Het grote Honda Varadero topic!

Heb nog eens naar het verbruik gekeken, en ik kom uit op 1: 16 / 1: 17. Vind ik keurig voor zo'n grote bak.
Verder: heb vorige week één van de handkappen beschadigd bij een kleine valpartij. Heeft iemand nog tips voor een nieuw stel/ (ik denk an touratech, die vind ik erg mooi, maar wel erg duur).
 
op m'n versys had ik er australische staan, barkbusters VPS (ook vlot in de UK te verkrijgen); bijzonder stevig spul met een stevige alu backbone die meermaals mijn motor heeft gedragen op de grond :)) is ook te verkrijgen voor de varadero; als ik er ooit andere opzet, dan zullen het opnieuw barkbusters VPS zijn

Barkbusters Motorcycle Handguards | Dirt and Road Bikes

heb intussen al eens 6.7 en 6.4 l/100km gehaald afgelopen weekend in de Ardennen (respectievelijk 1 op 14.92 en 1 op 15.62 (dus wel nog effe verwijderd van 1:16/17)
 
Dank voor de tip, starlight. Ik ga kijken naar barkbusters. Wat raar dat dat verbruik nog zo uiteen ligt. heb je weleens chiptuning overwogen?
 
nog niet; zal eerst zware pols tuning overwegen, ik rij er niet bepaald traag mee natuurlijk... op autosnelweg doorgaans lekker cruisen aan 170kph, en vlot accelereren in Brussel tijdens woon/werk verkeer :)
 
hebben jullie al eens vervang uitlaten bekeken/overwogen? op m'n versys had ik een andere gezet, maar die was volledig open zonder silencer en dat was bij lange ritten wat van het goede teveel

dus als er nu wat anders opkomt, moet het met een silencer zijn en CE type approved om miserie in Duitsland te vermijden

als ik zo wat rondkijk, kom ik voorlopig uit op dergelijke modellen van Remus, leovince en arrow; zien jullie er nog anderen? akraprovic is bv niet E gekeurd, daarom niet in mijn lijstje
 
Akra niet Egekeurd? Die zie je wel het meest op Varadero. Ik vind het mooi maar te duur,ook omdat je er altijd twee moet kopen.
 
nope, niet E-gekeurd, het model voor de Varadero (bij slip-ons voor andere merken/modellen van motoren kan je meestal wel kiezen voor een CE gekeurd model bij akra hoor, 't is specifiek die van de Varadero die het niet heeft)

liggen ze in belgie en nederland ook niet bepaald wakker van, daarom zie je ze in gebruik bij ons... op mijn versys reed ik altijd rond met een open uitlaat zonder db killer, pokkeherrie en nooit 1 opmerking over gehad bij ons en in NL

maar in duitsland lachen ze daar niet mee, geen E-keur is boete en naar huis, E-keur maar je db-killer vergeten is ook boete, ...
 
Laatst bewerkt:
we zullen het snel weten of de magnetische tanktas nog gaat werken: heb me ook die alu-look accenten besteld voor op de tank en de side fairing :)

ook leovince alu uitlaten (CE approved) besteld in duitsland via ebay, maar 400 euro; samen met een BMC luchtfilter, dat gaat lekker snorren :D hopelijk snel hier!
 
mooi; is dat wat stevig, die quicklock ringen? heb het nog niet geprobeerd, tot nu toe altijd met magnetische tanktassen gewerkt

en ik ben nét klaar met de montage van de LeoVince uitlaten, wat een lekkere ronk :D morgen arriveert de luchtfilter, eerst effe uitvogelen waar die ergens zit en hoe ik die dien te vervangen :)
 
wat klinkt ie lekker nu... heel beschaafd, een relatief stille maar diepe brom

intussen uitgevogeld waar die luchtfiler in moet: de benzinetank moet daarvoor helemaal gedemonteerd worden zeg :/ dat zal dan zijn voor op het eerstvolgende onderhoud hoor :D
 
De ring voor het quicklock systeem zorgt ervoor dat de tanktas de tank niet raakt waardoor er minder beschadigingen op treden ;-)
 
mooi; is dat wat stevig, die quicklock ringen? heb het nog niet geprobeerd, tot nu toe altijd met magnetische tanktassen gewerkt

en ik ben nét klaar met de montage van de LeoVince uitlaten, wat een lekkere ronk :D morgen arriveert de luchtfilter, eerst effe uitvogelen waar die ergens zit en hoe ik die dien te vervangen :)


Fotooooooooooooos!!!!!!!! :-)
 
heee, deze zie ik nu pas! Er zijn dus nog meer Vara-rijders *O* *O* heb een van de eerste fotootjes hierbij gezet (staat hier nog ergens op MF). Moet duidelijk eens wat nieuwe gaan nemen... Kan misschien in de OP?

sinds Juli vorig jaar 7200km gereden en de teller staat voorlopig niet stil. Na een gewenningsperiode (eerste fiets, en toch niet de gemakkelijkste om mee te beginnen) gaat het beter en beter. MF stikcert, Xenon lampjes en Zumo660 er op gezet, voor de rest issie standaard (koffertjes, handvatverwarming en middenbok) Hij/zij dateert van eind 2007. Verbruik: 1:16 ongeveer, oftewel 6l/100km. Is redelijk constant (gelukkig, das gemakkelijk om te zien wanneer ik mag gaan tanken). Wassen gebeurt bijna wekelijks. heb een hekel aan een stoffige achterbrug.

full
 
sinds Juli vorig jaar 7200km gereden en de teller staat voorlopig niet stil. Na een gewenningsperiode (eerste fiets, en toch niet de gemakkelijkste om mee te beginnen)

nou respect hoor, beginnen met een zwaar en groot beest als de varadero als eerste motor!

ik heb eerst een jaartje met een kawa versys gereden, een 10.000km, en dan begin dit jaar de vara gekocht en dat was al moeilijk genoeg om aan te wennen :)

maar nu 3.300km later op 2.5 maand tijd, begin ik 'm wel beter aan te voelen :D
 
nou respect hoor, beginnen met een zwaar en groot beest als de varadero als eerste motor!

:D

ben 2 meter lang, vandaar de keuze. heb toen gereden met een V-strom en de vara. Ik vond dat ik heerlijk op mijn vara-troontje zat. hoog en droog :Y Ben rustig begonnen en in elke bocht zat ik met dichtgeknepen billen. Zeker als je gelest hebt met een CB500 is het gewicht niet te onderschatten.

heb echter onlangs een dagje met een CBF1000 gereden. 4 cylinders was toch ook leuk. VFR1200? ooit nog eens misschien.

Eerst verder spelen met de Vara. Vind het veel te leuk, tot groot ongenoegen van mijn halve trouwboekje. Ben er apetrots op.
 
heee, deze zie ik nu pas! Er zijn dus nog meer Vara-rijders *O* *O* heb een van de eerste fotootjes hierbij gezet (staat hier nog ergens op MF). Moet duidelijk eens wat nieuwe gaan nemen... Kan misschien in de OP?

sinds Juli vorig jaar 7200km gereden en de teller staat voorlopig niet stil. Na een gewenningsperiode (eerste fiets, en toch niet de gemakkelijkste om mee te beginnen) gaat het beter en beter. MF stikcert, Xenon lampjes en Zumo660 er op gezet, voor de rest issie standaard (koffertjes, handvatverwarming en middenbok) Hij/zij dateert van eind 2007. Verbruik: 1:16 ongeveer, oftewel 6l/100km. Is redelijk constant (gelukkig, das gemakkelijk om te zien wanneer ik mag gaan tanken). Wassen gebeurt bijna wekelijks. heb een hekel aan een stoffige achterbrug.

[afbeelding]


Welkom hier Danny!

Mooie fiets hoor, dit is toch wel 1 van de mooiste kleurstellingen van de Varadero!!!

En nothing beats a V Twin 2 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Verder ben ik zondag nog naar een motorcursus geweest, is echt wel nodig om de Varadero beter te controleren bij lage snelheid :)

hehe, ben het hele topic nu pas aan het lezen, dus kom af met opmerkingen/vragen over oude posts...

lijkt op Stam Education? ben daar een paar weken terug geweest: bochtenstage. Was leuk om te zien hoe ze in Belgie anders les geven dan in Nederland. Met name voetenstand en het afschuinen in korte bochten denken ze anders over.
 
Welkom hier Danny!

Mooie fiets hoor, dit is toch wel 1 van de mooiste kleurstellingen van de Varadero!!!

En nothing beats a V Twin 2 8-) 8-)

normaal ben ik niet zo te vinden voor grijs... Vond het donker rood in de folder en het oranje/goud mooier. Maar, tweedehandsje van 2.5 jaar oud, met 2200km op de teller en de koffers en andere meuk vond ik toch ook leuk... wilde het grijs er op de koop toe wel bij nemen. Ik heb nu de andere kleuren ook in het echt gezien, en ben nog steeds heel tevreden.

heb gelijk een vraagje over de banden. Ik heb nu een kleine 9000km op de teller staan en vind de achterband nogal dunnetjes worden. In het midden een millimeter of 3 nog over. (zijkanten hebben nog meer profiel :$ komt nog wel wacht maar!). Lijkt me normale slijtage, maar het gaat toch snel vind ik... Zijn BT150's geloof ik
 
normaal ben ik niet zo te vinden voor grijs... Vond het donker rood in de folder en het oranje/goud mooier. Maar, tweedehandsje van 2.5 jaar oud, met 2200km op de teller en de koffers en andere meuk vond ik toch ook leuk... wilde het grijs er op de koop toe wel bij nemen. Ik heb nu de andere kleuren ook in het echt gezien, en ben nog steeds heel tevreden.

heb gelijk een vraagje over de banden. Ik heb nu een kleine 9000km op de teller staan en vind de achterband nogal dunnetjes worden. In het midden een millimeter of 3 nog over. (zijkanten hebben nog meer profiel :$ komt nog wel wacht maar!). Lijkt me normale slijtage, maar het gaat toch snel vind ik... Zijn BT150's geloof ik


Dit zijn de banden waar de Varadero standaard mee afgeleverd word vanuit de fabriek, en persoonlijk vind ik het dan ook een rukband, dus ik zou zeggen goed dat ze zo snel versleten zijn :P :P :P :P

Ik geloof dat ik er 12.000 mee gereden heb voordat ze vervangen werden door Michelin Pilot Roads.
 
Terug
Bovenaan Onderaan