Het grote Honda Varadero topic!

Vorige week een honda varadero aangekocht. Bouwjaar 2003 28000 km en 2500 euro betaald, naar de garage geweest onderhoud laten doen. Enkel de remblokken moeten laten vernieuwen
 
Beste Varadero rijders.

Ik heb even een vraag.. Wellicht is deze beetje lastig te beantwoorden maar ik doe mijn best..
Ik ben op zoek naar een (mooie) Varadero (1000) . Wat doet de prijs van deze motor ?

wil graag een motor vanaf 2006 en onder de 50k aan kilometers.
Hoor veel verhalen dat het nu niet de tijd is om een motor te kopen ivm seizoen hoor graag jullie ideeën

Een andere vraag. Wat heeft meer invloed op de prijs? de leeftijd of de KMs ?
voorbeeld: bj 2006 met 15.000km vs 2010 met 40000km
 
Beste Varadero rijders.

Ik heb even een vraag.. Wellicht is deze beetje lastig te beantwoorden maar ik doe mijn best..
Ik ben op zoek naar een (mooie) Varadero (1000) . Wat doet de prijs van deze motor ?

wil graag een motor vanaf 2006 en onder de 50k aan kilometers.
Hoor veel verhalen dat het nu niet de tijd is om een motor te kopen ivm seizoen hoor graag jullie ideeën

Een andere vraag. Wat heeft meer invloed op de prijs? de leeftijd of de KMs ?
voorbeeld: bj 2006 met 15.000km vs 2010 met 40000km
Zit zelf ergens ook te overwegen om er eentje te kopen. Vraag me bijna af of bij dit type motoren de km stand belangrijk is. Zie op internet testen van deze motoren waar enkel tonnen op de teller staan, en ze hebben geen extra reparaties gehad.
Vraag me wel af of je nu beter de versies van VOOR 2003 (carburateur versie) kan nemen of juist NA 2003 (injectie versie)
 
Ik ga morgen met mijn kameraad ook kijken bij een Varadero, zijn er buiten de normale zaken waar je op moet letten nog specifieke Varadero-kwaaltjes waar we op moeten letten?

Update: Varadero is gekocht, zitten nog wel wat dingetjes aan, maar de prijs was er ook wel naar. Mooie 3-delige kofferset erop en hij mag misschien bij mijn monteur op intakegesprek voor een nul-beurt, zodat alles weer goed is. Nieuwe remvloeistof, achterband, rempomp moet vervangen omdat de spiegeldraad afgebroken is en de rest is een kwestie van beetje poetsen/netjes maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet er iemand een adres voor een vervangende Cockpit? Mijn cockpit is in Mijlen en wil deze graag in KMs hebben.

Alvast bedankt voor de tips (ps: marktplaats gaf geen resultaten)
 
Het zit er weer aan te komen; nieuwe banden voor mijn Varadero SD01. Inmiddels heb ik met mijn huidige set Dunlop Trailsmart MAX banden meer dan 20.000km gereden en zit ik nu pas op de slijtindicator. Maargoed, wel tijd om ze voor de winter te vervangen daar ik 100km woonwerk per dag rijd en dit ook in de winterperiode weer zal doen.

Opzich ben ik blij met de Dunlop Trailsmart Max banden, echter geven ze me niet het vertrouwen op nat wegdek zoals ik dat met andere banden wel heb gehad. Ik heb goede ervaringen op nat wegdek met de Michelin Pilot Road 4 en 5, maar deze banden heb ik (op andere motoren) tot maximaal 14.000km kunnen rijden voordat ze echt aan vervanging toe waren. Metzeler Tourance Banden heb ik dit jaar ook 10.000 mee gereden op een Vstrom 1000, die konden toen nog zeker 3000 mee. Over deze band was ik zeer tevreden over grip op nat wegdek, maar deze set vond ik op boven de 160kmh erg zenuwachtig worden (was geen balanceer issue); waardoor ik ze niet opnieuw zou kopen.

Hebben jullie wellicht een suggestie voor een volgende set banden? Mijn wensenlijstje:
- Voorkeur gaat naar volledige onroad banden. (Vind grof profiel wel mooi staan, maar dat is minder belangrijk dan andere eigenschappen)
- Goede grip op nat wegdek
- Levensduur
- Moet er ook snelle bochten mee kunnen rijden tijdens weekendjes buitenland.
- Stabiel op hogere snelheden

Het lijkt me leuk weer eens een volstrekt ander merk ge proberen. Ik zit nu te denken aan Continental Trail Smart III. Hebben jullie mede Vara rijders wellicht nog tips?
 
laat ik me zelf meteen even voor stellen ik ben jan 55 jaartjes jong woon in het wonder mooie Alde Leie (Friesland) rijd motor van af mijn 9e tot aan mijn 24e gecrost en van af 16 jaar op de weg ja met een oefen vergunning (waren ze hier best wel soepel mee kreeg hem zonder vragen op mijn 16e heb sinds augustus dit jaar een varadero van 1999 heb helaas afscheid moeten nemen van mijn 5e kawasaki gtr1000 door kapotte knieen en schouder moest het rechterop en helaas is de versys1000 nog te duur nu hoop ik dat de dero ook de km standen van de gtr aan kan allemaal zo rond de 300.000km weggegaan moet nog wennen aan het weinige vermogen onderin maar zal wel wennen zijn komende winter moet er wat aan gebeuren dyno kitje er in hyperpro veren voor en achter kleur staat me niet aan is nu grijs/zwart wordt zwart/donker rood foto's volgen als hij klaar is en denk ook wel van gaande weg vandaag heb ik helaas voor mij te horen gekregen dat ik een geheel afgescheured pees in mijn schouder heb dus mooi voor de dero wat meer tijd om alles in een keer te doen
 
Heb vorige week een varadero gekocht. Krijg nog een grote beurt en wordt geheel nagekeken met 6 maanden garantie. Wachten duurt lang..
 

Bijlagen

  • IMG_6788.JPG
    IMG_6788.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 22
Onlangs ook een Varadero gekocht. SD01, Bj2000
Ik stap over vanaf een BMW R1100S.
Het karakter van de BMW beviel me wel, waardoor ik ging kijken naar een GS.
Proefgereden en ja... dat rijdt geweldig. Maar die prijs hè.
Daarom verder gaan kijken en deze Varadero tegengekomen...
Wat een heerlijke goedmoedige lobbes is dit zeg! Met een verrassend stuurgedrag en toch snel genoeg als je 't gas écht losdraait.
Ik kende het blok al van de Firestorm, die ook zo lekker liep (wél veel harder....;))

Binnenkort nog een Hyperproveer achter en een kofferrek met een set koffers zodat we toch nog íets van de vakantie kunnen maken...;)
Al met al ben ik blij met m'n keuze!
Varadero 10.jpg
 
Onlangs ook een Varadero gekocht. SD01, Bj2000
Ik stap over vanaf een BMW R1100S.
Het karakter van de BMW beviel me wel, waardoor ik ging kijken naar een GS.
Proefgereden en ja... dat rijdt geweldig. Maar die prijs hè.
Daarom verder gaan kijken en deze Varadero tegengekomen...
Wat een heerlijke goedmoedige lobbes is dit zeg! Met een verrassend stuurgedrag en toch snel genoeg als je 't gas écht losdraait.
Ik kende het blok al van de Firestorm, die ook zo lekker liep (wél veel harder....;))

Binnenkort nog een Hyperproveer achter en een kofferrek met een set koffers zodat we toch nog íets van de vakantie kunnen maken...;)
Al met al ben ik blij met m'n keuze!
Bekijk bijlage 1497660
Ziet er goed uit
 
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. Sinds kort in het bezit van een Honda Varadero. Tijdens de proefrit merkte ik bij licht aanremmen een soort schommeleffect bij het remmen. Aan/uit gevoel. Bij doorremmen is er niets aan de hand. De motor heeft 113000 km gelopen, en ik zie dat er al andere schijven zijn gemonteerd. Ik denk dat er een schijf krom is (o.i.d.) herkent iemand deze klacht?
 
63CB8C10-5594-4EDF-BAC9-0E7FC9E483E6.jpeg
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van deze geweldige Varadero , ik heb hiervoor Honda CBR 1000 f gereden ,maar daar kreeg ik last van mijn polsen en schouders.
Wat een verademing is deze motor dan , Recht op zit is perfect .
Laat het mooie weer maar komen , ik ben er klaar voor 😎😎
 
Die staat precies wel héél proper...
Volgende keer wel voorzichtiger zijn met op de middenbok te zetten, of je gaat nog veel krassen trekken op jouw terras ;-)
Dat doet ie zeker , heb nu een mat klaar liggen voor als ik hem neer moet zetten 💪
 
Mijn maatje heeft een Varadero uit '99(?) gekocht, maar de spiegelbevestiging op de rempomp is afgebroken (al toen hij hem kocht) en hij heeft dus geen rechterspiegel. Nu zijn we samen al een tijdje via motorslopers aan het zoeken naar een rempomp, maar moet het specifiek voor een Varadero zijn, of kan er ook een andere op?
 
Mijn maatje heeft een Varadero uit '99(?) gekocht, maar de spiegelbevestiging op de rempomp is afgebroken (al toen hij hem kocht) en hij heeft dus geen rechterspiegel. Nu zijn we samen al een tijdje via motorslopers aan het zoeken naar een rempomp, maar moet het specifiek voor een Varadero zijn, of kan er ook een andere op?

Past die van een VTR1000 er niet op ?
De Varadero en de VTR delen heel wat onderdelen .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan