Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ik heb een uitdaging.
mijn motor loopt slecht. hij heeft 8 jaar stil gestaan. ik heb hem een beurt gegeven. olieen filters en bougies. benzine vervangen en nu 2 tanken injector reiniger er doorheen gejaagd.

hij blijft stotteren. vooral in de lage toeren merk je het. maar ook wanneer je met 6000 toeren rijdt.

tips?
 
Tank omhoog en check of er geen nest oid in je luchtfilterhuis zit...

Vervolgens check de Fuel Pressure Regulator eens.
Er zit een dun slangetje naar achter-horizontaal, trek die los.
Zet het contact aan (niet starten), er mag nu geen benzine uitkomen.

Zitten de accupolen goed vast?

Dan meet je accu eens door en de output van je generator (over de 3 gele draden)
 
Laatst bewerkt:
Hoe ouder.....


as15.JPG.48a9d4c3758a07c5556a14ca28253d6c.JPG
 
Tank omhoog en check of er geen nest oid in je luchtfilterhuis zit...

Vervolgens check de Fuel Pressure Regulator eens.
Er zit een dun slangetje naar achter-horizontaal, trek die los.
Zet het contact aan (niet starten), er mag nu geen benzine uitkomen.

Zitten de accupolen goed vast?

Dan meet je accu eens door en de output van je generator (over de 3 gele draden)
accu, luchtfilterhuis is goed. zal het slangetje checken. wat als er wel benzine uit komt?
 
Wat is de accuspanning, in rust en met draaiende motor?
Hoeveel km heeft de SP gedraaid? Voor het brandstoffilter staat ongeveer 40k.

accu spanning zal ik meten. maar er zit wel een nieuwe accu in.
18k
wel 8 jaar stil gestaan en dus met oude benzine.
waar zit het benzine filter? in de pomp?
 
Ik ga de bouten van mijn achtertandwiel borgen, aangezien het gewone bouten zijn, zouden daar gaten in geboord worden voor het borgdraad. Maar eigenlijk zou ik nieuwe bouten willen met borggaten in de kop.
Ik wil geen titanium meer, maar normale bouten. Maar waar kan ik deze vinden? En welke pitch heb ik nodig voor mijn pvm tandwielhouders? Heb M10 x 25 (of 30, moet het voor de exacte lengte nog even nameten)....
 
Ik ga de bouten van mijn achtertandwiel borgen, aangezien het gewone bouten zijn, zouden daar gaten in geboord worden voor het borgdraad. Maar eigenlijk zou ik nieuwe bouten willen met borggaten in de kop.
Ik wil geen titanium meer, maar normale bouten. Maar waar kan ik deze vinden? En welke pitch heb ik nodig voor mijn pvm tandwielhouders? Heb M10 x 25 (of 30, moet het voor de exacte lengte nog even nameten)....
Je hebt verschillende soorten M10,
M10*1en M10*1,25 en de meest voorkomende M10*1,5. (dacht ik)
Even uitvogelen welke spoed je nodig hebt.
 
wie o wie weet hoe...of waar ik de torque limiter kan testen?....
afgelopen maandag scheurtje in blok opgelopen opde plek waar startmotor het blok ingaat.....
1387322
 
Dat zou evt ook nog wel kunnen. Maar ik ga de zooi liever borgen, heb toch even een deukje opgelopen in het vertrouwen van het geheel daar....

Ik heb de PVM's van Robert vastzitten met wat loctite erop, hebben nu al 7 circuit sessies overleeft. Maar begrijp wel dat je ze vast vast wilt hebben.
 
hij doet het weer prima.
heb de injectoren ultrasoon gereinigd en de spyball nagelopen. wat het probleem was weet ik niet maar het is in elk geval opgelost.
bedankt voor de hulp
Alarm er op is wel fijn, maar heb wel vaker gehoord dat die alarmen voor problemen zorgen, veel gasten trekken die er uiteindelijk ook maar weer vanaf. Was dat bij jou nou ook de oorzaak?
 
Op mijn VFR heeft het Spyball alarm het 19 jaar probleemloos gedaan. En ja bij begin/eind seizoen altijd ff getest. :Y
 
Ik heb een uitdaging.
mijn motor loopt slecht. hij heeft 8 jaar stil gestaan. ik heb hem een beurt gegeven. olieen filters en bougies. benzine vervangen en nu 2 tanken injector reiniger er doorheen gejaagd.

hij blijft stotteren. vooral in de lage toeren merk je het. maar ook wanneer je met 6000 toeren rijdt.

tips?
ik heb dezelfde ellende. ook al injectorreiniger er doorheen gejaagd hielp ook niet. drukregelaar en brandstoffilter had ik vervangen en hier kwam onderhand zwarte motorolie uit zo vies was hij. ik heb toen een week gereden en toen begon de ellende weer. vanmorgen heb ik mijn gaskleppen gedemonteerd en hier zit een hele zwarte laag op. ik vermoed dat mijn injectors ernstig vervuild zijn.

7 mei heb ik een afspraak staan bij een kennis van een collega met een eigen motorzaak om er samen naar te kijken. ik ga vanavond de gaskleppen vanavond eens goed reinigen met Tunap cleaner. de injectoren misschien ergens ultrasoon laten reinigen ofzo? eimand een adresje toevallig?
 
Ik heb de PVM's van Robert vastzitten met wat loctite erop, hebben nu al 7 circuit sessies overleeft. Maar begrijp wel dat je ze vast vast wilt hebben.
Kan volgende week anders eerst nog wel even kijken voor locktide.
Ben aan het zoeken naar die bouten, maar weet de juiste benaming niet voor de zoekopdracht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan