*RW*
MF veteraan
- 14 jan 2020
- 3.650
- 7.838
Thnx, en toch knap dat Hel eigenlijk aanvoelt als Walhalla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thnx, en toch knap dat Hel eigenlijk aanvoelt als Walhalla.
Klopt. Je kan daar super lastig bij als de boel gemonteerd is. De beginstand voor een 750 volgens mij 2 slagen uit aan de buitenste en de binnenste 1,5 slag uit.op cmsnl kijken kan natuurlijk ook.
Ik zie het, die dingen zitten aan de onderkant.... lastig afstellen, indien nodig.
Even een vraag over lak. Wie heeft er hier ervaring mee?
Ik heb voor een vriendin een paar kappen in midnight purple gespoten.
Bij de 1e 3kappen heb ik 1k blanke lak gebruikt.
Dat was voor mijzelf niet helemaal naar wens.
De anderen kappen zijn pas 2 maanden later gespoten en hiervoor heb ik meteen 2k blanke lak besteld.
Wat een wereld van verschil.....!!!! wow.
Maar zou ik dus die andere kappen die in de 1k blanke lak zitten. Met P1500 nat kunnen opruwen en er vervolgens 2K blanke lak overheen zetten??
Je zal nog wel iets over hebben neem ik aan. Proefstuk spuiten of testen op een stuk dat niet in het zicht zit. Je hebt kans dat de 2k lak en 1k slecht reagerenIk heb er nul ervaring mee dus kan je helaas niets zinnigs zeggen.
Was wel benieuwd geworden ; hoe spuit je die 2k lak? Uit een busje of met een pistool?
Ik wil hier namelijk ook eens een keer mee gaan proberen.
Wat ze bedoelen is dat je eerst van cilinder 4 de kleppen op tuimelen moet zetten en dan vervolgens de klepspeling van de kleppen van cilinder 1 kan controleren/stellen en van cilinder 2 en 3 elk 1 klep.
Met tuimelen wordt bedoeld dat de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep net open.
Vervolgens zet je cilinder 1 op tuimelen en controleer/stel je de andere kleppen.
Wil je het zeker weten dan kun je ook gewoon eerst cilinder 3 op tuimelen zetten en de kleppen van cilinder 2 stellen en vervolgens andersom.
Maar een klepspeling die veel te groot is hoor je echt wel
Meestal moet dit icm de stand van de nokkenas.Wat ze bedoelen is dat je eerst van cilinder 4 de kleppen op tuimelen moet zetten en dan vervolgens de klepspeling van de kleppen van cilinder 1 kan controleren/stellen en van cilinder 2 en 3 elk 1 klep.
Met tuimelen wordt bedoeld dat de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep net open.
Vervolgens zet je cilinder 1 op tuimelen en controleer/stel je de andere kleppen.
Meestal moet dit icm de stand van de nokkenas.
Zitten dan merktekens op of een uitsparing.
Weet je zeker dat die goed stonden? De afbeelding hoort niet bij jouw motor even voor de duidelijkheid
Bekijk bijlage 1520782
Wat is de staat van onderhoud?
Wanneer heb je bougies/luchtfilter/evt. brandstoffilter voor het laatst vervangen, klepspeling gechecked?
1800 toeren is erg hoog voor stationair...
Bougies en luchtfilter zijn 6.000km geleden vervangen. Hierbij ook de chokekabel omdat hjet veertje versleten was en die bleef hangen.
Er was wel 1 bougiekap die een beetje gaar was, dit zou nu een stuk slechter kunnen zijn.
olie en oliefilter 100km geleden
Klepspeling nooit gecheckt.
Zie idd dat het 1200 hoort te zijn volgens het boekje. Volgende ritje maar wat naar beneden stellen, al liet ik hem vaak wel wat hoger stationair draaien.
1800 toeren is veel te veel. 11 a 1200 is voldoende. Dat je aangeeft de choke nodig te hebben betekent ernstig brandstof tekort in je mengsel. Tank eraf en carburateurs schoonmaken. Krijg je daarna een nieuwe motor voor terug.Mijn GSX 750F uit 94 begint steeds moeilijker te starten. Staat overdekt maar het duurt toch even voordat die eindelijk start. Daarna moet ik steeds met gas spelen of de choke enorm openzetten om hem draaiende te houden.
Ook stationair is heel onregelmatig. Heb de stationairschroef al wat meer opengezet toen ik thuiskwam zodat die weer rond de 1800 toeren staat.
Misschien weer eens wat schoonmaakspul in de benzine gooien. Geen zin om heel de carburateurs los te halen, al gok ik dat dat ooit wel zou moeten.
Dat wordt nog een feest wanneer ik de bergen in ga.
Al het goede in 3en. Goed om te horen dat het weer dicht zit en geregeld is. Overkomt je niet nog een keer dat weet ik zeker. En weet niet hoe het bij jou is maar bij de 1100f is het echt een gewinkel om de kleppendeksel eruit te krijgen. 0 ruimte. Mr terug is het helemaal een gefriemel om de pakking netjes op zijn plek te houden. En dan zit alles dicht... kijk je op de werkbank. Oh ja de tussenpijp voor het frame......Nou we zijn 4dagen verder maarrr motor zit weer in elkaar.
Dinsdag kleppen gesteld alles dichtgbouwd, starten goed klonk als een tractor...
Woensdag nogmaals met de tips van de mensen op deze pagina opnieuw gesteld, cilinder 1 & 4 waren perfect 2 en 3 klopte van geen kant. Na opnieuw stellen alles dichtgbouwd. Starte goed, liep mooi rondje rijden... Olie lekkage
Donderdag alles weer los om de lekkage te zoeken kwam bij kleppendeksel pakking weg.
Vrijdag alles weer open, pakking gescheurd toch net even te snel gewilt dus nieuwe pakking ertussen. Alles weer netjes dicht op het gemakje. Starten lopen goed kijken en geen lekkage meer.
Morgen maar weer proef rondje rijden thanks voor de hulp