Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Je kan ook eens kijken naar een opzetstuk voor je bestaande scherm. Die zijn instelbaar op hoogte en stand.
opzetstuk windscherm - Google Zoeken
Ja, dacht ik ook al aan. Maar dat vind ik dan weer minder mooi. En als een geheel nieuw scherm op de juiste maat "slechts" 2x zo duur is vind ik dat het overwegen wel waard. Is dan namelijk een 100% oplossing.

Ik kwam er achter dat het scherm ook een paar centimeter te verschuiven is, geen idee of 'ie nu al zo hoog mogelijk staat of niet, maar dat maar eens proberen. Hopelijk is dat voldoende, want het scherm is verder nog helemaal netjes.
 
Ah, dat wist ik niet. Dus dat is eigenlijk juist beter dan een hoog volledig scherm?

Ik ga eens kijken of ik er een ergens vandaan kan halen. Heb ook nog ergens een stuk transparant plexiglas liggen, dacht er al aan om die te verwarmen, buigen, en even met ductape op 't scherm te frotten, om te voelen wat 't verschil is.
 
Met het grote speed 7 scherm had ik idd ook meer last van turbulentie als met het kleine schermpje.
 
Iemand nog op zoek naar een CX500 motortechniek boek? Ik heb deze:

1712739136289.png


Ik zoek er echter eentje voor de GL500, voor bij mijn 1981 Silverwing. Iemand die te koop/ruil toevallig?
 
3 CX en in de familie, De CX met de rode cilinderkoppen is te koop bwj. 1978.
Ik ben een vergelijkbare CX custom aan het maken. Dan wel met spaakwielen, maar ook met monoshock en een USD voorvork. Waar is die van jou voor weg gegaan als ik vragen mag? Gezien je post in januari was ga ik er van uit dat je m al hebt verkocht.
 
Ik ben een vergelijkbare CX custom aan het maken. Dan wel met spaakwielen, maar ook met monoshock en een USD voorvork. Waar is die van jou voor weg gegaan als ik vragen mag? Gezien je post in januari was ga ik er van uit dat je m al hebt verkocht.
Neen ik heb hem niet verkocht, en houd hem (althans voorlopig) nog zelf. By the way neem eens een kijkje opRacer TV en zoek na CX 500 Geert Verwimp.
 
na bijna 10 jaar stilstand wil ik mijn GL500 weer de weg op krijgen. door de stilstand is de tank verroest. ik heb inmiddels een 'nieuwe' tank en wat (kuip-)delen in 1 kleur op de kop getikt en, op de tank na, gemonteerd. het was eerst een grijze, nu is-ie paars. waar ik nu tegenaan loop is iets wat ik al 'vreesde': de motor draait wel rond, ik heb vonk op beide bougies maar geen *bang*. ik zie wel de benzine op de vloer lekken. wat ik dus 'vrees' is dat de carburateurs verstopt zijn, doordat ik ze niet leeggereden heb, of door stilstand. ze moeten dus schoongemaakt worden, denk ik. maar hoe moeilijk is dat voor een oprechte amateur? het uitbouwen van de carburateurs uit het frame is het punt niet. maar dan...ben ik 'verplicht' ze ultrasoon te reinigen?
 
Verplicht niet. Je kan ook carburateurs handmatig schoonmaken. Dus letterlijk alles uit elkaar en elk onderdeel schoonmaken. En de leidingen in de carburateurs doorspuiten met remmenreiniger.

Het is flink wat werk, maar ook als je van een ultrasoon gebruik wil maken moet je alles uitelkaar trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan