Vakantie kerel. Maar.... zondag de red rocket weer terug. Had op vakantie een motor gehuurd. Honda nc 750. Ok voor een dagje maar ben blij als ik weer op mijn eigen machine zit.
Dooie boel hiero, niemand die wat prutst aan zn fje??
Hier de benzine meter sensor van mn 750 vervangen. Had er nog 1 van een 600, wel iets ander ding maar neem aan dat ie werkt... als ding goed is.
Werd wat flauw van de huidige; leeg aangeven bij vol, uit eindelijk met half vol omhoog komen en dan weer afzakken naar leeg. Hoop nu een wat logischere variant te hebben erin
Dag meneer,
Welkom op het forum. Natuurlijk is dat mogelijk! Ik ga exact hetzelfde kunstje doen voor Bertha de Challenge gsx600f. Momenteel ben ik nog bezig met 89-97 carbs reviseren om op m'n '88 motor te zetten. Dus kan je er later echt meer over vertellen.
Begrenzen kan op 2 mogelijkheden; TÜF of testbank. De eerste moet ik nog onderzoeken of ze beschikbaar zijn voor de gsx-f. De 2e optie daarintegen heb ik meerdere malen gedaan. Hierbij krijg je een vermogensuitdraai als bewijs van begrenzen.
Beide methoden zijn NIET op kenteken. Daarvoor moet je 400 ish euro doneren aan de RDW voor een herkeuring. Echter accepteren veel verzekeraars de vermogensuitdraai of TÜF-papieren en gedoogd de politie het. (Als je je niet als een mongool gedraagt, dat spreekt voor zich).
De kosten van het begrenzen; in beide gevallen zal je tussen de 150 en 200 euro kwijt zijn. Veel verschil maakt het dus niet.
Ivan waar haal je de tijd en het budget vandaan kerel. Mooi werk dat wel
in losse onderdelen valt de lelijkheid best mee
Thanks!!! Ik ga het morgen even doormeten met nieuwe accu en verlichting aan!Ff checken of die onder de 15 blijft bij hoger toerental en alle lampen aan anders laadstroom modificatie. Velen gingen je voor;
GSXR electrical modifications - Oldskoolsuzuki.info
GSXR and Bandit Alternator overcharging problems. First some theory: Suzuki have tried to be clever using a closed loop design which may work when everything is new perhaps. Out of alternator are two leads the main power to battery and the other is the ignition feed to alternator which is...oldskoolsuzuki.info
Als die onder de 15 blijft ff kijken bij howto's in techniek hoe je alles checkt:
how to - accu en laadsysteem controleren
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu. Bron motorzotwww.motor-forum.nl
Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje.Thanks!!! Ik ga het morgen even doormeten met nieuwe accu en verlichting aan!
De stroom die getrokken wordt door de usb lader kan je even meten met de multimeter, een kleine stroom (meer dan 0,05 A zegmaar) is genoeg om over een periode de accu diep te ontladen.Wil ik stukje gaan rijden accu leeg. Twee weken geleden een USB lader geplaatst meteen op de accu. Had niet verwacht dat hij zo snel leeg zou zijn en dat de USB lader nog zoveel stroom zou pakken. Gestart op de autoaccu maar slaat weer uit, mogelijk te weinig stroom voor het elektrische circuit. Bij laatste poging viel de motet steeds uit, zelfs toerenteller en km teller deden het niet meer. Bij 3000 toeren heb ik ongeveer 13,8v laadstroom. Is dat voldoende? Nu maar aan de acculader gehangen en morgen dan maar een ritje.