Kun je zelf controleren. Zijkap eraf en het kapje bij het voortandwiel eraf en dan kan je er als je door de bagger heen bent zo bij.Klopt, dat hendeltje wat direct het wormwiel draait gaat bij mij vrij zwaar. Koppelingskabel heb ik een jaar geleden vervangen. Klemt niet, goed gesmeerd en liep voor mijn gevoel vrij. Bij de motorzaak zeiden ze ook al dat mijn koppeling wel een van de zwaarste is die ze langs gekregen hebben. Ik liet me vertellen dat ze een GSX-R hadden staan met een vergelijkbaar probleem. Het hendeltje zit nl. in een lager, wat bij deze motor compleet versleten was en waar zelfs speling in zat. Gaf hetzelfde resultaat, vandaar de interesse naar hoe ik het motorrijden mezelf wat makkelijker kan maken.
Verder staan alleen een olie- en filterwissel, ketting en tandwielen nog op de (langetermijn) planning. Hij rijdt prima en het weggedrag met de MPR4 bevalt me steeds beter. Door de regen absoluut nergens last van. Geeft veel vertrouwen
Persoonlijk denk ik dat de batterij nog goed is.@dkp
werken uw ballasten niet op enkel contact aan of ook niet op draaiende motor??
t Kan zijn dat uw batterij gewoon geen jus genoeg heeft om de ballast te "starten" ahw maar dat dit wel lukt als de motor al draait....
Heb ik ook last van gehad en daarom staat er een vertragingsrelais van 10 sec tussen zodat mijn xenon pas 10 sec na contact aanslaat.
Soms denk ik idd, laat ik misschien gewoon een nieuwe batterij steken. Deze is nog een yuasa (of zoiets, dus kans is groot dat het de originele is). Maar dan denk ik wel aan een Varta batterij, in het verleden al heel goede ervaringen mee, zowel in de auto als de motor. En hier in de buurt zit daar een erkende dealer vank heb er geen aandelen of zo maar:
tot eind september bij MLMPARTS
MOTOBATT
MBTX9U Accu
€ 51,95 ipv € 67,50
en nog vandaag en morgen gratis thuis geleverd boven de 50 euro. dus sla je slag.
Originele pakking kost zo'n 25-30 euro.Tof, mijn uitlaat lekt, onder me rechtervoetsteun. Iemand enig idee welke pakking daar hoort?
Ik heb al geprobeer de klem wat strakker te draaien. Alhowel het minder lekt werkt dit niet als permanente oplossing aangezien het nog steeds een beetje lekt.
Ik ga er maar even vanuit dat het je koppeling is die slipt.Ohja, hoeveel kost een nieuwe versnellingsbak? (ik merk dat die van mij af en toe slipt)
Ik heb gisteren een CBR250R gekocht met 4.700 km.
Het rijdt wel zuiniger dan DKP.
Gespot!Hahahaha, schepje erbovenop!
Als die echt zo weinig verbruiken zou ik wel eens in de richting van zo eentje durven denken.
Met mijn GSX 750 F ligt het verbruik rond de 1:22,5. Dat is niet veel in principe, maar veel zuiniger krijg ik hem niet ...
als ik er ook nog rijplezier aan wil beleven
Bij mijn GSX-F waren het alleen de veren van +/- 10 euro met een pakking +/- 5 euro.Ohja, hoeveel kost een nieuwe versnellingsbak? (ik merk dat die van mij af en toe slipt)
Dat mag niet!!!!!Ik heb gisteren een CBR250R gekocht met 4.700 km.
Het rijdt wel zuiniger dan DKP.
Bij mijn GSX-F waren het alleen de veren van +/- 10 euro met een pakking +/- 5 euro.
Dat mag niet!!!!!
Dat is verboden!!!!!
Dat kan gewoon niet!!!!!
Daar gaat mijn fierheid!!!!!
... waar is die psychiater nu ook weer net als je hem nodig hebt?!?!?!?!
Maar effe serieus, ik wil best nog een zuinigere motor als dat kan.
De benzineprijs staat hier op de meeste plaatsen al 1,350€ voor een litertje E10
En de diesel? Kwestie van enkele maanden denk ik, en dienstaat gelijk (of hoger) dan de benzineprijs ...
Easy job, deksel eraf/bouten los/veren eruit/vica versa terug.Doe je dat dan zelf, of bij de garage?
Ik ben een beetje ten einde raad ... ik denk nu echt dat het aan de ballasten en/of the bulbs ligt ... maar wat als het niet zomis?
Vanaf hier ...
Ik denk, laat ik toch nog één keer een volledig nieuwe xenon set kopen, maar niet bij AE dit keer ... maar wat als .. wat als ...
Ja, had al LED's H1 liggen om in de projectors te steken ... maar ze gaan er niet in, de "stift" met de LED's erin is te dik om in de projector te stekenEven wat dingen afgespeurd. Met xenonverlichting bij auto's ook een veelvoorkomend probleem wat vaak aan de ballasten ligt. Geven deze de juiste spanning voor de lampen? Zijn ze compatibel?
Daarnaast zag ik ook iets over geoxideerde zekeringen langskomen... Kun je even controleren, maar betwijfel of het daaraan ligt.
Veel voorkomende oplossing is de xenon niet meer gebruiken maar dan de originele terug te plaatsen. Al aan LED verlichting gedacht?