Het GROTE honda GL500/CX500 topic

een 500 uit 82 , plaatje heb ik nog niet , zal ik morgen even doen :-)
Dit is een prachtig plaatje van jouw nieuwe GLenda. Leuk om je via MF ook nog te treffen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220326_163216135.jpg
    IMG_20220326_163216135.jpg
    514,7 KB · Weergaven: 18
nou , het eerste echte rondje is een feit en ik moet zeggen dat het goed rijdt , wel redelijk wat versnellingsbak geluid maar dat zal deze motoren wel eigen zijn denk ik , me happy camper 😎😎
 
nou , het eerste echte rondje is een feit en ik moet zeggen dat het goed rijdt , wel redelijk wat versnellingsbak geluid maar dat zal deze motoren wel eigen zijn denk ik , me happy camper 😎😎
Was het niet je nokkenasketting? Kan ook koffiemolen geluiden produceren
 
geen idee , ben er nog niet mee bezig geweest , neem aan dat er een spanner in zit ? is die dan versleten ?
zal eens op zoek gaan naar een werkplaatsboek
 
heb het al gelezen , blok moet er onder vandaan als alles vervangen moet worden
Als het een niet auto spanner is, kan je deze handmatig spannen. Ff zoeken op google.als de ketting zo slap is dat er niks meer te spannen valt moet ie open. Das idd blok los. Valt reuze mee
 
kan ik waarderen , ik hoor het wel , heb geen haast :-)
een boek is niet verkeerd , ik ken deze motoren nog niet , ben harley gewend :-)
 
De GL’s hebben allemaal een automatische spanner, alleen de eerste CX’en hadden een handmatige.
Klopt niet helemaal. Mijn canadese GL (met origineel blok) had een handmatige. Was ook de reden dat de ketting interne delen had opgegeten. De vorige eigenaar had behoorlijk wat km gemaakt met een niet gespande nak 😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan