Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Ik zie een mooie op Marktplaats:

1694431420537.png
 
Hoe zeldzaam zijn de topkoffers zoals hier afgebeeld?

1695308223521.png


Het lijkt me erg comfortabel om dat in m'n rug te hebben. Dat gezegd hebbende: ket koffer zelf zou ik niet eens nodig hebben. Is er ook een losse rugsteun die jullie aanraden?
 
Die topkoffers zijn standaard op de Interstate uitvoering, niet heel zeldzaam. Bij de GL van mijn vrouw is een aparte ruggesteun gemaakt, ik vermoed dat deze origineel voor een Goldwing 1100 was.



Bij die van mij is een ruggesteun aan het voorste zadeldeel gemaakt. Handig om even te leunen bij het verkeerslicht, maar tijdens het rijden heb ik er niet veel aan.

 
Zit ook op mijn GL650, maar ik merk niets van het kussentje aan de rugsteun. Mogelijk heeft de lengte van de berijder daar invloed op.

Ik kom niet verder in hoogte dan 1,70 m 😉
 
Ik ben 1 meter 80-nogwat, dus misschien dat ik er wel wat van merk. Ik was wel benieuwd, het lijkt me heel fijn om wat naar achter te kunnen leunen. Met mijn Kawa W650 vond ik het tijdens langere trips wel relaxed om tegen de roltas aan te leunen. Niet echt te vergelijken met een fatsoenlijke rugsteun, maar toch.

Hebben die topkoffers een speciale naam? Iemand tips waar ik moet zoeken?
 
Ik heb toch besloten om de cx te koop aan te bieden 🫣 de guzzi heeft flink wat tlc en €€ nodig om hem weer helemaal netjes te krijgen.
Ik hoop komend seizoen op de cali te kunnen rijden
 
Ik heb onlangs proef gereden op een GL 500. Het viel me op dat de voorvork erg makkelijk is in te duwen, en dan vrij langzaam terugkomt vergeleken met mijn Versys. Hij voelt daardoor zacht aan. De eigenaar zegt dat dit vanwege de luchtdemping komt. Hoe werkt dit? Is dit tijdens het rijden ook zo?
 
A: ik ben de gelukzoekers zat die het ding willen hebben voor een appel en een ei.
B: de cx rijdt echt heel erg fijn, en ik weet nog niet of de guzzi me ook zo goed gaat bevallen. Dus ja, ook een beetje bang dat ik spijt ga krijgen 🫣
 
Deze GL is zeker geen ratbike. Well ligt iets voorbij Boxmeer, inderdaad, Limburg. En die whitewalls zijn - als ik me goed herinner - van Maxxis. Gewoon in Nederland te bestellen.
 
We hebben onze kleine vw up verkocht, en hebben nu nog maar 1 auto. Vanmiddag de CX maar z'n pyjama weg gehaald, en voorzichtig opgestart.

Helaas lekkage bij de aansluitingen op het messing pijpje tussen de carbs, dus de o-ringetjes vervangen door een setje nieuwe.
Weet iemand de originele maat hiervoor? De o-ringen welke ik heb liggen doen het vast wel even, maar zijn niet benzine bestendig vrees ik.

Maar ook goed nieuws, hij starte in 1 keer 🥳 dus even een rondje van een kleine 30 km gereden.
Ik weet iig dat ik op zoek moet naar een paar warmere handschoenen
lol.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan