Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik lees hier al een hele tijd mee, en lees zo nu en dan wat over koffie zetten tijdens de rit.
Ben zelf al jaren van het kamperen, ook met de motor, en nu wat extra kleine dingen aan het aanschaffen en nu aan het kijken naar een brander en de mogelijkheid tot koffie zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van een goeie bak koffie, maar ik vind een bak oploskoffie voor een paar dagen ook voldoende.
Dus wordt het water koken op een brandertje en oploskoffie of iets anders?
Hoe doen jullie dat?
 
Ik lees hier al een hele tijd mee, en lees zo nu en dan wat over koffie zetten tijdens de rit.
Ben zelf al jaren van het kamperen, ook met de motor, en nu wat extra kleine dingen aan het aanschaffen en nu aan het kijken naar een brander en de mogelijkheid tot koffie zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van een goeie bak koffie, maar ik vind een bak oploskoffie voor een paar dagen ook voldoende.
Dus wordt het water koken op een brandertje en oploskoffie of iets anders?
Hoe doen jullie dat?
Ohgod, gaan we weer.
 
Als we we op alle dingen die al eerder gezegd zijn, zo reageren kan dit topic al snel dicht hoor :)
 
Als we we op alle dingen die al eerder gezegd zijn, zo reageren kan dit topic al snel dicht hoor :)
Ik drink geen koffie, vandaar. Maar ik kan je ondertussen helpen, je gaat het volgende horen:

  1. Oploskoffie is geen koffie en iedereen die dat wel vind heeft geen gelijk (in de tijd dat ik dit typ geeft @mean-machine het voorbeeld al).
  2. 1612819170045.png
  3. 1612819121118.png
  4. Filterkoffie is ook goede koffie
  5. Ik drink geen koffie
  6. Ik ga maar naar terrasjes
  7. Oploskoffie is goed zat
  8. Ik weiger dingen mee te nemen die meer wegen dan een halve druif, en daarbij heb ik ook mijn tandenborstel door 2en gezaagd.
Persoonlijk zou ik liever bier meenemen, maar dat wordt te warm.
 
@mean-machine dat is geen antwoord op de vraag :)

Maar goed, even wat terug zitten bladeren, lees het een en ander over een bialetti, dat gaat me iets te ver denk ik.

En bedankt @Clank
Het liefst drink ik de ouderwetse filterkoffie: filter houder op de thermoskan, filter erin, koffie, en kokend water erop. Ben benieuwd of dat ook in het klein in een setje bestaat, even zoeken maar.
 
Persoonlijk zou ik liever bier meenemen, maar dat wordt te warm.
€ 21,10 29%OFF | Koelkast Mini Usb Koelkast Vriezer Blikjes Drinken Bier Cooler Warmer Reizen Koelkast Koelbox Auto Kantoor Gebruik Draagbare
 
Ik doe wel weer mee hoor....
Vorig jaar een 750ml French press gekocht.
Dus pannetje water opwarmen, koffie erin, even wachten en zeef naar beneden drukken.
Ik heb niet deze, maar het concept is hetzelfde. wellicht in de toekomst nog een bonenmalertje. maar eerst maar eens met gewone koffie proberen.
 
Laatst bewerkt:
€ 21,10 29%OFF | Koelkast Mini Usb Koelkast Vriezer Blikjes Drinken Bier Cooler Warmer Reizen Koelkast Koelbox Auto Kantoor Gebruik Draagbare
Ik weiger dingen mee te nemen die meer wegen dan een halve druif, en daarbij heb ik ook mijn tandenborstel door 2en gezaagd.
 
@mean-machine dat is geen antwoord op de vraag :)

Het liefst drink ik de ouderwetse filterkoffie: filter houder op de thermoskan, filter erin, koffie, en kokend water erop.
Je stelt een vraag, maar je weet kennelijk zelf al het antwoord.
Ik heb altijd een plastic bus met koffie bij me, ook papieren filters erbij. En natuurlijk een plastic koffiefilterhouder.
Een brandertje en een klein pannetje heb ik sowieso altijd al bij me. Dus alles aanwezig voor goede GEWONE koffie.

Kook het water. Neem een flinke plastic mok, zet filterhouder met filter en koffie er bovenop.
Effe water koken, opgieten en voilà: Heerlijke koffie! :t (net als thuis)
 
@mean-machine dat is geen antwoord op de vraag :)

Maar goed, even wat terug zitten bladeren, lees het een en ander over een bialetti, dat gaat me iets te ver denk ik.

En bedankt @Clank
Het liefst drink ik de ouderwetse filterkoffie: filter houder op de thermoskan, filter erin, koffie, en kokend water erop. Ben benieuwd of dat ook in het klein in een setje bestaat, even zoeken maar.

