Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het GROTE honda GL500/CX500 topic

Hahaha shit, dat dacht ik al

Grote mond hebben en dan moeten afnemen

Maar ik weet zeker dat als je een paar sets hebt, je ze over de wereld wel kwijt raakt.
hehe ..
Ja ga proberen ergens rond de 250/300 voor een set uit te komen. Morgen materiaal bestellen. Ter referentie, set voor motoguzzi die ik heb gemaakt:
 
Ik zag je oproep op Facebook ook al. Ik ga komende week weer een nieuwsbrief binnen onze club uit doen. Zou het daar eens kunnen vragen. Zijn over het algemeen wel budgetsleuteaars en liefhebbers van origineel. Verwacht geen stormloop.
 
Ik zag je oproep op Facebook ook al. Ik ga komende week weer een nieuwsbrief binnen onze club uit doen. Zou het daar eens kunnen vragen. Zijn over het algemeen wel budgetsleuteaars en liefhebbers van origineel. Verwacht geen stormloop.
Cool! Ik ga proberen zsm een proto te maken. En materiaal bestellen voor een batch. Verwacht ook wereldwijd geen stormloop, maar een serie van 20 /25 is al wat voor mij, kijken vanuit daar hoe het loopt.
 

Handig, zo’n forum

inmiddels ligt de desbetreffende deluxe uit elkaar voor groot onderhoud en scrambler ombouw
Net ontdekt dat ik deze dus van ‘superthijs’ heb overgekocht.

blok had nogal wat liefde nodig. Maar gelukkig niets onherstelbaars.

- lekke koppakking
- koffiemolen achtige geluiden van de distributie (zie foto)
- zelfgefabriceerde pakkingen, dus extra moeren of de niet originele bouten (zie foto)

En nog wat moois.

een kleine sfeerimpressie:



 
Laatst bewerkt:
Even thermostaat checken, kom je dit tegen.
Ben benieuwd waarom dit ooit zo gemaakt is. Last van een blok die te heet loopt ofzo?
 

Bijlagen

  • 65F690B2-5FD6-4602-B420-5FA64F0FC792.jpeg
    98,7 KB · Weergaven: 21
Waarschijnlijk een thermostaat die niet meer open ging. En dan is dit de oplossing als je vlug verder wil
 
Mijn ervaring met een thermostaat van een CX is dat die na 2 km verkeer in de wijk en 2 km snelweg al open ging en daarna nooit meer sloot. Dus alleen maar dicht tot de motor op temperatuur (> 85o C) was gekomen
 
Voor de liefhebbers van onderdelen,

ik heb een Honda gl500 silverwing als rollend frame plus elektra en nog een Honda cx500 blok voor onderdelen.
Bij interesse laat het mij even weten en wie weet heb ik wel iets er bij zitten.


Gaat om het zwarte blok, ook koelsysteem (hier niet op de foto)
 

Wat is er niet meer bruikbaar aan het blok / missing?

Ik ben nu bezig met mijne. Ergens volgende week hoop ik em terug te bouwen en kijken of alle lekkages verholpen zijn.
 
Wat is er niet meer bruikbaar aan het blok / missing?

Ik ben nu bezig met mijne. Ergens volgende week hoop ik em terug te bouwen en kijken of alle lekkages verholpen zijn.

het blok heeft een kapotte drijfstang lager/gelijder niet gezien alleen vernomen en gehoord voor de rest ziet het blok er netjes uit van binnen zitten genoeg bruikbare onderdelen op en in.
 
Laatst bewerkt:
Uit een vastgelopen blok valt altijd nog wel iets bruikbaars te halen "voor later"....
 
Chop chop!
 

Bijlagen

  • E2DA7FB3-C702-4E6B-9B17-8CE12CB88D96.jpeg
    308 KB · Weergaven: 14
  • 9FF47B9A-DAD4-42F6-91A3-B43FCDCB88C1.jpeg
    138,9 KB · Weergaven: 12
  • 1AC5802C-13CB-49BC-A7D7-E7D557C0B688.jpeg
    250,1 KB · Weergaven: 11