HET grote Husqvarna 610 topic 3

Goede middag iedereen.

Na 4 jaar na genoeg probleem loos te hebben gereden op mijn te 610 (2000) stopte hij er mee..
Zo te merken een vastloper, het blok draait niet meer bij het kicken. Ook niet als ik deze in de versnelling zet en duw..


Iemand hier ervaring met een complete revisie?
Ben aan het denken: zelf proberen, laten doen of een ander blok kopen...
NAK gebroken?
 
Complete revisie zit je rond de 1000,- aan materiaal, mits er geen kleppen krom zijn of tandwielen ed kapot. Ik reken meestal 175 voor t werk, als er niks geks hoeft te gebeuren.
Dan kan hij er weer tegen, met n ruilblok weet je nooit wat je hebt en kun je binnen 100km weer hetzelfde hebben...
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de tank/zadel/kappen van een te570 uit 2001 direct op een te610 uit 2000 passen? Of moet ik wat aanpassen? Wie kan me helpen
 
Als het het zelfde kappenset is past het, anders moet je vaak ook tank en zadel nodig en moet te wat ophangpunten verplaatsen.

In 2000 - 2001 is er net een wissel van van modellen geweest namelijk
 
Grootste punt is je tankophanging die je moet veranderen, misschien dat sommige kappen net iets anders uitkomen (radiateurschildjes) maar dat is eenvoudig pas te maken.
Beugel voor tankophanging heb ik misschien nog wel voor je liggen.
 
Laatst bewerkt:
oke dus dat is normaal dat er maar drie draden lopen.

Heeft er iemand dan nog een achterspatbord liggen plus waar het kenteken plaat aan vast zit, plus achter verlichting.
 
oke dus dat is normaal dat er maar drie draden lopen.

Heeft er iemand dan nog een achterspatbord liggen plus waar het kenteken plaat aan vast zit, plus achter verlichting.

Achterover geklapt?

Achterspatbord kost nieuw zo'n €35
Verlichting en kentekenplaathouder heb je leuke uitvoeringen in LED voor rond de €35
Bon motoren in Den Bosch had deze altijd en stuurt ook dingen op.

Je kunt ook kijken op www.24mx.nl
spatbord hebben ze alleen in blauw en licht kom je op zoiets.
LED Achterlamp - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
 
nee niet achterover geklapt, maar het was niet zo'n mooi geheel meer heb er over zitten denken om het te spuiten.
Maar het geheel vervangen wordt mooier denk ik.
 
spuiten is idd niet echt een te raden voor een offroader. Verf breekt als er 1 tak tegenaan komt en ik denk dat verf net zo duur is als een nieuwe set.

Je hebt trouwens meerdere types, persoonlijk vind ik de 'ducktale' types het mooiste omdat die wat moderner ogen.
 
nee niet achterover geklapt, maar het was niet zo'n mooi geheel meer heb er over zitten denken om het te spuiten.
Maar het geheel vervangen wordt mooier denk ik.

Met dit set kan je hem nar type 2002-2004 brengen
zelf nooit gedaan, maar veel over gelezen, je moet enkele schroefgaten verplaatsen, als je kunt lassen of iemand kent die het kan dan zou het een eitje moeten zijn.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
 
oke dus dat is normaal dat er maar drie draden lopen.

Heeft er iemand dan nog een achterspatbord liggen plus waar het kenteken plaat aan vast zit, plus achter verlichting.
Nou nee normaal niet, de stekker van de teller heeft er al meer. De mijne heeft zo ongeveer niks meer behalve een klein koplampje en een achterlichtje, that's it. Ik wil of een andere originele kabelboom of ik leg er zelf een aan. De teller zit er op voor de vorm, maar doet het niet. Ik heb hem voor de sport dus 't interesseert me verder geen bal, maar in ieder geval een werkende teller zou wel tof zijn...


Is er al iemand hier die zich gewaagd heeft aan het vergroten van de stuuruitslag? Die vind ik echt knap hopeloos... en het is voor mij een gymkhana fiets: moet scherp kunnen sturen en op een duppie keren. Op het moment kan ik krappere bochten draaien met m'n 950 Adventure S (gaat ongeveer zo), en da's een lomp hok tot en met. Kwestie van de radiators naar achteren/beneden verplaatsen en slijpen lijkt me zo, of kom ik dan in de problemen? Verder vind ik hem eigenlijk wat te snel voor gymkhana, ik ga vermoedelijk wel hier en daar wat driften en steigeren... naja, zien we dan wel weer :+

Toch een beetje een character-flaw. Zou waarschijnlijk sneller zijn op een 450, maar ja da's half werk als je ook een 610 kunt hebben _O-
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, de mijne start ook behoorlijk slecht. Heeft goede compressie, vraag maar aan m'n linker been. De bougie ga ik vervangen, maar ziet er op zich prima uit. De naald lijkt wel een klein beetje gesleten, kan het daardoor komen? Wel een gehoord dat dat bij LC4tjes enorm verschil kan maken. Klepspeling heb ik pas nog gesteld, omdat het hele ding uit elkaar moest in verband met die gebroken nak.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de cilinder er inmiddels gedemonteerd. De zuiger en cilinder lijken nog mee te vallen, het probleem is de big end die is vast gelopen. Dus dat word ook meteen nieuwe krukas lagers etc..

Een revisie zal inderdaad € 1000,- tot € 2000,- euro gaan kosten.

Nu de overweging maken of het dat geld nog waard is of niet...
 
Ik heb de cilinder er inmiddels gedemonteerd. De zuiger en cilinder lijken nog mee te vallen, het probleem is de big end die is vast gelopen. Dus dat word ook meteen nieuwe krukas lagers etc..

Een revisie zal inderdaad € 1000,- tot € 2000,- euro gaan kosten.

Nu de overweging maken of het dat geld nog waard is of niet...

Als het alleen dat is kost het zeker niet zo duur.
Dacht dat een drijfstang + lagers (dus compleet set) ruim in de €200 is, dan nog persen en ballanceren €35 (via Bon motoren) en als de zuiger goed is kan je die altijd nog even laten zitten om de kosten te spreiden.
Lagerset kost €40 en pakkingset ongeveer €60.

Dus laten we zeggen
280+35+40+60+wat werk is €500

(heb dit recent voor mijn WR moeten doen dus ken beetje de prijzen en drijfstang voor de WR was zo'n beetje de duurste die er was -O- )

Hoe dan ook succes met de keuze.
 
Als het alleen dat is kost het zeker niet zo duur.
Dacht dat een drijfstang + lagers (dus compleet set) ruim in de €200 is, dan nog persen en ballanceren €35 (via Bon motoren) en als de zuiger goed is kan je die altijd nog even laten zitten om de kosten te spreiden.
Lagerset kost €40 en pakkingset ongeveer €60.

Dus laten we zeggen
280+35+40+60+wat werk is €500

(heb dit recent voor mijn WR moeten doen dus ken beetje de prijzen en drijfstang voor de WR was zo'n beetje de duurste die er was -O- )

Hoe dan ook succes met de keuze.

Geloof ik niet zo, denk dat je dat minimaal mag verdubbelen. Zou toch MP een beetje in de gaten houden voor een complete krukas of een blokje.
 
Oh ja zelfde persoon, duh :') Tnx alvast :Y


Ik kan nu even niet bij die stalling, dat wordt het weekend. Stroboscoop ben ik voor aan het kijken, maar was niet de bedoeling daar een fortuin aan te spenderen -O-
 
Laatst bewerkt:
Oh ja zelfde persoon, duh :') Tnx alvast :Y


Ik kan nu even niet bij die stalling, dat wordt het weekend. Stroboscoop ben ik voor aan het kijken, maar was niet de bedoeling daar een fortuin aan te spenderen -O-

Even langs een auto garage gaan, die hebben die dingen en willen je vast wel even helpen.
 
Hallo :W

Ik heb een oogje op deze Husqy (http://link.marktplaats.nl/754842718) en ik was benieuwd of deze bekend is hier in dit topic :+

:W
 
Hallo :W

Ik heb een oogje op deze Husqy (http://link.marktplaats.nl/754842718) en ik was benieuwd of deze bekend is hier in dit topic :+

:W

Niet in de vorm van dat ik de vorige eigenaar ken, maar ik heb hem bij Abco gezien.
Abco motoren is gewoon een goede zaak met hart voor dit soort machines.
Zit ook in de organisatie van diverse enduro events in Zeelend en crost ook wedstrijden.
Als ik in de buurt ben ga ik altijd wel even langs.
Kortom ik vind hem erg betrouwbaar dus ik a er vanuit dat deze motor dat ook wel zal zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan