Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Nog een mooi camping plaatje ;)

0A7974B4-922E-45E1-A14A-234A172E00B4.jpeg
 
Wij gaan dit jaar naar Italië. specifieker Rome en Napels,
Natuurlijk gaan we met de motor met zijspan met aanhanger erachter. Het wordt dus geen race, ik hoeft ook niet per sé de mooiste bochten.

Ik heb een gruwelijke hekel aan tolwegen en we willen in max drie dagen ernaartoe rijden.
Voor de stopplekken/motel onderweg heb ik nog niks vastgelegd en wil ik eigenlijk meer ter plekke doen als ik ( of de rest van de familie) geen zin meer heeft om verder te rijden. Camping tijdens de heen/terug reis is helaas geen optie ivm de veel te grote tent die mee moet en geen zin om iedere dag anderhalf uur aan het opbouwen/afbreken te zijn.

Zijn er nog tips of aanraders voor de route die we kunnen nemen ?
Google maps komt met de volgende opties voor standaard route en een zonder tolwegen.

rome-advies.jpg


rome-zonder-tol.jpg



Zonder tolweg is dus ca 5 uur langer rijden en circa 100km meer.
Qua actuele snelheid zal het iets minder zijn aangezien we met de combinatie toch niet de maximumsnelheid rijden ( officieel mogen we zelfs maar 60 km/h in duitsland ) maar meestal staat de cruise control op 100km/h.
ben benieuwd of jullie mij nog wat tips en/of aanraders voor de route en onderweg kunnen geven ?
 
Rome dat spreekt voor zich.

Voor regio Napels is er veel te bekijken. Zelf mooie herinneringen daar aan.
Natuurlijk Napels zelf-Caserta-Pompeï-Vesuvius-hele schiereiland Sorento-Sorento zelf-Amalfi en de kust-Capri-tempel in Peastum.
 
Waarom zoveel haast om naar je locatie te rijden?
Je rijdt zoveel moois voorbij...
Verona is echt één van de mooiste steden in Italië. Minder druk dan Rome, veel overzichtelijker, minder druk en minstens even mooi. En minder druk.
Had ik al gezegd dat Rome druk is?
Rome is druk. Heel druk. Niet leuk zo druk. zeker met een zijspan met aanhanger echt niet leuk.

Boek desnoods een hotelletje onderweg maar neem je tijd om te reizen en te genieten van de reis.

Ook in Duitsland en Oostenrijk is het echt heel mooi. Eigenlijk leuker om te rijden dan de Italiaanse streek waar je heen gaat.
 
Ja, druk dat wil 't wel zijn in Italië.

O ja, als je naar Pompeï zou gaan, zorg dan dat je er bent direct als de toegangspoort open gaat.
Als er een cruise-schip in de haven ligt, en die lui komen ineens om ca 11.00h allemaal naar buiten dan zie je dus weinig meer.
Deze tip kreeg ik toen ook van een mede-camping-bewoner.
Helaas kreeg hij gelijk. Toch heb ik toen de eerste paar uurtjes alles wel goed kunnen bekijken.

Dit is ook de reden dat ik nooit met een cruise mee zou willen gaan.
Overal waar je komt is 't hartstikke druk, met vooral mede-rezigers van jouw eigen schip.
BTW Tijdens mijn dienstplicht heb ik al een jaar gratis cruise gehad bij de marine.
 
Wij gaan dit jaar naar Italië. specifieker Rome en Napels,
Natuurlijk gaan we met de motor met zijspan met aanhanger erachter. Het wordt dus geen race, ik hoeft ook niet per sé de mooiste bochten.

Ik heb een gruwelijke hekel aan tolwegen en we willen in max drie dagen ernaartoe rijden.
Voor de stopplekken/motel onderweg heb ik nog niks vastgelegd en wil ik eigenlijk meer ter plekke doen als ik ( of de rest van de familie) geen zin meer heeft om verder te rijden. Camping tijdens de heen/terug reis is helaas geen optie ivm de veel te grote tent die mee moet en geen zin om iedere dag anderhalf uur aan het opbouwen/afbreken te zijn.

Zijn er nog tips of aanraders voor de route die we kunnen nemen ?
Google maps komt met de volgende opties voor standaard route en een zonder tolwegen.

Bekijk bijlage 1775556

Bekijk bijlage 1775557


Zonder tolweg is dus ca 5 uur langer rijden en circa 100km meer.
Qua actuele snelheid zal het iets minder zijn aangezien we met de combinatie toch niet de maximumsnelheid rijden ( officieel mogen we zelfs maar 60 km/h in duitsland ) maar meestal staat de cruise control op 100km/h.
ben benieuwd of jullie mij nog wat tips en/of aanraders voor de route en onderweg kunnen geven ?
Genoeg water drinken als het warm/heet is ?
In Italie zeker stoppen voor koffie/espresso want die is daar vaak erg lekker.

Ik snap nooit zo de vraag om tips als men niet aangeeft wat men leuk vind of niet, nou ja, tolwegen vermijden dan ;)

Tenzij natuurlijk er net 1 pas is met tol, dan mis je voor een paar euro een mooie pas en ben je misschien alleen voor die pas 2 uur aan het omrijden over druk bezette B wegen ( iemand die die schijtweg naar de Stelvio gereden heeft weet wat ik bedoel) .
Dus zelf even de map / route in detail bekijken en zelf een inschatting maken.
 
Duitsland en Oostenrijk hebben we de in de voorgaande jaren al bezocht, ik vroeg ook niet waar ik beter naartoe kon gaan ;)

Dit jaar is het doel Rome en daarvoor hebben we al een camping vastgelegd voor 2 weken nabij Rome en vanuit daar willen we ook diverse dagtripjes gaan doen, onder andere dus ook 2 dagen naar Napels/Pompeï. Rome zelf gaan we denk ik bezoeken met de metro/bus, die stopt voor de camping en voor een paar euro kom je overal zonder de stress van de chaos en verkeersdrukte daar.

We hebben een beperkte tijd om op vakantie te gaan, en hoe leuk ik het motorrijden ook vind, mijn vrouw en zoon vinden het een stuk saaier 2 of 3 volle dagen met alleen maar achterop/in het zijspan zitten. Daarom het compromis op 3 dagen reizen voor de heenreis, geen week op de motor, maar wel wat tijd om niet alleen maar snelweg te blazen maar ook een stukje binnendoor en wat kortere rijdagen dan de hele weg in 1 of 2 keer.
De terugweg hebben we 5 á 6 dagen voor dus daar zoeken we eventueel nog wel een leukere/langere route of leuke stopplek voor 1 of 2 dagen.
 
Ik heb een gruwelijke hekel aan tolwegen en we willen in max drie dagen ernaartoe rijden.
Zijn het de kosten die je een gruwelijke hekel doen hebben aan tolwegen? Toen ik ooit een aanhanger had probeerde ik zoveel mogelijk Duitsland te mijden vanwege de lage maximumsnelheid op de Autobahn (60 km/u). Dan reed ik veel liever via Luxemburg - Straatsburg - Colmar - Basel. Hooguit € 8 tol voor een motor en mag je 130 km/u (moet niet natuurlijk). In Zwitserland heb je met jouw combinatie ook aardig wat tijd nodig om het land te doorkruisen zonder vignet (€ 40) en zonder tol in Italië? Ik denk dat dat in 3 dagen allemaal heel moeilijk wordt. Overigens betaal je in Italië met een aanhanger achter de motor net zoveel als een auto met caravan. -O-
 
Update na mijn laatste post;
We zijn de Vogezen door, na een dag met enorme onweer en regen lekker een hotel gepakt. Even bijkomen, want we hebben immers vakantie. :)
Daarna gekampeerd op de Jaunpass, leuke nette camping maar wederom veel onweer. Via een B&B aan het meer van Leman, nu een camping in Chamonix, aan de voet van de Mont Blanc 😍

IMG-20220625-WA0006.jpg

IMG-20220625-WA0004.jpg
 
Heb het spul ontvangen en gister gelijk maar uitgetest, was 's nachts 7 graden volgens het KNMI maar heb het totaal niet koud gehad, gelukkig. :) Tentje opzetten stelde ook niet veel voor. Gebruiken jullie trouwens ook nog een zeil voor onder de tent?

Nu ook nog even kijken waar ik precies heen wil, het is eind september natuurlijk wel aardig fris op sommige plekken. :9
Bijna 4 jaar later en nog geen één keer gekampeerd :X

Begint nu wel weer te trekken, ga over een week richting de alpen en neem het spul gewoon maar mee denk ik. Als het echt niet bevalt kan ik de spullen altijd nog ter plekke weggeven/gooien. :)
 
Bijna 4 jaar later en nog geen één keer gekampeerd :X

Begint nu wel weer te trekken, ga over een week richting de alpen en neem het spul gewoon maar mee denk ik. Als het echt niet bevalt kan ik de spullen altijd nog ter plekke weggeven/gooien. :)
wat voor iets is het :P Zonde om weg te gooien man met de huidige prijzen
 
BBQ-Mod gedaan. BBQ die meegaat camperen zat met boutjes en moertjes immekaar, delen begonnen al kwijt te raken. Immekaarzetten was ook telkens gereedschap voor nodig... Nu met vleugelmoeren, dus tool-less binnen enkele minuten een geurende, walmende BBQ op de camping... De boutjes zitten vast met moertjes in de delen van de BBQ, dus die raak ik niet meer kwijt...

20220626_204950[1].jpg
20220626_205219[1].jpg
20220626_205226[1].jpg
20220627_082457[1].jpg
 
BBQ-Mod gedaan. BBQ die meegaat camperen zat met boutjes en moertjes immekaar, delen begonnen al kwijt te raken. Immekaarzetten was ook telkens gereedschap voor nodig... Nu met vleugelmoeren, dus tool-less binnen enkele minuten een geurende, walmende BBQ op de camping... De boutjes zitten vast met moertjes in de delen van de BBQ, dus die raak ik niet meer kwijt...

Bekijk bijlage 1776297Bekijk bijlage 1776298Bekijk bijlage 1776299Bekijk bijlage 1776300
Zie ik daar Amstel 0,0% en Red Bull :?
 
Temeer omdat hij zegt er niets over te zeggen zegt hij er al iets over, zonder quote maakt het nóg onduidelijker.. als je niets zegt druk je niet op plaats reactie
 
Als je nog weg moet op de brommerd, dan hebben jullie gelijk.
Maar anders......................... 🥴

(zelf drink ik ook zero als ik nog motor-km's ga maken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan