Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik vind het wel iets hoor.
Ik ook. :+
Weegt iets van rond de 5kg en pakmaat is 21x100. Iets te groot voor de motor
Screenshot_20221202-100218.jpg
 
Slaapzakken en ik, er bestaan prettiger vormen van samen slapen. Ik ben nogal een woelrat waardoor ik ofwel verstrikt raak in mijn slaapzak ofwel het de helft van de nacht kou lijd. Ik wil mijn benen 's nachts kunnen spreiden. Een mummy model is dus pure horror voor mij. Mijn dekenmodel? Het kan net, maar ik plooi he vaker open om als deken te gebruiken dan dat ik erin kruip.
Aangezien mijn huidige slaapzak aan vervanging toe is, zat ik wat te googelen en kwam ik dit Hygger Nanuk "slaapzakkostuum" tegen. Het zegt me wel wat en ik overweeg het te kopen voor mijn aanstaande IJslandreis. Iemand hier ervaring mee ? Of bedenkingen ? Ik lees het graag.
 
Klinkt als een goede oplossing voor jou. Nu is 3 graden nog niet briljant warm, dus een dun extra dekentje kan handig zijn voor de koude nachten. Als het echt fris is, heb ik mijn mummie slaapzak tot over mijn kin dicht, dat kan met deze niet.

1670087996506.png
 
Slaapzakken en ik, er bestaan prettiger vormen van samen slapen. Ik ben nogal een woelrat waardoor ik ofwel verstrikt raak in mijn slaapzak ofwel het de helft van de nacht kou lijd. Ik wil mijn benen 's nachts kunnen spreiden. Een mummy model is dus pure horror voor mij. Mijn dekenmodel? Het kan net, maar ik plooi he vaker open om als deken te gebruiken dan dat ik erin kruip.
Aangezien mijn huidige slaapzak aan vervanging toe is, zat ik wat te googelen en kwam ik dit Hygger Nanuk "slaapzakkostuum" tegen. Het zegt me wel wat en ik overweeg het te kopen voor mijn aanstaande IJslandreis. Iemand hier ervaring mee ? Of bedenkingen ? Ik lees het graag.
Ik las het dat je niet echt vrienden bent met je slaapzak, maar dat was in je reisverslag van afgelopen zomer :+
 
Misschien een quilt waar je ook je mat in schuift? Zijn vaak ook relatief slank bij de voeten en da's bij jou net het punt.

Zo'n slaapzakpak is misschien lastig warm te krijgen. De compactheid van het lichaam speelt ook een rol en dat verdwijnt met zo iets. Als je de pakruimte hebt twee dekenmodellen aan elkaar ritsen? Heb je iig echt voldoende ruimte al bestaat de kans dat je naast de mat terecht komt (maar die kans is er altijd al, helemaal bij woelers).
 
Nog ff bij Cumulus gekeken maar die leveren alleen maatwerk op de mummiemodelen. Hun dekenmodel kan dus niet verbreed worden uitgevoerd. Bij Lowland wel een dekenmodel van 1 meter breed dus da's wel lekker ruim. Prijs kan natuurlijk wel een issue zijn want veel dons nodig.
Anderzijds: Een trip in IJsland is ook niet goedkoop en voor een goede nachtrust mag je wel wat over hebben.

 
Mijn mat is breed genoeg (dubbele exped), daar ligt het probleem niet. En aaneengeritste slaapzakken heb ik ook ooit gedaan. Met twee is dat te doen, alleen is dat vaak net te koud. Logisch overigens. Ik denk wel dat een licht fleece deken handig is. In dat kostuu lig je toch niet echt "onder de dekens".
 
@Fastcruiser Zelfs die 1 meter brede zakken zijn te smal voor me. Ik lig echt met mijn voeten verder uit mekaar. Of op mijn zij, met een been gestrekt en het andere in een hoek van 90°.
'k Weet het: rare slaper. :o
Dus je ligt thuis ook alleen in een 2-persoons bed? Een normaal 1-persoons bed is 90 breed, hang je daar ook over de rand?
 
Ik zou eens bij Tatteljee kijken. Leveren veel opties qua maatwerk (en misschien nog meer mogelijk). Maar zij melden het idd ook: hoe ruimer de slaapzak hoe lager de isolatiewaarde (dus extra dons nodig).

"Een dekenmodel-slaapzak, die in elke gewenste lengte en breedte gemaakt kan worden."

 
Koop een Nomad Triple-S XL 2.35x0.90 m met capuchon. Probleem opgelost!:9
Lekker breed, lekker lang en bij echte kou kan capuchon over je hoofd.
Na jarenlange gevechten met mijn slaapzak, is dit een verademing. Had ik maar 30jr eerder gekocht!
 
@mean-machine ik geloof je, maar juist die capuchon is het probleem. Snoer die om je hoofd en het is gedaan met omdraaien in de slaapzak. Omdraaien in een slaapzak lukt me nooit omdat die zak niet wil blijven liggen maar gedeeltelijk meedraait. Binnen de kortste keren voel je je net als een ons gehakt in een schapendarm. 8-)
 
@mean-machine ik geloof je, maar juist die capuchon is het probleem. Snoer die om je hoofd en het is gedaan met omdraaien in de slaapzak. Omdraaien in een slaapzak lukt me nooit omdat die zak niet wil blijven liggen maar gedeeltelijk meedraait. Binnen de kortste keren voel je je net als een ons gehakt in een schapendarm. 8-)
Gewoon bij omdraaien heel dat ding meenemen. Beter dan kou lijden
 
Omdraaien in een slaapzak lukt me nooit omdat die zak niet wil blijven liggen maar gedeeltelijk meedraait.

Maar die slaapzak moet ook niet blijven liggen maar in zijn geheel met je meedraaien. Ik denk dat jouw probleem juist is dat je een te ruime slaapzak hebt zodat je jezelf in die slaapzak omdraait en dan word je inderdaad wakker als een gestopte worst.
 
Ik ervaar het juist als prettig om te kunnen draaien IN de slaapzak en niet MET de slaapzak.
 
99 van de tijd is het geen -10 graden als ik in mijn slaapzak slaap. Tenzij hoog in de bergen.

Doorgaans lig ik in de zomer in mijn slaapzak, daarom heb ik meestal de slaapzak opengeritst en gebruik ik hem als deken. als het heel warm lig ik dan meer buiten mijn deken dan erin. (Vaak wijdbeens).
Als het kouder wordt, rits ik de boel dicht.

Moraal van het verhaal. Slaapzak hoeft niet altijd dichtgeritst te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan