Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik checkte ook elke dag even het weer.
Op diverse sites, die het meest positief waren die geloofde ik dan.

De opgegeven regenval van 2mm per dag was wel een foutje, was 2mm binnen een minuut leek het wel.🤣
 
Welke weer info gebruik jij? Ik vind Buienradar best wel onbetrouwbaar geworden de laatste tijd/jaar....

Zeker de meerdaagse voorspellingen kun je vaak met een korreltje zout nemen.

Buienradar en AccuWeather en een beetje eigen ervaring. Je zag nu veel buien in de Alpen hangen die ook over het zuiden van Frankrijk trekken. En tegelijkertijd aanhoudende oostenwind die het in de UK juist warmer en droger maakt dan normaal. En nog een betaalbaar plekje op de ferry kunnen vinden dat er voor zorgt dat ik op mijn laatste werkdag gewoon kan vertrekken en op mijn eerste vakantiedag vroeg van de boot rijd deed me dit besluit nemen.
 
Ik kijk nooit naar het weer.
Het is wat het is.
Het is alleen wat het is als je geen keuze (meer) hebt waar je heen wil. Als je geen vaste plannen hebt vind ik het niet meer dan logisch dat weersverwachting meespeelt in de overweging waar je heen vertrekt. Daarom heb ook niet al lang van te voren de boot geboekt. En ook nog geen boeking voor de terugtocht.
 
Wij reserveren eigenlijk nooit iets gaan altijd op de bonnefooi en zien wel wat we tegen komen beetje modder en regen tegen het stof is altijd meegenomen.
Nu ben ik ook te chaotisch om iets te regelen.
Dus begin gewoon ergens aan en dan zien we het wel.
We zijn eens 3 weken met de karstentent naar Noorwegen zweden vertrokken waarvan ruim 2 weken regen tja dan zou je ook willen dat je aan een zonnig strand lag.
20230516_075729.jpg
20230516_075709.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar denkt die GS daar ook zo over... die is toch met iets anders in het achterhoofd ontworpen. ;)
dat ding is mij te log en te duur. En dat er wat aan de GS breekt is tot daar aan toe maar de kans is groter dat mij wat gebeurt. En aangezien ik al elke week in het ziekenhuis moet zijn op dit moment vind ik het wel best. Ik heb de GS voor zijn zithouding en rijkwaliteiten op het asfalt.
 
Wij reserveren eigenlijk nooit iets gaan altijd op de bonnefooi en zien wel wat we tegen komen beetje modder en regen tegen het stof is altijd meegenomen.
Nu ben ik ook te chaotisch om iets te regelen.
Dus begin gewoon ergens aan en dan zien we het wel.
We zijn eens 3 weken met de karstentent naar Noorwegen zweden vertrokken waarvan ruim 2 weken regen tja dan zou je ook willen dat je aan een zonnig strand lag.
Bekijk bijlage 1888319Bekijk bijlage 1888320
Respect! :}
 
Het is alleen wat het is als je geen keuze (meer) hebt waar je heen wil. Als je geen vaste plannen hebt vind ik het niet meer dan logisch dat weersverwachting meespeelt in de overweging waar je heen vertrekt. Daarom heb ook niet al lang van te voren de boot geboekt. En ook nog geen boeking voor de terugtocht.
KNAP!!

Om gewoon thuis te vertrekken en dan maar zien waar je gaat komen.
Ik heb altijd iig wel een grof plan zoals oa het land waar of ik heen ga.
De highlights van mooie plekken heb ik ook in de Garmin staan. Ook stukken van mooie routes.
 
KNAP!!

Om gewoon thuis te vertrekken en dan maar zien waar je gaat komen.
Ik heb altijd iig wel een grof plan zoals oa het land waar of ik heen ga.
Een grof plan heb ik ook wel, met dat kan best veranderen overweg op basis van het weer. Daarom heb ik mentaal ook best wat moeite met het boeken van die ferry naar de UK want voor mijn gevoel zit ik nu twee weken vast op een eiland.
 
en ze rijden daar best wel veel links..
oppassen dus!
Waarom niet ijmuiden-newcastle?
Omdat IJmuiden-Newcastle bijna 700 euro kostte voor een enkele reis en ik nu 193 euro kwijt ben. Nu ben ik vrijdagmorgen vroeg in Harwich een rij dan lekker binnendoor omhoog zodat ik waarschijnlijk zaterdagavond voorbij Newcastle ben.

Bovendien is Hoek van Holland voor mij een relaxt ritje vanaf huis. Dus ik werk nog even, pak mijn spullen op de motor en rij naar de boot.
 
Omdat IJmuiden-Newcastle bijna 700 euro kostte voor een enkele reis en ik nu 193 euro kwijt ben. Nu ben ik vrijdagmorgen vroeg in Harwich een rij dan lekker binnendoor omhoog zodat ik waarschijnlijk zaterdagavond voorbij Newcastle ben.

Bovendien is Hoek van Holland voor mij een relaxt ritje vanaf huis. Dus ik werk nog even, pak mijn spullen op de motor en rij naar de boot.
LeShuttle: Folkestone To Calais In 35 Minutes. Book Now!
 
Omdat IJmuiden-Newcastle bijna 700 euro kostte voor een enkele reis en ik nu 193 euro kwijt ben. Nu ben ik vrijdagmorgen vroeg in Harwich een rij dan lekker binnendoor omhoog zodat ik waarschijnlijk zaterdagavond voorbij Newcastle ben.
Vroeger was ijmuiden - newcastle nog wel betaalbaar via een kortingscode van Motoplus. Dat is ooit gestopt en werd het ongeveer twee keer zo duur waardoor europoort - hull veel interessanter werd (en ze hebben een veel betere klantenservice naar mijn ervaring).
 
Europoort-Hull zit blijkbaar al vol. Wat de ferry naar Harwich ook nog eens extra betaalbaar maakt in mijn geval is dat ze eenpersoonshutten hebben.
 
Vroeger was ijmuiden - newcastle nog wel betaalbaar via een kortingscode van Motoplus. Dat is ooit gestopt en werd het ongeveer twee keer zo duur waardoor europoort - hull veel interessanter werd (en ze hebben een veel betere klantenservice naar mijn ervaring).

Ik ben in Juni 2019 geweest en was voor een retour ticket voor 2 volwassen met 2 motoren en beiden 2x ontbijtbuffet €481,80 kwijt.
Dan kan nu een enkeltje 1 persoon met motor toch geen €700,- zijn ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan