Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

IMG_20200623_131200.jpg


IMG_20200623_125743.jpg


IMG_20200623_103316.jpg


IMG_20200622_181852.jpg



IMG_20200623_102817.jpg


1 foto per keer invoegen.... :( weer 2 minuten verder..
 
Albanië Tethvallei espresso €0.25
Wil er nog eens terug.
Denk dat de espresso inmiddels vertienvoudigd is en je de tranen in je ogen schieten.
Ze waren toen bezig asfalt weg naar beneden aan te leggen.
Voor de locals ontzettend fijn maar het ongerepte is er wel van af.
Camping verlichting was er niet toen we aankwamen.
Opa met ladder uit de schuur.
Lamp met 2 draden werden op de draden geprikt die uit het dal kwamen voila verlichting.
 
Albanië Tethvallei espresso €0.25
Wil er nog eens terug.
Denk dat de espresso inmiddels vertienvoudigd is en je de tranen in je ogen schieten.
Ze waren toen bezig asfalt weg naar beneden aan te leggen.
Voor de locals ontzettend fijn maar het ongerepte is er wel van af.
Camping verlichting was er niet toen we aankwamen.
Opa met ladder uit de schuur.
Lamp met 2 draden werden op de draden geprikt die uit het dal kwamen voila verlichting.
3 jaar geleden geweest. Fantastisch!!! Helaas nu een asfaltweg naar beneden zag ik op YT. Dus het ongerepte is er wel vanaf.
 
Vanavond besloten dat ik het gewoon ga doen! Ja, ik heb het over kamperen met de motor.

Nu nog een tentje scoren, rest van de uitrusting hebben we wel vanwege ons caravan verleden.

Ik vind het een enorme uitdaging, vrees best voor wat eenzaamheid maar kijk er ook erg naar uit.

Nu twijfel ik of ik richting de Franse alpen moet gaan of richting Nauders van waaruit bijvoorbeeld de Furka, Gavia en Stelvio makkelijk te bereiken zijn. De Oostenrijks-Italiaanse passen heb ik een 20 jaar terug al gereden, de franse alpen nog nooit.

Ik werk denk ik beide routes uit en laat het mede afhangen van de voorspellingen.
Hebben jullie als ervaren motorkampeerders nog tips voor me m.b.t de voorgenomen bestemmingen?
De Franse Alpen zijn fantastisch. Voordeel tov Italië is dat je vanaf het zuiden van België alles leuk kunt rijden. Eerste dag naar de motorcamping/hotel La Mouche in het westen van de Vogezen. De dag erna door, via de Jura, naar de Alpen. Mocht je niet perse midden in de Alpen hoeven te zijn is camping moto in de buurt van Crest een aanrader. Van hieruit kun je fantastische ritten maken naar de Ardeche, de Mont Ventoux en ri de Alpen. Sinds dit jaar weer nieuwe eigenaren dus hoop op weer veel gezelligheid
 
Albanië Tethvallei espresso €0.25
Wil er nog eens terug.
Denk dat de espresso inmiddels vertienvoudigd is en je de tranen in je ogen schieten.
Ze waren toen bezig asfalt weg naar beneden aan te leggen.
Voor de locals ontzettend fijn maar het ongerepte is er wel van af.
Camping verlichting was er niet toen we aankwamen.
Opa met ladder uit de schuur.
Lamp met 2 draden werden op de draden geprikt die uit het dal kwamen voila verlichting.
Ik kan je uit vrij betrouwbare bron vertellen dat ik net 200 lek heb betaald voor een dubbele. 1,80 dus ofzo... Eurotje voor een enkele ofzo. Die gasten zijn ook niet gek natuurlijk. En de weg is inmiddels totaal geasfalteerd. Wel als een biljartlaken dus geen straf om te rijden, maar de charme is er inderdaad wel vanaf. Denk ik tenminste, want ik ben er voor het eerst, maar het is niet wat ik ervan verwacht had. Ik had verwacht in een oud ongerept dorpje terecht te komen, maar het hele dorp is een guesthouse/restaurant/terras. En met de fantastische afvalzorg in Albanië dus één grote teringzooi. De eerste decadente mega hotels staan al langs de inmiddels verharde weg, en gezien de bouwputten blijft het daar niet bij. Weer een natuurgebied naar de klote. Voor de bewoners natuurlijk top, want het levert een hoop inkomsten op, maar het is wel jammer. En ja natuurlijk ben ik er zelf ook deel van, maar voor mij de eerste en laatste keer. Ben blij dat ik niet op een camping in het dorp zelf sta. Vanmiddag wel het hele dorp zonder stroom, dus een beetje primitief blijft het wel.

Gelukkig is de weg aan de andere kant nog wel erbarmelijk, en daar heb ik me goed vermaakt vandaag. Maar wat maken die Albanezen een teringzooi van dat land zeg, denk je in een mooi stuk natuur te rijden, struikel je over de blikjes, flesjes en vuilniszakken. Ik durf met goed fatsoen niks meer weg te gooien hier.
15991154-3720-4E4E-8E0F-D42E8889749E.jpeg

BFE9DF06-DBFB-48E4-B06D-9FA531B5D6EA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Transalp kwam na de cb.
Ben na Albanië doorgegaan naar Griekenland en toen door een tegenligger van mijn motor afgereden. Vanuit Griekenland met een, op 3 plaatsen, gebroken enkel terug gevlogen. Uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat ik met mijn vrouw een huis heb gekocht, dat er kinderen kwamen en nu kom ik met de motor niet verder dan een paar dagen per jaar naar de Ardennen, Luxemburg, Eiffel. :+
 
Transalp kwam na de cb.
Ben na Albanië doorgegaan naar Griekenland en toen door een tegenligger van mijn motor afgereden. Vanuit Griekenland met een, op 3 plaatsen, gebroken enkel terug gevlogen. Uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat ik met mijn vrouw een huis heb gekocht, dat er kinderen kwamen en nu kom ik met de motor niet verder dan een paar dagen per jaar naar de Ardennen, Luxemburg, Eiffel. :+
Heel herkenbaar, in mijn geval iets anders. Mijn vrouw is toen de kinderen ouder waren weer gaan motor rijden. Ja toen kon ik niet achter blijven natuurlijk.
Dit jaar eind mei 10 dagen naar de Franse Alpen geweest. En dat is goed bevallen al waren er toch nog bergpassen dicht.
Ben wel alleen gegaan, maar je komt altijd wel iemand tegen.
IMG-20220527-WA0013.jpg
 
Een vrouw lijkt me wel wat, maar om daar nou wat voor te breken 🤔
Kinderen hoeft dan weer niet zo van mij.
425.jpg



gewoon met de bus naar Nevers rijden en verder op de fiets tot aan Pau en weer terug.
De motor had er ook ingepast omdat ik geen ruimte kwijt ben aan dingen zoals een douche en een beauty Kees , misschien dat er kerels zijn die ZO lelijk zijn dat ze dat ook nodig hebben, maar ik niet ;)
Was nog in het hoogseizoen ook, maar alleen op gratis plekken gestaan en 1 keer met de tent en fiets op een camping overnacht en dan weer terug naar de bus.
Was bij elkaar in 3 weken misschien net zoveel kwijt als een Jeep safari in de buurt van een all inclusive resort.
Met de dieselprijs van tegenwoordig misschien nog een dagje Duinrell met een afsluiting bij de Mac ;)
 
Ik sta nu hier, niet echt kamperen met mijn zak op een mat, maar stiekem gewoon heerlijk luxe😁
Airco, twee badkamers ( wel nodig met drie dames ) ,grote veranda met barbecue.
IMG_20220624_110638.jpg



Volgende week Vrijdag richting NL, heb dan nog een week vrij , wil dan één dag of vier met de motor weg.
Misschien wel french style, dus op slippers en in korte broek rijden alsof je de motor gestolen hebt.😆

Wat een idioten hier.
 
En nu een serieuze vraag, hoe zijn campings zoals bijvoorbeeld La Mouche?

Ik kan erg slecht tegen ons kent ons locaties en groepsvorming op zich.

Lijkt me verschrikkelijk om daar tussen terecht te komen.
Daarbij ben ik sociaal beperkt 😁 en zal me niet zo snel opdringen aan andere mensen.

Is het allemaal een beetje relaxed?
 
En nu een serieuze vraag, hoe zijn campings zoals bijvoorbeeld La Mouche?

Ik kan erg slecht tegen ons kent ons locaties en groepsvorming op zich.

Lijkt me verschrikkelijk om daar tussen terecht te komen.
Daarbij ben ik sociaal beperkt 😁 en zal me niet zo snel opdringen aan andere mensen.

Is het allemaal een beetje relaxed?
Bommes haalt dit aan in zijn laatste reis verhaaltje.
hangt van de groep(en) af die er zijn.
Zelf ben ik niet zo van de rocknroll muziek en die werd daar de keren dat ik er was gedraaid. de plek vind ik betaalbaar en de omgeving is leuk, dat je er kan eten is een pluspunt, redelijk betaalbaar. in tegenstelling tot een hotel of wat anders zijn motoren natuurlijk een makkelijk onderwerp om een praatje over te beginnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan