Hoi Transalp-kenners,
Ik heb een vraag over de Transalp 650 (bj 2001)
Willen jullie mij vertellen hoe jullie verhouding tussen toeren en snelheid is?
Dus bijvoorbeeld het aantal toeren bij 80km/u. 100km/u en 130/km/u.
En hebben jullie wel eens geëxperimenteerd met afwijkende tandwielverhoudingen?
Alvast bedankt,
Jaap
agranado, vast bedankt voor je reactie!
helaas ben ik de dag erna savonds aangereden door een man die achteruit de weg op kwam, en door de regen en klinkers verloor ik bij het uitwijken grip en ging ik flink neer. vooral plaatwerk schade, kofferdragers en ook de achter rem gebogen.. net van de verzekering gehoord dat het 'bestek' of de reparatie kosten de marktwaarde niet overschrijden en dus het repareren an beginnen. de garage vertelde dat het zeker wel voor de 31e klaar zijn zal. de gelpande dag van vertrek...
we gaan het zien!
waar ik me dan maar mee bezig houd is wat mee te nemen (specifiek voor de motor op een tocht van 7 dagen heen en weer naar italie?)
bagage kleding tent etc is allemaal wel inorde.
maar neem je ketting lubricant mee? motor olie?
spul om een platte band te repareren?
ik blijf behoorlijk in de 'bewoonde' wereld, dus weet eigenlijk niet wat overbodig is?
eiffel gebergte (dui) dan schwarz wald, dan op naar innsbruck, dan trento en padova bij venetie..
en terug naar munchen en daar blijf ik dan nog een week.
ieder beetje advies is super welkom,
omdat ik zelf eigenlijk GEEN IDEE heb!! hahaha! maar wel de super ZIN in een mooie reis!
ok, fijne vak allemaal en vast bedankt wie zn ervaring wil delen!
Ik ben dus terug van op reis
In Sibenik, Kroatie afscheid genomen van agranado en pimmoto. Die zitten momenteel in Roemenië.
3900 km gereden, via Duitsland en Oostenrijk naar Slovenië; dan door naar Kroatië (kustweg), Bosnië, Slovenië, Italië; Oostenrijk Duitsland en zo weer naar huis.
Transalp hielt zich perfect! Echter:
- Na 800 km radiatorlekje. Bout uit de valbeugel losgetrild, en valbeugel in de radiator. Gemaakt in Duitsland voor 10 euro met een goedje dat kleine lekken maakt (en een nieuwe bout natuurlijk)
- Net voor ik thuis was is de kilometertellerkabel doodgegaan. Die ga ik vervangen, en de teller terug juist zetten.
- De ketting is aan vervanging toe, zitten losse en strakke stukken in
- Voorrem gaat sponsig, olie maar terug verversen (door de vele regen denk ik)
Voor de rest is ie perfect. Zeer zwaar beladen (je merkte wel dat het voorwiel veel lichter stond)
Is op twee weken van 39000 km naar 43000 km gegaan
Foto's volgen later nog wel
Beetje kitsch, en vooral beetje duur... Ik kocht een transalp van 6 jaar jonger met 16000 km minder voor meer dan 1000 euro minder...
Hallo allemaal
Na een paar jaar op een oude Yamaha FZ750 rondgereden te hebben, heb ik sinds een jaar of anderhalf geen motor meer. Eigenlijk begint het toch weer erg te kriebelen en heb ik mijn oog laten vallen op een Transalp 650 uit 2001. Vanavond ga ik kijken en een proefritje maken. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model? Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo allemaal
Na een paar jaar op een oude Yamaha FZ750 rondgereden te hebben, heb ik sinds een jaar of anderhalf geen motor meer. Eigenlijk begint het toch weer erg te kriebelen en heb ik mijn oog laten vallen op een Transalp 650 uit 2001. Vanavond ga ik kijken en een proefritje maken. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten bij dit model? Alvast bedankt voor de reacties.
Schitterende foto's! Echt mooi. Thanks voor delen. Zal de link in de OP zetten.
Ik ben alweer een paar dagen thuis van de motorreis door oost-europa. Weer een hoop meegemaakt. Zal binnenkort eens een paar foto's hier plaatsen. Transalp heeft bijna geen problemen gehad, behalve een gashendel dat losschoot en een ketting die versleten is. Één stukje in de ketting is strakker dan de rest, waardoor ik heel de tijd een schok voel.
Woensdag komt er een nieuw DID setje binnen met klinkgereedschap en dan kan ik weer de weg op.
Hoi
Iemand dit topic op ADV al gezien?
Nostalgia : Transalp Rallye 1989
Allemaal ingescande pre-internet foto's van een Transalp-rit in Frankrijk en Spanje in 1989.
Nostalgie.
Hé Marcel
Vervang ook de tandwielen. En bij JOOB mag je altijd buurten .
Ik twijfel of ik er zondag bij zal zijn, want ik heb zaterdag een feestje van een goede vriend. En ik weet niet of het wel verantwoordelijk is om de volgende morgen om 8.30 uur op de motor te stappen.Maar we kunnen sowieso binnenkort weer eens samen een ritje rijden.
Hallo mede-transalprijders,
Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.
Iemand een idee?
Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
[afbeelding]
Hoien welkom
Zo slecht zien die kappen er niet uit toch?
Ik heb zo een vermoeden dat het niet erg makkelijk wordt om aan kappen te geraken, en vrij duur ook...
Hallo mede-transalprijders,
Ik ben nieuw op het forum en rijd dus ook een transalp (600V uit 1987) en ik vroeg me af of jullie een adresje weten waar ik nieuwe kappen kan krijgen voor mijn motor.
Bijna al mijn kappen zijn beschadigd/kapot dus mijn vriend en ik willen hem in de winter graag een opknapbeurt geven.
Iemand een idee?
Dit is mijn motor (genomen afgelopen vakantie in Zuid-Frankrijk)
[afbeelding]
Hoien welkom
Zo slecht zien die kappen er niet uit toch?
Ik heb zo een vermoeden dat het niet erg makkelijk wordt om aan kappen te geraken, en vrij duur ook...
Bedankt voor je welkom.
De kappen zien er idd niet slecht uit maar bijna alle bevestigingsnokken zijn afgebroken waardoor hij lekker rammelt tijdens het rijden....
Zo, heb wat foto's uitgeselecteerd van men reis naar Bosnië. Twee weken weggeweest, waarvan de eerste week met agranado en pimmoto.
Kleine impressie van de reis:
[pictures=motorstek,3012]