Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
Ja, ik. Nou ja, 155 cc dan. Gaat prima. Vroeger wel eens gekampeerd met een 125 cc en zelfs nog iemand achterop. Je past je aan aan wat mogelijk is.
 
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
Ik heb in 1980 een rondje met de Kreidler 50cc gemaakt. Alle kampeerspullen achterop. Landsmeer-Den Oever-Winschoten-Assen (TT) -Arnhem- Maastricht- Spa- Luxemburg- Chaam- en weer terug. Voor en na Chaam zou nog een stop kunnen zitten, dat weet ik niet meer. De Kreidler had versleten koppelingsplaten, dat was in de Ardennen wel lastig. Gewoon standaard dingetje met 3 of 4 pk.
Maar geen stress, snelwegen vermijden en lekker boemelen, lekker de oude Napoleonsbanen volgen.
 
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
Kijk eens bij https://www.youtube.com/c/c90adventures.
Ed marsh maakt "wereld" reizen op een Honda supercub 90cc
 
Laatst bewerkt:
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?
Ja, een paar jaar geleden ben ik naar het Noorse Tromsø geweest (Lapland) met mijn Honda Innova (125 cc, 10 pk). Twee zadeltassen, topkoffertje en baggagerol, ging prima. Wel een compacte tent zonder stahoogte (Hilleberg Akto).
 
In 1988 ben ik met mijn Yamaha RD50 met 70cc cilinder naar Luxemburg op en neer gegaan, met tent etc. Beetje passen en meten, niet teveel meenemen, niet te bang zijn en gewoon lekker gaan.
Het kan echt wel.
 
Mensen hier die op een 125cc kamperen gaan? Vraag me af hoe gek je kan doen met je bagage. Ik vermoed best zo weinig mogelijk gewicht meezeulen om nog ergens te geraken?

Ik vraag het omdat ik toch graag kan rechtstaan in een tent, is geen must maar heeft voorkeur. Jammer genoeg wegen die meestal meer en grotere pakmaat...
20190610_081349.jpg
20190610_115626.jpg

Op een 150 cc twee jaar terug tot Aosta gekomen. Ook de St. Bernard passen gereden.
Kan allemaal op een kleine scooter. Je moet het alleen rustig aan doen en weg blijven van de Duitse snelweg en de Franse tolwegen. Kan wel maar is niet leuk.
 
Ik heb Duitse snelwegen en Franse tolwegen nooit geschuwd op 125 cc. Als je 15 pk hebt gaat het best, de ene 125 is de andere niet. Duitsers rijden niet meer zo hard als vroeger, ik zat daar best veel op de linker baan. Het is overal te druk om hard te rijden. Leuk is inderdaad anders, maar soms wil je even snel door.
 
Dinsdag hak ik de knoop door :t Dan zal ik het zeker laten weten.
Nou, ben wel gegaan8-) halverwege en zonnetje is al lekker in ieder geval. Maandag gaf de voorspelling aan dat het zo'n 4 graden zou worden vanacht. Ik zie dat het nu is bijgesteld naar zo'n 9 a 10...koud zal ik het vanacht dus sowieso niet gaan krijgen :9
Screenshot_20211027-140802_Gallery.jpg
 
Medewerker van de Anwb ......|("De sleper sleept u eerst van de snelweg af, dan komen wij kijken op die locatie"

Snap ik, stond totaal niet veilig. Precies op een puntstuk tussen twee rijbanen.

Die beste man uitgelegd dat de monteur zelf niet hoeft te komen omdat dit niet langs de weg te fixen is. Dan wacht ik ruim een uur op de monteur, die na 1 min zegt: " da gaat um niet worden" kunnen ze diezelfde sleper weer bellen om mij op te komen halen...kan ik weer wachten. Duurt intotaal 1.5 uur. Dus vroeg of de sleper mij niet gelijk van de snelweg naar hun bedrijf kon slepen....Nee dat kan echt niet.

Dat sleepbedrijf is alleen in deze regio dus krijgt 100% de opdracht weer...

Opgehangen en weer gebeld, andere medewerker. Zelfde verhaal verteld en die ging even overleggen. Duurde 10 min maar de monteur van de Anwb werd afgezegd en de sleper mocht mij direct slepen. Scheelt toch zo'n 1.5 uur wachten. De vrouw was allang onderweg dus uiteindelijk daar maar 15 min hoeven wachten.
 
Zo das wel ff zuur. Niet toevallig een doorlopende reisverzekering met vervangend vervoer clausule?
Nee, wel een reisverzekering maar niet met vervangend vervoer. Ook lid van de Anwb Europa, maar ook geen vervangend vervoer. Dat ga ik er nu wel bijnemen. Ondertussen in de auto terug naar huis
 
Bekijk bijlage 1689442Bekijk bijlage 1689443
Op een 150 cc twee jaar terug tot Aosta gekomen. Ook de St. Bernard passen gereden.
Kan allemaal op een kleine scooter. Je moet het alleen rustig aan doen en weg blijven van de Duitse snelweg en de Franse tolwegen. Kan wel maar is niet leuk.
Dat tentje lijkt me wel wat . Merk, type ? Lijkt ook wel met stahoogte, ik ben het min lof meer liggend aantrekken van broek etc nogal zat !
 
Vervangend vervoer kan ook een auto zijn.
Dus als je het afsluit omdat je denkt dan altijd een vervangende motor krijgt kun je bedrogen uitkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan