Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb ook een Vango Omega, misschien dat het dan toch daar aan ligt. Iniedergeval ben ik een beetje huiverig geworden voor een Exped wat wel echt jammer is, want het ding ligt prima en houd de koude goed tegen.

Ik denk dat ik een Thermarest ga proberen. Iemand een tip voor een mat die de koude goed tegenhoud, een kleine pakmaat heeft en niet kraakt ;).
De Lowland Outdoor Explorer Insulated. Ik slaap er nu een paar nachten op en is echt stil. R-waarde 5,2. Is een Nederlands merk.
Nog kleinere pakmaat is de Pioneer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Vango Omega, misschien dat het dan toch daar aan ligt. Iniedergeval ben ik een beetje huiverig geworden voor een Exped wat wel echt jammer is, want het ding ligt prima en houd de koude goed tegen.
Wij hebben twee Exped Megamat 10 LW matrassen in een Vango Omega 350 en als ik alleen ben in een Vango Scafell 200 en die maken echt geen herrie. Bij de aanschaf hebben we ook op de Exped Synmad UL gelegen maar die zijn afgevallen voor ons i.v.m. het gekraak in de winkel al. Wel lang getwijfeld omdat deze een stuk compacter zijn, maar uiteindelijk voor comfort gekozen.
 
Ik heb een tijdje terug Exped verkoper daarover aangeschreven. Hieronder hun antwoord:
"Dag Wannes,
Het kraken wordt veroorzaakt door de onderzijde van het matras. Met je lichaam warm je het matras op. De onderzijde bij de grond koelt af en hier vindt een lichte mate van condensatie op. In combinatie met de soort grondzeil kan er inderdaad een soort van kraken optreden. Gelukkig is dit op te lossen door een ander materiaal tussen de onderzijde en bijv. grondzeil van de tent te leggen. Een katoenen t-shirt ter hoogte van de schouders doet al wonderen.
Exped beweert niet dat haar matten stil zijn. Het probleem van condensatie doet zich voor op alle matten. Het wel of niet kraken is afhankelijk van de ondergrond icm met luchtvochtigheid. Het geluid wordt versterkt doordat de mat als een grote klankkast werkt. Dit geldt voor alle luchtmatrassen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, With kind regards, Mit freundlichen Grüßen,"

Afgelopen week gekampeerd met een liner over de matras heen getrokken. Van kraken geen last meer. Hulde aan de naverkoopdienst ! 8-)


 
Mensen overigens ervaring met retour sturen van tenten naar Decathlon als de tent een keer gebruikt is?
In de voorwaarden zelf staat dat als in principe de tent niet helemaal uitgeleefd is of erge gebruikersporen bevatten dat ze hem accepteren, maar het is een beetje vaag omschreven
 
Als je er al mee gekampeert hebt neem ik aan dat je hem niet meer terug kan sturen toch? Als je hem 1x opgezet hebt ik je tuin / balkon / woonkamer is een ander verhaal...

Misschien kom je er wel mee weg als je hem heel goed schoonmaakt, maar of het netjes is...
 
Als je er al mee gekampeert hebt neem ik aan dat je hem niet meer terug kan sturen toch? Als je hem 1x opgezet hebt ik je tuin / balkon / woonkamer is een ander verhaal...

Misschien kom je er wel mee weg als je hem heel goed schoonmaakt, maar of het netjes is...

Van de website over de voorwaarden, retour mag indien:
  • De producten uitgeprobeerd zijn, maar niet intensief gebruikt. Is dit wel het geval dan kunnen wij de kosten voor waardevermindering in rekening brengen.
  • Je niet tevreden bent met jouw aankoop.
Hij is dus een enkele keer gebruikt en er is weinig van te zien aangezien het goed weer was
 
Hiermee bedoelen ze dat je bijvoorbeeld schoenen een keer thuis aangetrokken mag hebben en er een rondje door de woonkamer op gelopen hebt. Of inderaad je tent 1x opgezet om te kijken of hij compleet is. Een tent waar je mee bent wezen kamperen lijkt me niet dat je die retour kan doen. Tenzij er een probleem mee is natuurlijk, maar dan garantie werk, geen retour.
 
Mensen overigens ervaring met retour sturen van tenten naar Decathlon als de tent een keer gebruikt is?
In de voorwaarden zelf staat dat als in principe de tent niet helemaal uitgeleefd is of erge gebruikersporen bevatten dat ze hem accepteren, maar het is een beetje vaag omschreven
Ik heb een tent geruild bij Decathlon. Ik had het alleen in de huiskamer opgezet en daarom kon het. Na gebruik kan het niet meer, zeiden ze. Logisch ook, want erin slapen is intensief gebruik.
 
Mensen overigens ervaring met retour sturen van tenten naar Decathlon als de tent een keer gebruikt is?
In de voorwaarden zelf staat dat als in principe de tent niet helemaal uitgeleefd is of erge gebruikersporen bevatten dat ze hem accepteren, maar het is een beetje vaag omschreven

Zou jij zelf de nieuwprijs willen betalen voor een tent die iemand al een nacht heeft gebruikt?
 
Zou jij zelf de nieuwprijs willen betalen voor een tent die iemand al een nacht heeft gebruikt?
Zo werkt dat niet (zelf gewerkt een tijdje in retail), producten worden eventueel grondig schoongemaakt en verkocht met duidelijk notering dat het een outlet/gebruikt product is of het word gebruikt als onderdelen bij retour, ligt aan het product natuurlijk. Mochten ze het accepteren zouden ze hem niet gelijk in de winkel leggen maar dat begrijp jij ook wel.

Maar duidelijk, dan is het helaas jammer en verkoop ik hem op Marktplaats
 
Zo werkt dat niet (zelf gewerkt een tijdje in retail), producten worden eventueel grondig schoongemaakt of gebruikt als onderdelen bij retour aan de hand van het product. Mochten ze het accepteren zouden ze hem niet gelijk in de winkel leggen logisch gezien.

Dat het zo werkt weet ik ook, maar ik vind dat volkomen waanzin. Daarmee wordt een product onnodig duur voor degenen die geen behoefte hebben in ruilen.
 
Zo werkt dat niet (zelf gewerkt een tijdje in retail), producten worden eventueel grondig schoongemaakt en verkocht met duidelijk notering dat het een outlet/gebruikt product is of het word gebruikt als onderdelen bij retour, ligt aan het product natuurlijk. Mochten ze het accepteren zouden ze hem niet gelijk in de winkel leggen maar dat begrijp jij ook wel.

Maar duidelijk, dan is het helaas jammer en verkoop ik hem op Marktplaats
De tent die ik terugbracht naar Decathlon hingen ze meteen terug in de winkel. Ik zag het gebeuren.
 
De tent die ik terugbracht naar Decathlon hingen ze meteen terug in de winkel. Ik zag het gebeuren.
Bij ons in de winkel deden enkele dat ook, blijkbaar is daar geen heel uitgebreid proces aan gebonden sinds sommige collega's van mij dat ook deden met kleren.
Maar dat hun dat doen is niet mijn schuld natuurlijk als we het dan zouden hebben over Decathlon
 
Overigens heeft Decathlon dus zo iets onder de naam Decathlon Tweedehands, snap dat mensen hier het vreemd vinden dat een gebruikte tent weer eventueel verkocht word maar dat is iets wat sommige winkels eenmaal doen of aanbieden.
Er zijn meerdere winkels die retour gestuurde zaken opnieuw aanbieden als "tweede kans", Coolblue en Ikea bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat men daar zit te wachten op retourtjes na eenmalig gebruik. Ik benadruk het woord gebruik, dat is wat anders dan passen of eenmalig tent opzetten in de woonkamer, op het balkon of op een droog grasveld.

Een paar maanden geleden zag ik een interessante documentaire over de retourstromen van webwinkels. Het is om je kapot te schamen wat (hoeveel) er retour komt, maar vooral in welke staat. Bijvoorbeeld drie paar schoenen besteld om de juiste maat te bepalen en dan twee paar retour sturen (ok), maar dan verschillende maten in 1 doos stoppen (niet ok). Of een feestjurk retour sturen duidelijk na het feestje, inclusief wijnvlek. Vaak gaan dat soort spullen niet meer in de verkoop, maar rechtsstreeks naar de afvalbak.
Wie dat betaalt? Uiteindelijk wij zelf.
 
Mijn vrouw besteld nog wel eens wat jurken online voor een feestje ofzo, die zijn vrijwel allemaal voorzien van grote rode labels/buttons aan de buitenkant die je niet mag verwijderen als je hem nog wil retourneren. Dit is natuurlijk alleen maar om dat een groot deel van de mensen na het feestje de jurk de volgende dag gewoon terug stuurden als "past niet"...

En inderdaad, als die "service" dat je spullen kostenloos kan retourneren betalen we zelf.
 
Decathlon heeft mijn retour aanvraag geaccepteerd, ik ging langs de winkel en ze vonden het geen probleem en kreeg er winkel tegoed voor terug. In ieder geval bedankt voor de verhalen die iedereen deelt.
 
Ok, mooi dat dat kon 8-) Had je deze tent een keer gebruikt om te kamperen, of was dat alleen mijn aanname waar iedereen op voort borduurde?
 
Ok, mooi dat dat kon 8-) Had je deze tent een keer gebruikt om te kamperen, of was dat alleen mijn aanname waar iedereen op voort borduurde?

Hij stond in mijn tuintje (droog weer) voor een paar minuten, haringen en scheerlijnen waren niet gebruikt
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan