Het grote Honda Varadero topic!

Gisteravond wezen kijken bij een Varadero van 2003.
De verkoper had een andere Varadero gekocht.

We kwamen aan en hij zegt hier staat hij.
Ik dacht dat hij zijn nieuwe bedoelde. Ondanks dat hij van 2003 is en 75.000 km ervaring heeft zag hij er uit of hij uit de showroom kwam.
Strak in de lak, geen beschadigingen aan de voorvork. Nieuwe bandjes, kettingset.
Garmin navigatie, handvatverwaming, hyperpro vering.

Natuurlijk even proef gereden, de verkoper ging op zijn Varadero voorop en ik er achteraan. Diverse dijkjes, binnendoor weggetjes en stukje autoweg.
Dat reedt als een luie stoel en een stuk prettiger dan de Pan European ST1300 die ik gehad heb.

Komende zaterdag gaan we hem overschrijven.

1D982899-8916-407D-A90B-3E40D07D4248.jpeg
 
Wauw, ziet er goed uit!
Ik vermaak me ook prima met mijn 1999 Dero (verbruik 1 op 17 dus valt best mee allemaal is een carb, die van jou injectie en zuiniger).

Moet Zeggen ik mis mijn st1100 af en toe wel maar dit rijd toch ook wel erg fijn.
 
Wauw, ziet er goed uit!
Ik vermaak me ook prima met mijn 1999 Dero (verbruik 1 op 17 dus valt best mee allemaal is een carb, die van jou injectie en zuiniger).

Moet Zeggen ik mis mijn st1100 af en toe wel maar dit rijd toch ook wel erg fijn.
Mis de ST1300 zeker niet😂.

Helaas de CBR600RR moeten verkopen vanwege medische klachten na vaccinatie.
Deze zal waarschijnlijk ook voorlopig nog niet veel rijden maar wilde hem niet laten staan. Zo heb ik weinig motoren gezien die bijna 20 jaar zijn.
 
Hier ook een klein half jaar geleden weer een Varadero gekocht. Ooit hier al een gemeld met een 2003 model. Nu een 2009 model met een kleine 34k op de teller.

Afgelopen maandag geopereerd aan mijn pols voor het carpals tunnel syndroom, dus hoop met een paar weekjes eindelijk weer eens langere ritten te kunnen maken.

CFFF1430-5A4D-4442-963D-0016D280D661.jpeg
90F1497C-7F5A-4778-9259-3482A1F8BA70.jpeg
 
Hier ook een klein half jaar geleden weer een Varadero gekocht. Ooit hier al een gemeld met een 2003 model. Nu een 2009 model met een kleine 34k op de teller.

Afgelopen maandag geopereerd aan mijn pols voor het carpals tunnel syndroom, dus hoop met een paar weekjes eindelijk weer eens langere ritten te kunnen maken.

Bekijk bijlage 1747342Bekijk bijlage 1747343
Wauw 🤩 ziet er heel goed uit!
Beterschap👍🏻 Hopen dat je snel kan rijden inderdaad.
 
In verband met de verkoop van mijn Varadero SD01(1999)heb ik een Givi kofferset te koop.
2 zijkoffers met montagerack.(Geen topkoffer)
Sleutels aanwezig.
Kan in overleg hier gemonteerd worden.
Wordt niet verstuurd…..
Vaste prijs €200.
 

Bijlagen

  • 865E4138-8172-46A4-A365-CE675F795988.jpeg
    865E4138-8172-46A4-A365-CE675F795988.jpeg
    451,7 KB · Weergaven: 22
Mooie set, mooi zadel ook..jammer dat je de bike weg doet, ziet er goed uit, wat heb je gekocht? Of niets nu?
 
Mooie set, mooi zadel ook..jammer dat je de bike weg doet, ziet er goed uit, wat heb je gekocht? Of niets nu?
Ik heb in verband met een bedrijfsongeval de Varadero weg gedaan , werd te hoog met opstappen en te groot om deze te verplaatsen.(meniscus ligt er tussen uit )
Heb nu een andere big bike gekocht , een Yamaha XJR 1300 SP.
Is wat lager met opstappen ,maar wel wennen zonder kuip …….maar rijd gigantisch 😎
 

Bijlagen

  • 3CE4FD1E-D2F5-40A2-946F-A91B8043D9BB.jpeg
    3CE4FD1E-D2F5-40A2-946F-A91B8043D9BB.jpeg
    534 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Woah dikke bike hoor! Jammer van de varadero maar en nog meer van je lijf natuurlijk maar je bent er zeer zeker niet op achteruit gegaan wat mij betreft 😁👍🏻
 
Woah dikke bike hoor! Jammer van de varadero maar en nog meer van je lijf natuurlijk maar je bent er zeer zeker niet op achteruit gegaan wat mij betreft 😁👍🏻
Nee hè ,is nog verrassend wendbaar voor zo’n dikke fiets.
Maar kwa rijden heb ik ook niet een nadeel gehad aan de Varadero, een heeeele fijne allroad.
Heerlijk zadel , fijne kilometer vreter ,super betrouwbaar, lekker koppel .
 
Zijn er nog Varadero rijders die recent ervaring hebben met Metzeler Tourance onder onze motoren.

Heb er nu Bridgestone onder, maar die zijn bijna op, en achterband zit een spijkertje in, dus nu moet ik wel.
Bridgestone schijnt echter leveringsproblemen te hebben voor een allroad band als ik de motorzaak moet geloven.
Eerlijk gezegd ben ik er qua banden een beetje uit, is tegenwoordig de A41 voor onder onze motoren?
 
Beste varadero rijders sinds kort rij ik ook een xl1000 varadero heb mijn tl verkocht vanwege nek klachten.
Maar heb een klein probleem misschien dat iemand het weet maar op de teller brandt de olie,abs en f1 lampje het niet
als je het op contact zet.
Heb de bedrading al doorgemeten maar die is goed dus het ligt aan de teller maar heeft iemand dit ook of gehad en wat zou de oplossing zijn.
20220529_211624.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic en ben aan het orienteren naar een Honda Varadero maar waar moet ik zoal op letten bij mijn zoektocht? Ik hoor het graag 😉👍
 
Goedeavond allemaal,

Ik ben nieuw in dit topic en ben aan het orienteren naar een Honda Varadero maar waar moet ik zoal op letten bij mijn zoektocht? Ik hoor het graag 😉👍
zwakke punten honda varadero 👍🏻

Voornamelijk :
Achterste uitlaatpakking en nokkenaskettingspanner ( maar ik geloof dat dit bij de latere modellen verholpen is)
En natuurlijk wil je een carb of injectie.
Verder voor zover ik heb gemerkt vrij probleemloos en bij regulier onderhoud niets bijzonders.
 
Laatst bewerkt:
zwakke punten honda varadero 👍🏻

Voornamelijk :
Achterste uitlaatpakking en nokkenaskettingspanner ( maar ik geloof dat dit bij de latere modellen verholpen is)
En natuurlijk wil je een carb of injectie.
Verder voor zover ik heb gemerkt vrij probleemloos en bij regulier onderhoud niets bijzonders.
Dank je wel voor je reactie , het euvel over de nokkenaskettingspanners was indd bij mij al bekent , achterste uitlaatpakking niet . Fijn om te horen dat verder vrij probleemloos is ,had eigenlijk ook bijna niets anders verwacht van een Honda maar je weet nooit vandaar de vraag voor advies . Rij momenteel een Honda Sh300 ook probleemloos .


Wat betreft cabr. of injectie daar waar een een cabr. Normaal krachtiger is en een een injectie soepeler loopt is dit hier ook het geval ?

Nogmaals bedankt 👍😉
 
Dank je wel voor je reactie , het euvel over de nokkenaskettingspanners was indd bij mij al bekent , achterste uitlaatpakking niet . Fijn om te horen dat verder vrij probleemloos is ,had eigenlijk ook bijna niets anders verwacht van een Honda maar je weet nooit vandaar de vraag voor advies . Rij momenteel een Honda Sh300 ook probleemloos .


Wat betreft cabr. of injectie daar waar een een cabr. Normaal krachtiger is en een een injectie soepeler loopt is dit hier ook het geval ?

Nogmaals bedankt 👍😉
Met een powercommander is de injectie ook erg soepel ( en minder bokkerig), de carb pakt standaard wat beter op en is iets soepeler maar het verbruik is hoger ( ik zit op 1 op 16 voornamelijk snelweg met carb een jnjectie zal 1 op 20+ zitten), maar ja..blijft een dikke V twin, dat bokken in zijn algemeenheid is trouwens veelal gewenning en op een gegeven moment is je rijstijl zo dat je het vrijwel nooit hebt en/of het je niet stoort.
Jij ook succes 🍀 en het is een ondergewaardeerde maar erg fijne goed sturende motor 🏍 welke zich goed op tempo laat rijden maar ook comfortabel is op lange ritten en rustig touren ( ook met passagier en bepakking probleemloos)

Vering is wat slap en de injectie is wat lager geveerd als de carb versie.

Gewicht..tja ik weeg maar 72kg en 1.78 maar merk er niets bijzonders aan.
 
Goedemorgen allemaal. Ben nu 2 dagen een trotse eigenaar van een Honda Varadero uit 2004 . Nu lees ik van het hakkelen of stoten van de motor nu dat doet de mijne ook ietsje bij lagere toerentallen maar ik heb het idee dat het bij mij komt van de eind dempers omdat hij het bij 3000 toeren en hoger het niet doet alleen onder het bovengenoemde toerental .
Orginele dempers weer monteren en kijken wat hij doet anders vraag ik wel weer om raad .
 
Terug
Bovenaan Onderaan