Had iemand al gezegd dat oploskoffie geen koffie is?
Ieder zijn ding, en er is niks mis mee als je genoegen neemt met oploskoffie. Ik ben koffiejunk, en neem verse bonen, een kleine handmaler en een Bialetti mee. Vast mensen die dat overdreven vinden, maar ik vind het lekker en maak er altijd even een momentje van. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik lees hier vaak zat dat het eerste wat de meesten op de camping doen het opentrekken van een blik bier is. Dat vind ik niet te zuipen, dus dat hoeft voor mij niet. Ieder zijn ding dus.

Ik heb ook altijd een klein herbruikbaar koffiefilter mee, die kan je boven je kopje hangen en werkt gewoon als een papieren filter. Maar dan herbruikbaar dus:
 
Dingen opschrijven, zelf tot inzichten komen, het er over hebben, afgezeken worden, joh, het lijkt wel een forum ;)
Ja, ik houd van goeie koffie. Ja, ik drink ook wel een oploskoffie. Boeiend.
Zo 1-2 kops herbruikbaar koffie filter kende ik dus niet, mooi dat het bestaat.
Het maakt ook een beetje uit hoe je motorrijd natuurlijk. Ik was altijd van de snelle pauzes, maar merk afgelopen jaar dat ik meer tijd neem om even te genieten van het pauze moment. En als je daar een eigen gemaakte bak koffie bij hebt (al is dat oplos of niet), is dat wel lekker.
 
Ja, zo'n plastic koffiefilter die ken ik ook wel.
Maar die moet je na gebruik wel schoon spoelen. Lukt dat langs de weg? Kan iig niet vies bij de andere spullen.
Voordeel van papieren is, dat na gebruik direct in de kliko.
 
Mok , water erin, ei erin(heel🙄) vuur aan, tijdje borrel borrel, ei eruit, zakje Nescafe erin, ei pellen, zout erop, tussen broodje . Ontbijt of lunch, zo klaar🤣🤣🤣
idd, ieder zijn ding
 

Bijlagen

  • 20180804_075812.jpg
    20180804_075812.jpg
    261,3 KB · Weergaven: 10
Ik lees hier al een hele tijd mee, en lees zo nu en dan wat over koffie zetten tijdens de rit.
Ben zelf al jaren van het kamperen, ook met de motor, en nu wat extra kleine dingen aan het aanschaffen en nu aan het kijken naar een brander en de mogelijkheid tot koffie zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik houd van een goeie bak koffie, maar ik vind een bak oploskoffie voor een paar dagen ook voldoende.
Dus wordt het water koken op een brandertje en oploskoffie of iets anders?
Hoe doen jullie dat?

Een punt wat ik niet ben tegen gekomen, of heb gemist, is dat als je alleen maar koffie wil, dus niet thee of eten koken water koken etc, dan is die bialetti oftewel percolator het kleinste om mee te nemen.

als je toch al wat meeneemt om water te koken voor andere dingen kan je dat water vervolgens ergens in of op gooien.

Dan kan ik me ook voorstellen dat ik liever een oploskoffie hebt van een smaak en sterkte die mij bevalt, kwestie van proberen, dan een vieze koffiesoort uit een percolator wat net thee lijkt of juist zorgt dat je gelijk je broek volschijt .

in een percolator kan je ook verschillende soorten koffie doen, om zo een merk/type te vinden die je lekker vind, maar een grove maling is wel weer fijn om bezinksel tegen te gaan, vaak staat er ook een plaatje van een percolator op de verpakking vd koffie, fijnere maling zie je soms alleen een afbeelding van dat ding wat in een professioneel apparaat geklikt word, wat barista's gebruiken.
In dat laatste geval, bij fijne maling kan je het laatste slokje onderin beter weggooien.

en als je dan toch full retard gaat :P , je kan in verschillende landen verschillende koffies uitproberen om zo eens een keer binnen een paar seconden je op vakantie te wanen als je dan een bak koffie zet met de koffie van dat land ;)
Op dit moment wel met de gordijnen dicht vanwege alle sneeuw ;)
 
Dus wordt het water koken op een brandertje en oploskoffie of iets anders?
Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik oploskoffie, wel van die gevriesdroogde korrels. Ook als ik een dagje ga toeren neem ik een thermosfles heet water mee en maak zo mijn koffie. Voor mij is de smaak van oploskoffie synoniem met lekker met de motor er op uit gaan.
 
Ik gebruik oploskoffie, wel van die gevriesdroogde korrels. Ook als ik een dagje ga toeren neem ik een thermosfles heet water mee en maak zo mijn koffie. Voor mij is de smaak van oploskoffie synoniem met lekker met de motor er op uit gaan.
Voor mij staat die smaak dus synoniem aan een kampeervakantie. Is ook het enige moment dat ik oploskoffie drink (en idd gevriesdroogd).
 
Leuk om te lezen. Ik heb ook genoeg koffie spul in huis en ook iets compacts wat ik hier eerder gelezen heb. Maar ik het nog nooit meegenomen bij mijn 7-daagse solo motorkampeertocht. Ik kan er dan van genieten om ergens bij een allo allo achtig café een koffie te drinken. Vaak dan ook wat aanspraak etc, ik spreek en versta de taal (Frans). Ik ontbijt ook in cafés. (Is croissant erbij....).
Och man, ik doe mijn ogen dicht en hoop dat dit weer spoedig kan!
 
Een punt wat ik niet ben tegen gekomen, of heb gemist, is dat als je alleen maar koffie wil, dus niet thee of eten koken water koken etc, dan is die bialetti oftewel percolator het kleinste om mee te nemen.

als je toch al wat meeneemt om water te koken voor andere dingen kan je dat water vervolgens ergens in of op gooien.
Goede benadering.

Kijk ff naar de ruimte die je hebt om spullen mee te nemen.
Je nickname doet vermoeden dat je met de Vespa op vakantie gaat (held..:t ) dus niet met een grote set koffer er op/aan.
Een brandertje, klein pannetje (of stalen mok) en oploskoffie is het minste pak volume en dus makkelijkste meenemen.

Zoals vele drink ik ook liever geen oploskoffie en dus neem ik "mijn" favoriet mee:

IMG_20170525_073012.jpg


Ja de Nutella is ook favoriet.. *O*

Ondertussen is het handvatje er van af gebroken dus neemt het nog wat minder plek in. Oh en ik laat ook dat pannensetje voortaan thuis.
Als er al iets van een pan mee gaat is het een kleiner setje.
Maar het ging niet over pannen.. het ging over koffie..

Gewoon ff stoppen onderweg en een vers bakkie zetten.
IMG_20190526_093925607.jpg


Moet ik nog ff door gaan..O-)

IMG_20190527_100331477.jpg


Wanneer mogen we weer..?? -O-
 
naast je mobiel want ook al ben je ergens Europa, je hebt gewoon niet overal bereik.


Maar moet je dat willen? Dat je overal bereikbaar bent? Wij hebben dat overwogen toen we naar Mongolië reden, maar er vanaf gezien. Wij vonden (en vinden) dat een van de charmes van reizen is, dat je juist niet altijd en overal bereikbaar bent. Het thuisfront werd toch regelmatig op de hoogte gehouden door ons blog, wat om de drie/vier dagen werd bijgewerkt. En vaak is geen nieuws, goed nieuws!
 
Maar moet je dat willen? Dat je overal bereikbaar bent? Wij hebben dat overwogen toen we naar Mongolië reden, maar er vanaf gezien. Wij vonden (en vinden) dat een van de charmes van reizen is, dat je juist niet altijd en overal bereikbaar bent. Het thuisfront werd toch regelmatig op de hoogte gehouden door ons blog, wat om de drie/vier dagen werd bijgewerkt. En vaak is geen nieuws, goed nieuws!
Als je bepaalde activiteiten in bergachtig gebied doet is de kans dat je wat breekt en niet meer weg komt een stuk groter. Dan kun je met zo'n apparaat in elk geval weer gevonden worden.
 
Als je bepaalde activiteiten in bergachtig gebied doet is de kans dat je wat breekt en niet meer weg komt een stuk groter. Dan kun je met zo'n apparaat in elk geval weer gevonden worden.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar als je gaat klimmen kan ik me dat voorstellen. Maar met de motor in Europa? Zo leeg is dat toch niet? Ik ben daar in de steppe over de kop geslagen met het span, maar zelfs daar kwam er iemand voorbij! Oké, het duurde een uur of 6, maar uiteindelijk.... En je staat te kijken van de wil die mensen hebben om te overleven, ook na een meer dan ernstig gebeuren, kijk maar eens hier: Joe Simpson - Wikipedia (
).
 
Maar moet je dat willen? Dat je overal bereikbaar bent? Wij hebben dat overwogen toen we naar Mongolië reden, maar er vanaf gezien. Wij vonden (en vinden) dat een van de charmes van reizen is, dat je juist niet altijd en overal bereikbaar bent. Het thuisfront werd toch regelmatig op de hoogte gehouden door ons blog, wat om de drie/vier dagen werd bijgewerkt. En vaak is geen nieuws, goed nieuws!

Voor mij hoeft dat ook niet maar er zijn reizigers waarvan het thuisfront zich misschien wat meer zorgen maakt en dan is dit voor hun een soort "geruststelling" dat je bereikbaar bent indien nodig.
Er kan ook thuis iets gebeuren en dan is het natuurlijk niet zo tof dat je dan 3/4 dagen niet bereikbaar bent.

Niks moet en iedereen bepaalt zelf welke risico's je wel of niet wilt nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan