Vandaag de 80.000km bereikt, en dus tijd voor het
groooooooot onderhoud ...
Ben er wel aan begonnen, maar veel heb ik niet gedaan
Olie, oliefilter, en de bougies zijn vervangen.
Die hebben er, wegens omstandigheden, 30.000km in gezeten
(nee, het zijn geen iridium).
Dat kon volgens mij wel erger. Maar toch, zo lang ga ik ze niet meer laten zitten, maar 20k ipv de gebruikelijke 10k zal voortaan wel gehanteerd worden.
De kleppen nakijken zag ik niet zitten, te veel werk, te krappe werkruimte, te snel donker, ...
Maar gelukkig weet ik uit ervaring dat bij mijn rijstijl die kleppen amper ontregelen.
De remmem zou ik nog moeten doen, achteraan moeten er nog nieuwe blokken in. Het is voor de remmen dat ik dat remmen revisie topic in mijn favorieten gezet heb. Want,
zie 100.000km note onderaan ...
De speling van de ketting moet ik ook nog bijregelen. Eerst eten, dan die ketting en remblokken achteraan. Die twee zaken MOETEN nog gedaan worden om er morgen weer mee te rijden.
De einddemper heb ik nog niet, heb er nog eens voor gebeld, ik zou hem maandag moeten ontvangen. Ik zal er blij om zijn, maakt nu wel erg veel en irritant lawaai ...
Kofferrek? Tja ... wanéér ga ik dáár eens tijd voor maken
Mistachterlicht? Idem als vorige regel
Maar, mijn niet werkende koplamp doet het weer. Alle door mijzelf aangemaakte verbindingen na gekeken, allemaal goed ...
Na alle hoop opgegeven te hebben, dacht ik, laat ik die controller er is effe uithalen en een van die andere insteken van welke ik eerst dacht dat ze kapot waren, en ... toen zag ik dit ...
Er steekt nu dus een andere controller in. Ik ga nu toch wekelijks eens kijken of het niet opnieuw gebeurt.
Er zijn heel wat redenen dat ik niet gemotiveerd was (en ben) om echt heel veel te doen. De grootste reden is dat ik momenteel zonder auto zit, en mijn motor morgen vroeg om 3:45u weer moet kunnen rijden.
Dat het zo snel donker is helpt ook niet. En dan nog de krappe werkruimte ...
En dan wanneer ik de motor begon de demonteren ... man man man ... wat een vieze vuize vettige smerige motor!!!
100.000km nota:
Voor dat ze 100.000 haalt wil ik thuis alle rotzooi opgeruimd hebben, zorgen voor een grotere en goed verlichte werkplaats. En een auto ter beschikking, zo kan ik de auto gebruiken als de motor niet klaar is in 1 dag. Op 100k MOET de motor ook eens heel goed gekuist worden ... ze ziet er gewoon niet uit