burnett
MF veteraan
Kun je zelf controleren. Zijkap eraf en het kapje bij het voortandwiel eraf en dan kan je er als je door de bagger heen bent zo bij.Klopt, dat hendeltje wat direct het wormwiel draait gaat bij mij vrij zwaar. Koppelingskabel heb ik een jaar geleden vervangen. Klemt niet, goed gesmeerd en liep voor mijn gevoel vrij. Bij de motorzaak zeiden ze ook al dat mijn koppeling wel een van de zwaarste is die ze langs gekregen hebben. Ik liet me vertellen dat ze een GSX-R hadden staan met een vergelijkbaar probleem. Het hendeltje zit nl. in een lager, wat bij deze motor compleet versleten was en waar zelfs speling in zat. Gaf hetzelfde resultaat, vandaar de interesse naar hoe ik het motorrijden mezelf wat makkelijker kan maken.
Verder staan alleen een olie- en filterwissel, ketting en tandwielen nog op de (langetermijn) planning. Hij rijdt prima en het weggedrag met de MPR4 bevalt me steeds beter. Door de regen absoluut nergens last van. Geeft veel vertrouwen
Let wel het kapje bij het tandwiel heeft verschillende bout lengtes. Onthoud dus welke uit welk gat komt. Ze willen ook nog wel eens wat vast zitten.
Als je dan je koppelingskabel los haakt kun je voelen of de kabel zelf makkelijk te bewegen is.
En kun je het wormwieltje ook even inspecteren. Zeker wanneer je de koppelingspen eruit haalt kan je het mechanisme vrij bewegen.
Het is wel wat werk, maar op een regenachtige zondagmiddag prima te doen