buurt geweest :o

Nou, als ik aan de duitse grens woonde ging ik ook veel in D tanken. In D is net als in alle andere E10 landen de E10 iets goedkoper dan de 95. Behalve in B waar de E10 dus iets duurder is dan de nog amper vindbare 95 B|

Maar als ik het goed voorheb is de 95 in D zelfs iets goedkoper dan de E10 in B. Dus ja, dan gewoon de 95 erin :t

Btw: regie Maastrich, zijn de tankstations daar niet schaars? Ik ga er van uit dat er heel veel in D gaan tanken, en ook nog in B. Toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja ik tankte eerst altijd in Maasmechelen omdat dit vanuit mijn werk maar 7km enkel was, en dan deed ik dat onderweg vanuit of naar het werk. Maar sinds de komst van de E10 en afschaffing van de normale 95 tank ik daar nog zelden.

Ik tank vooral in duitsland nu, en dan de normale 95. Sinds de komst van de E10 in Belgie hebben ze de prijs inderdaad ook een stuk omhoog gezet. Ik woon in gemeente Simpelveld, dus meer richting Vaals.
En daar zijn inderdaad niet zo veel tankstations. Maar toch nog genoeg. :P
 
@Bjorn, ik denk dat we dezelfde werkplek hebben, ging ook altijd voor of na werk naar Maasmechelen. Sorry DKP maar i heb het niet op E10 dus ben al lang niet meer gaan tanken in België.
Heb de luxe van 2 voertuigen (GSX en zoiets op 4 wielen) en afhankelijk van het weer staat een van de 2 langduriger stil.
 
@Bjorn, ik denk dat we dezelfde werkplek hebben, ging ook altijd voor of na werk naar Maasmechelen. Sorry DKP maar i heb het niet op E10 dus ben al lang niet meer gaan tanken in België.
Heb de luxe van 2 voertuigen (GSX en zoiets op 4 wielen) en afhankelijk van het weer staat een van de 2 langduriger stil.


Ik werk in Urmond/Geleen, bij DSM. Ik heb ook meerdere voertuigen,zodoende dat ik vooral met mooi weer met de motor rijd. Sneeuw lijkt mij vooral super lastig met een motor. Ik vond het met de scooters altijd wel ruig, maar dan paste ik mij aan. Benen langs de scooter omlaag en dan kon k makkelijk corrigeren. Sinds de E10 in België tank ik er niet meer. Heel zelden een keer 98, maar ik moet eens vergelijken of de E10 niet ook goedkoper is in Duitsland.
 
Weet iemand toevallig of de '99 600 shims of stelschroefjes heeft voor de klepspeling?

Stond ergens duidelijk op. Ik had zoiets van ik zie het vanzelf wel. Stelschroefjes is natuurlijk eenvoudiger. Die van mij 1992 600 heeft shims. Ik heb mij de moeite genomen om alle spelingen op te meten(wat je zowiezo moet doen), maar ook alle shim maten op te meten/af te lezen. Zodoende kan ik dus een volgende keer als ik de speling meet meten nieuwe shims halen. Dit alles mooi in een Excel sheet verwerkt.

Hoevaak moet trouwens bij een 1992 600F de kleppen gesteld/gecheckt worden. Ik heb de 1e keer gedaan bij 19000km ongeveer. Gewoon voor de zekerheid. Toen stonden er 2 uitlaatkleppen iets aan de strakke kant.
 
help, paniek!

ik had vandeweek een eindje gereden, kom ik thuis zit er wat olie rondom mijn benzine kraan... even schoongepoetst en later nog een rondje gereden en niks te zien.

wat kan dat geweest zijn en hoe komt daar olie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan