Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
op cmsnl kijken kan natuurlijk ook.
Ik zie het, die dingen zitten aan de onderkant.... lastig afstellen, indien nodig.
Klopt. Je kan daar super lastig bij als de boel gemonteerd is. De beginstand voor een 750 volgens mij 2 slagen uit aan de buitenste en de binnenste 1,5 slag uit.
Ik kan wel ff voor je kijken in het boek hoor.
 
Even een vraag over lak. Wie heeft er hier ervaring mee?
Ik heb voor een vriendin een paar kappen in midnight purple gespoten.
Bij de 1e 3kappen heb ik 1k blanke lak gebruikt.
Dat was voor mijzelf niet helemaal naar wens.
De anderen kappen zijn pas 2 maanden later gespoten en hiervoor heb ik meteen 2k blanke lak besteld.
Wat een wereld van verschil.....!!!! wow.
Maar zou ik dus die andere kappen die in de 1k blanke lak zitten. Met P1500 nat kunnen opruwen en er vervolgens 2K blanke lak overheen zetten??
 
Even een vraag over lak. Wie heeft er hier ervaring mee?
Ik heb voor een vriendin een paar kappen in midnight purple gespoten.
Bij de 1e 3kappen heb ik 1k blanke lak gebruikt.
Dat was voor mijzelf niet helemaal naar wens.
De anderen kappen zijn pas 2 maanden later gespoten en hiervoor heb ik meteen 2k blanke lak besteld.
Wat een wereld van verschil.....!!!! wow.
Maar zou ik dus die andere kappen die in de 1k blanke lak zitten. Met P1500 nat kunnen opruwen en er vervolgens 2K blanke lak overheen zetten??

Ik heb er nul ervaring mee dus kan je helaas niets zinnigs zeggen.
Was wel benieuwd geworden ; hoe spuit je die 2k lak? Uit een busje of met een pistool?
Ik wil hier namelijk ook eens een keer mee gaan proberen.
 
Tegenwoordig heb je 2K blanke lak spuitbussen.
Zo spuit ik bijvoorbeeld ook absoluut niet met motip.
Dan kun je nog beter de spuitbussen van de action gebruiken.
Alles ligt aan de voorbereidingen die je doet. En je moet geduld hebben met het spuiten.
Maar die 2K blanke lak spuitbussen, is bijna hetzelfde als wanneer je met een compressor spuit.
Daar zit een activator op. die druk je in en dan moet je de spuitbus binnen 24uur leeg spuiten. Ofja in ieder geval je benodigde stukken spuiten. Na 48 uur kun je de bus niet meer gebruiken.
Die 2k blanke lak is wel wennen als je 1k gewend bent. 1k druipt heel erg snel. Die 2K kun je echt heel erg dik opbrengen en moet je ook nat(dik) spuiten.
Je spuit 1 hechtlaag en erna de dikke Glans laag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Ik heb er nul ervaring mee dus kan je helaas niets zinnigs zeggen.
Was wel benieuwd geworden ; hoe spuit je die 2k lak? Uit een busje of met een pistool?
Ik wil hier namelijk ook eens een keer mee gaan proberen.
Je zal nog wel iets over hebben neem ik aan. Proefstuk spuiten of testen op een stuk dat niet in het zicht zit. Je hebt kans dat de 2k lak en 1k slecht reageren
 
Goedenavond allen,


Vandaag de kleppen van mijn gsx750f uit 99 gesteld, hayns erbij en netjes stap voor stap kan niets misgaan.

Nu zit ik met het volgende,

Op stand 1 moet je
in+uit cilinder 1
Uitlaat cilinder 2
In cilinder 3

Op stand 2 (krukas 1slag verder)
In cilinder 2
Uit cilinder 3
In + uit cilinder 4.

Zo gezegd zo gedaan maarr, cilinder 1 en 4 waren goed te meten en dus bij de stellen.

Zowel in als uit van cilinder 2-3 was eigenlijk met geen mogelijkheid te meten. Zelfs met de stelschroef helemaal teruggeschroefd nauwelijks speling.

Wat gaat er fout?!? Alles maar zo goed als kwaad gemeten en gesteld.
Motor loopt netjes stationair maar klinkt anders als eerder.

Heb ik iets fout gedaan of mis ik iets?

Hoop dat jullie kunnen helpen😁
 
Wat ze bedoelen is dat je eerst van cilinder 4 de kleppen op tuimelen moet zetten en dan vervolgens de klepspeling van de kleppen van cilinder 1 kan controleren/stellen en van cilinder 2 en 3 elk 1 klep.
Met tuimelen wordt bedoeld dat de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep net open.
Vervolgens zet je cilinder 1 op tuimelen en controleer/stel je de andere kleppen.
 
Wat ze bedoelen is dat je eerst van cilinder 4 de kleppen op tuimelen moet zetten en dan vervolgens de klepspeling van de kleppen van cilinder 1 kan controleren/stellen en van cilinder 2 en 3 elk 1 klep.
Met tuimelen wordt bedoeld dat de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep net open.
Vervolgens zet je cilinder 1 op tuimelen en controleer/stel je de andere kleppen.


Ik begrijp wat je bedoeld en als het goed is bereik je dit door de krukas op de juiste merktekens te zetten. Dit dus ook precies gedaan maar zoals gezegd zijn cilinder 2 en 3 of zover versleten dat de stelschroeven bijna helemaal in moesten of er is ergens iets anders wat niet klopt😔
 
Wil je het zeker weten dan kun je ook gewoon eerst cilinder 3 op tuimelen zetten en de kleppen van cilinder 2 stellen en vervolgens andersom.
Maar een klepspeling die veel te groot is hoor je echt wel
 
Wil je het zeker weten dan kun je ook gewoon eerst cilinder 3 op tuimelen zetten en de kleppen van cilinder 2 stellen en vervolgens andersom.
Maar een klepspeling die veel te groot is hoor je echt wel


Zal morgen even een filmpje maken hoe hij nu klinkt want hij loopt wel mooi stationair maar klinkt wel anders🤣 en anders het hele zootje weer open morgen 😱
 
Wat ze bedoelen is dat je eerst van cilinder 4 de kleppen op tuimelen moet zetten en dan vervolgens de klepspeling van de kleppen van cilinder 1 kan controleren/stellen en van cilinder 2 en 3 elk 1 klep.
Met tuimelen wordt bedoeld dat de uitlaatklep net dicht is en de inlaatklep net open.
Vervolgens zet je cilinder 1 op tuimelen en controleer/stel je de andere kleppen.
Meestal moet dit icm de stand van de nokkenas.
Zitten dan merktekens op of een uitsparing.
Weet je zeker dat die goed stonden? De afbeelding hoort niet bij jouw motor even voor de duidelijkheid
images.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Meestal moet dit icm de stand van de nokkenas.
Zitten dan merktekens op of een uitsparing.
Weet je zeker dat die goed stonden? De afbeelding hoort niet bij jouw motor even voor de duidelijkheid
Bekijk bijlage 1520782

Klopt dit staat ook in mijn hayns handleiding, en als ik die tekens allemaal goed heb staan kan ik cilinder 1 en dan op de volgende stand cilinder 4 perfect doen. Maar cilinder 2 en 3 willen met geen mogelijkheid normaal. Ik ga het zometeen gewoon proberen door cilinder 2 tuimelen te zetten en 3 te doen en vice versa.
 
Mijn GSX 750F uit 94 begint steeds moeilijker te starten. Staat overdekt maar het duurt toch even voordat die eindelijk start. Daarna moet ik steeds met gas spelen of de choke enorm openzetten om hem draaiende te houden.

Ook stationair is heel onregelmatig. Heb de stationairschroef al wat meer opengezet toen ik thuiskwam zodat die weer rond de 1800 toeren staat.

Misschien weer eens wat schoonmaakspul in de benzine gooien. Geen zin om heel de carburateurs los te halen, al gok ik dat dat ooit wel zou moeten.

Dat wordt nog een feest wanneer ik de bergen in ga.
 
Wat is de staat van onderhoud?
Wanneer heb je bougies/luchtfilter/evt. brandstoffilter voor het laatst vervangen, klepspeling gechecked?

1800 toeren is erg hoog voor stationair...
 
Wat is de staat van onderhoud?
Wanneer heb je bougies/luchtfilter/evt. brandstoffilter voor het laatst vervangen, klepspeling gechecked?

1800 toeren is erg hoog voor stationair...

Bougies en luchtfilter zijn 6.000km geleden vervangen. Hierbij ook de chokekabel omdat hjet veertje versleten was en die bleef hangen.
Er was wel 1 bougiekap die een beetje gaar was, dit zou nu een stuk slechter kunnen zijn.

olie en oliefilter 100km geleden

Klepspeling nooit gecheckt.

Zie idd dat het 1200 hoort te zijn volgens het boekje. Volgende ritje maar wat naar beneden stellen, al liet ik hem vaak wel wat hoger stationair draaien.
 
Bougies en luchtfilter zijn 6.000km geleden vervangen. Hierbij ook de chokekabel omdat hjet veertje versleten was en die bleef hangen.
Er was wel 1 bougiekap die een beetje gaar was, dit zou nu een stuk slechter kunnen zijn.

olie en oliefilter 100km geleden

Klepspeling nooit gecheckt.

Zie idd dat het 1200 hoort te zijn volgens het boekje. Volgende ritje maar wat naar beneden stellen, al liet ik hem vaak wel wat hoger stationair draaien.


Zou beginnen met klepspeling (laten) checken, eventueel stellen indien nodig en vervolgens de carburateurs synchroniseren. De rest lijkt me sterk dat het daar aan ligt omdat dat wel bijgehouden is.. behalve die bougiekabel, die is ook verdacht.

Als je motorische problemen hebt kun je natuurlijk het beste beginnen door te zorgen dat alles in orde is/binnen de specificaties zit.

Als hij eenmaal loopt/warm is, loopt hij dan wel goed trouwens?
Mijn oude xj900 had ook wel eens moeite met wakker worden maar eenmaal lopend/warm liep hij als een zonnetje. Dat nam ik toen maar voor lief.
 
En welke benzine.. de sproeiers zitten zo dicht van E10 en winterstalling..
De carburateur reinigen zal vast de wereld schelen.
 
USB aansluiting + voltmeter van Ali binnen.

Heb de komende tijd weer wat sleutelwerk.. herken dadelijk mijn motor niet meer terug.
-nieuwe gevlochten remleidingen
-usb aansluiting+voltmeter
-hopelijk rond de 20e nieuw zadel
 
Mijn GSX 750F uit 94 begint steeds moeilijker te starten. Staat overdekt maar het duurt toch even voordat die eindelijk start. Daarna moet ik steeds met gas spelen of de choke enorm openzetten om hem draaiende te houden.

Ook stationair is heel onregelmatig. Heb de stationairschroef al wat meer opengezet toen ik thuiskwam zodat die weer rond de 1800 toeren staat.

Misschien weer eens wat schoonmaakspul in de benzine gooien. Geen zin om heel de carburateurs los te halen, al gok ik dat dat ooit wel zou moeten.

Dat wordt nog een feest wanneer ik de bergen in ga.
1800 toeren is veel te veel. 11 a 1200 is voldoende. Dat je aangeeft de choke nodig te hebben betekent ernstig brandstof tekort in je mengsel. Tank eraf en carburateurs schoonmaken. Krijg je daarna een nieuwe motor voor terug.
 
Nou we zijn 4dagen verder maarrr motor zit weer in elkaar.

Dinsdag kleppen gesteld alles dichtgbouwd, starten goed klonk als een tractor...

Woensdag nogmaals met de tips van de mensen op deze pagina opnieuw gesteld, cilinder 1 & 4 waren perfect 2 en 3 klopte van geen kant. Na opnieuw stellen alles dichtgbouwd. Starte goed, liep mooi rondje rijden... Olie lekkage 😭😭

Donderdag alles weer los om de lekkage te zoeken kwam bij kleppendeksel pakking weg.

Vrijdag alles weer open, pakking gescheurd toch net even te snel gewilt dus nieuwe pakking ertussen. Alles weer netjes dicht op het gemakje. Starten lopen goed kijken en geen lekkage meer.

Morgen maar weer proef rondje rijden🤣 thanks voor de hulp 😁😁
 
Nou we zijn 4dagen verder maarrr motor zit weer in elkaar.

Dinsdag kleppen gesteld alles dichtgbouwd, starten goed klonk als een tractor...

Woensdag nogmaals met de tips van de mensen op deze pagina opnieuw gesteld, cilinder 1 & 4 waren perfect 2 en 3 klopte van geen kant. Na opnieuw stellen alles dichtgbouwd. Starte goed, liep mooi rondje rijden... Olie lekkage 😭😭

Donderdag alles weer los om de lekkage te zoeken kwam bij kleppendeksel pakking weg.

Vrijdag alles weer open, pakking gescheurd toch net even te snel gewilt dus nieuwe pakking ertussen. Alles weer netjes dicht op het gemakje. Starten lopen goed kijken en geen lekkage meer.

Morgen maar weer proef rondje rijden🤣 thanks voor de hulp 😁😁
Al het goede in 3en. 🤣 Goed om te horen dat het weer dicht zit en geregeld is. Overkomt je niet nog een keer dat weet ik zeker. En weet niet hoe het bij jou is maar bij de 1100f is het echt een gewinkel om de kleppendeksel eruit te krijgen. 0 ruimte. Mr terug is het helemaal een gefriemel om de pakking netjes op zijn plek te houden. En dan zit alles dicht... kijk je op de werkbank. Oh ja de tussenpijp voor het frame...... 🤣
 
hallo,
Even een vraagje. Passen de kappen van een gsxf 750 op een gsxf 600. Beide jaren 96 en 94. zijn de frames hetzelfde van beide en passen alle stukken zoals zadel, Licht en dergelijke op het frame van de 600?
Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan