A
Anoniempje177
Guest
- Onderwerp starter
-
- #1.526
Waar ga je die dan laten staan? Bij kennissen aldaar? Of een betaalparking (a dan niet bewaakt?)Ach, binnenkort zal het wel lukken die Ftoer.
En helemaal geen probleem! Inderdaad mijn motor blijft dan in Antwerpen achter tot ik 2 dagen later weer terug kom.
Even vraagje aan de kenners hier...
Gister stond hij op de middenbok en bij het achteruit draaien van het achterwiel leek het tandwiel om de draai te blijven hangen in de ketting. Alsof hij over een dood punt heen moest en/of er net naast viel ipv middenin de ketting zeg maar. Dit ging gepaard met een geluid alsof er iets knakte. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
Zou hij het dan bij vooruit draaien niet ook moeten hebben?Het enige waar ik dan aan denk is een slechte schakel. Te strak geperst. Dood punt in de ketting. Die schakels waarmee de ketting vastgezet wordt, gaat het wel eens fout mee.
Misschien kunnen de ervaren rijders nog meer hierover zeggen
Je tanden slijten af in de draairichting. Als je dan de andere kant op draait kan het gebeuren dat door slijtage de vorm iets anders is en het tandwiel de ketting probeert op te tillen, als die er in invalt zul je dat horen. Zolang je geen rare geluiden hoort in de rijrichting niet te druk om maken.Zou hij het dan bij vooruit draaien niet ook moeten hebben?
Dan ben je toch wel toe aan een nw setjeEven vraagje aan de kenners hier...
Gister stond hij op de middenbok en bij het achteruit draaien van het achterwiel leek het tandwiel om de draai te blijven hangen in de ketting. Alsof hij over een dood punt heen moest en/of er net naast viel ipv middenin de ketting zeg maar. Dit ging gepaard met een geluid alsof er iets knakte. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
Je tanden slijten af in de draairichting. Als je dan de andere kant op draait kan het gebeuren dat door slijtage de vorm iets anders is en het tandwiel de ketting probeert op te tillen, als die er in invalt zul je dat horen. Zolang je geen rare geluiden hoort in de rijrichting niet te druk om maken.
Dat dus, is een duidelijker verwoording misschien.klopt inderdaad. Ook het feit dat de tanden een beetje zaag achtig patroon krijgen 1 kant op.
Dat ziet er nog een hele mooie uit ook!
Waar ga je die dan laten staan? Bij kennissen aldaar? Of een betaalparking (a dan niet bewaakt?)
Gelukkig maarIk lees niet mee hoor.
Ik heb eigenlijk nooit opgelet bij uw ombouw? Pics voor/na?Kwestie van smaak natuurlijk ... en ik heb gewoon problemen met asymetrie ... vandaar de ombouw naar dubbele koplamp op mijn GSX F
Die van mij had ook een hoopje electronica, maar of dat als "ride by wire" was durf ik niet te zeggen. Wel dat het gas geven niet meer met een mechanische kabel was. Dat ging wel alvast goed, ik stond er altijd sceptisch tegenover, electronisch gas geven, maar dat ding ging gewoon alsof het uw gedachten las.Maar het rijdt als een E-bike met verbrandingsmotor zo makkelijk.
Met optrekken kijkt de computer of je wel genoeg gas geeft en regelt het anders zelf ongemerkt bij.
Ride by wire kende ik al van naam, maar het is echt een geweldig systeem.
Dipjes en pieken waren bij mijn K ook niet voelbaar, maar je kon, als je wilde, wel te laag in toeren. De koppeling was hydrolisch. Is dat tegenwoordig ook al electronisch gestuurd?Je voelt er geen enkel nadeel van, er zijn nergens dipjes of rare pieken in de gasreactie en het motorblok krijg je nooit afgeknepen / te laag in toeren. Of de koppeling te snel gelost.
Bij BMW wélIk wist niet dat ze al zover waren in de ontwikkeling van elektronische hulpsystemen.
(Zo goed als het werkt is een droom en je moet het meemaken om het te begrijpen)
Het is dan ook échte crouse controle? Stond jammer genoeg niet op mijne.En de per 1 km/u instelbare digitale cruisecontrol werkt ook lekker.
Maar dat lijkt bijna niet meer op motorrijden.
No commentKoplamp zie ik zelf niet als ik op de motor zit.
Alsof je de vriendin altijd van achteren bekijkt.
Het probleem bij jou koplamp vind ik, dat het erop lijkt dat het "glas" aan een kant weg is ...Ik heb eigenlijk nooit opgelet bij uw ombouw? Pics voor/na?
Deze koplamp is eigenlijk ook niet zo heel groot in het echt.
Bij de dubbele R of de K1200R vind ik het wel een megading.
Nu is het gewoon karakter.
Het is in ieder geval geen mega droeftoeter. (Zoals ze in Noord Holland zeggen)
En foto's liegen.
Alles wat uIk lees niet mee hoor.
dat ding ging gewoon alsof het uw gedachten las.
Zoals in de auto.Het is dan ook échte crouse controle?
No comment
Zo goed heb ik haar niet aangekeken.Het probleem bij jou koplamp vind ik, dat het erop lijkt dat het "glas" aan een kant weg is ...
Amai!Ik zal later eens kijken voor duidelijk foto's van mijn GSX F koplamp ... nu effe geen tijd ... of toch niet genoeg daarvoor
Alles wat uzegtschrijftkanzal tegen u gebruikt worden
Motoren waren vroeger eerder een extra ding, de technologie erin gebruikt hoefde niet "mee" te zijn. Vandaag de dag zijn motoren veel meer dan vroeger een dagelijks vervoer middel, en ze moeten dus mee met de tijd. Volgens mij is dat een van de belangrijkste factoren in de enorme vooruitgang die motoren de laatste 15 jaar hebben doorgemaakt, en milieu eisen zullen er ook wel wat aan bijgedragen hebben.Mooie machine, en ze zijn idd al heeel ver met alle elektronische hulpmiddelen. Ze kunnen op ieder moment supersnel de juiste aanpassingen doen waardoor je vrijwel altijd een optimaal presterende motor hebt. Iets waar de Duitsers over het algemeen wel goed in zijn.
Een asymmetrisch design is idd smaak maar ik zou zo'n apparaat er niet voor laten staan. Bovendien is het geen 13 in een dozijn model, vrijwel alles is symmetrisch dus het valt wel extra op.
Misschien omdat veel mensen een motor kopen als "midlifecris-bevlieging"?Weet je toevallig de reden dat de motor in 3 jaar tijd al 3 keer van eigenaar is gewisseld?