Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Weet iemand nog een leuke camping (met bar-restaurant of op loopafstand van dorp met horeca) in de Franse Jura?
Alvast bedankt!
(In case 'Andermatt gesperrt-covid-skandale-polizisten-kein EU usw..')
 
Weet iemand nog een leuke camping (met bar-restaurant of op loopafstand van dorp met horeca) in de Franse Jura?
Alvast bedankt!
(In case 'Andermatt gesperrt-covid-skandale-polizisten-kein EU usw..')
Ik sta regelmatig voor doorreis op municipal Champs de Mars in Saint-Laurent-en-Grandvaux. Verder niet bijzonder, gewoon een municipal. Ligt aan de rand van het dorp, je loopt er zo heen. Supermarkt op 10 minuten lopen. Op de camping zelf is een kleine kiosk waar je pizza’s kan afhalen, en in het dorp zit horeca.
 
@James Bond afgelopen zomer met de sleurhut op een camping bij Dole gestaan:
Camping du Pasquier
+33 3 84 72 02 61

Leuk dorp op loop afstand, barretje op de camping. Toffe plek.

Zelfde jaar maar dan met de motor stopte ik dag 1 in Port.
Camping Du Lac

Dorpje op loopafstand, pizzaria, terrasjes, enz.
Weet niet of dat nog de Jura is?
Ter hoogte van Genève.
 
Dat geldt alleen bij kopen op afstand (WKOA), bij een winkel aankoop geldt dat niet. Retourneren is dan puur een service van de winkelier, waaraan zij ook voorwaarden mogen stellen (zoals tegoedbon i.p.v. geld terug). Daar kan je tenslotte het product voor aankoop beoordelen.
Dit is wat het personeel mij vertelde toen ik de tent kocht. De vraag ging specifiek over Decathlon. Ik vroeg het vooraf, want ik vreesde dat ik de tent niet alleen op kon klappen. Wat ook zo bleek te zijn.
 
Is het misschien een plan om een topic te starten met campingtips, gesorteerd per land, vb. met natuur/dorpje/geen gillende kutkoters?
Ik weet dan ook wel een p[aar tips te geven..
Die koters gaan straks jou AOW betalen vriend!
Iets minder grof doen misschien, je berichten worden er niet beter op met dit soort teksten.

Krijg er wel genoeg van om in meerdere topics keer op keer dit soort uitspraken terug te zien komen.
Dat je rust zoekt kun je ook gewoon op die manier verwoorden, dan is je boodschap ook duidelijk.
Daar wordt het niets minder een motor-forum van maar blijft het ook voor de ouders hier prettig om te lezen/posten.

En ja ik heb een koter, dus hap ik graag ff. })
 
Die koters gaan straks jou AOW betalen vriend!
Iets minder grof doen misschien, je berichten worden er niet beter op met dit soort teksten.
Ik heb niemand's koters nodig om mijn oude dag te kunnen betalen. En onopgevoede koters zijn een ramp. Dus bemoei je vooral even met je eigen zaken en die koters van je.

Modbreak:

Doe eens rustig

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het misschien een plan om een topic te starten met campingtips, gesorteerd per land, vb. met natuur/dorpje/geen gillende kutkoters?
Ik weet dan ook wel een p[aar tips te geven..
Op zich wel handig, maar er zijn veel sites voor campings, waar je uitgebreid kan selecteren op natuur, klein, groot, animatie, zwembad, en recensies kunt lezen, dat is denk ik eenvoudiger dan hier op het forum. En ik ken genoeg campings waar je buiten de vakanties heerlijk rustig staat, maar in de schoolvakanties overladen zijn met kinderen. Vorige week in Frankrijk nog op een camping waar ik begin juni wel eens nagenoeg alleen stond, nu alles bezet met gezinnen
 
Die koters gaan straks jou AOW betalen vriend!
Iets minder grof doen misschien, je berichten worden er niet beter op met dit soort teksten.

Krijg er wel genoeg van om in meerdere topics keer op keer dit soort uitspraken terug te zien komen.
Dat je rust zoekt kun je ook gewoon op die manier verwoorden, dan is je boodschap ook duidelijk.
Daar wordt het niets minder een motor-forum van maar blijft het ook voor de ouders hier prettig om te lezen/posten.

En ja ik heb een koter, dus hap ik graag ff. })
Ik denk dat er een duidelijk verschil zit tussen gillende kutkoters en koters. Als jij je koters goed opgevoed hebt zullen het dus gewoon koters zijn. Geen reden om je aangesproken te voelen dus.

Maar @sammie: ik snap wel wat je bedoeld. Ik moet alleen zeggen dat ik zelden op camping aankom zoals beschreven, maar ook campings die soms rustig zijn zitten soms vol met hele families die naar die leuke rustige camping willen. Dus buiten de campings voor specifieke doelgroepen is het altijd een beetje een gokje. Wat ik wel heb gemerkt is dat juist buiten de toeristische plaatsen en dan het liefst buiten het hoogseizoen de meeste campings wel rustig zijn. Aangezien vele van ons toch continu op doorreis zijn kun je prima buiten het toeristische deel je tentje neerzetten. En een supermarkt in de buurt hoeft ook niet, je moet er alleen 's middags rekening mee houden en dan meteen boodschappen doen.
 
Is het misschien een plan om een topic te starten met campingtips, gesorteerd per land, vb. met natuur/dorpje/geen gillende kutkoters?
Ik weet dan ook wel een p[aar tips te geven..
Alle goede campings die op MF worden gemeld, zet ik direct in een mapje in de Garmin.
Net voor de vakantie zet ik dan WP's van de betreffende landen in de Zumo.
Heb je dan een camping nodig eind van de middag, kijk ik effe bij opgeslagen plaatsen of er een 'aanbevolen' camping in de buurt is.
Vervolgens heb ik nog Archies en anders de knop kampeerterrein in de Zumo drukken.

Maar alle aanbevelingen zijn altijd welkom.:t
Zonder kinderen, acceptabel toilet, fatsoenlijk grasveld. Dorpje dichtbij is ook altijd wel fijn.
 
Ik denk dat er een duidelijk verschil zit tussen gillende kutkoters en koters. Als jij je koters goed opgevoed hebt zullen het dus gewoon koters zijn. Geen reden om je aangesproken te voelen dus.
Ben naar niet bang, ik voel me niet aangesproken vanwege mijn koter dat is ook niet de reden dat ik reageer.
Het schijnt hier de norm te zijn dat je grofgebekt bent en lekker respectloos in het rond schrijft.
Dat begint ondertussen wel te vervelen en te irriteren.
En daar reageer ik op.
 
Maar wat hoop je dan met je reactie? Je bent hier lang genoeg lid om te weten wat er gaat gebeuren. 98% van de mensen leest gewoon door en de overige 2% maakt de discussie de komende 50 posts over jouw reactie en niet het oorspronkelijke onderwerp.....


En ja, ik doe daar nu aan mee :+
 
Ben naar niet bang, ik voel me niet aangesproken vanwege mijn koter dat is ook niet de reden dat ik reageer.
Het schijnt hier de norm te zijn dat je grofgebekt bent en lekker respectloos in het rond schrijft.
Dat begint ondertussen wel te vervelen en te irriteren.
En daar reageer ik op.
Loop een gemiddelde werkplaats in en het is erger. Laten we hier alsjeblieft niet alles politiek correct moeten gaan doen.
 
Ben trouwens eens met de stelling dat de (kut)koter niet de schuldige is, maar dat hij/zij een weerspiegeling is van de kutouders die zijn vergeten wat opvoeden is.......of daar een (hele) vrije interpretatie op hebben.B|

Maar als je vind of denkt dat kinderen geen lawaai hoeven te maken dan gaat het altijd tegenvallen als er kinderen in de buurt zijn.
Ook met een (redelijk) goede opvoeding maken ze geluid op een camping.
 
Terug
Bovenaan Onderaan