Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Dat is geen geld. Gewicht maakt mij niet heel veel uit op de motor, pakmaat wel. Is deze een beetje te doen op de motor? Wel lekker ruim 👍
Past perfect boven de zijtassen.
IMG_9516.jpeg
En dan heb ik nog zo`n waterdichte tas voor andere spullen.
IMG_9517.jpeg
 
Als gewicht je niet zo boeit zou ik ten alle tijde kiezen voor katoen.
Of lichtgewicht katoen.
Zoveel meer comfort als in zo.n vochtige plastic zak kamperen.
Ja, katoen is vele malen prettiger.
Dat heb ik vorig jaar ondervonden met een grote katoenen tent. (toen met auto)
Maar is geen optie op de motor, hoewel ik iets meer pakvolume en gewicht niet uit de weg ga.
De stokken alleen wegen al meer dan een nylon trekkerstentje.

BTW
Ik stop de tentzak ook altijd weer in een bagagerol.
Bij heel slecht weer onderweg blijft de tent toch nog droog. Kan je hotel pakken en de tent niet eens aanraken.
En als de tent zeiknat is na kamperen, krijg je er ook niet een natte rug van.
 
Een lichgewicht Dutch oven gescoord op mp.
De Alu uitvoering van CSI overal uitverkocht en nu een nwe. Van Greenpan.
Featherweights Braadpan 22 cm
Geen pfas.
Dus je krijgt het ook niet binnen.
Niet zozeer voor op de motor maar wel leuk met wildkamperen straks met de auto in de Morvan.
 
Een lichgewicht Dutch oven gescoord op mp.
De Alu uitvoering van CSI overal uitverkocht en nu een nwe. Van Greenpan.
Featherweights Braadpan 22 cm
Geen pfas.
Dus je krijgt het ook niet binnen.
Niet zozeer voor op de motor maar wel leuk met wildkamperen straks met de auto in de Morvan.
Kan dat ding gewoon op je 1-pts campingbrandert? Vinnet wel wat voor roadkill/onderweg gevangen vlees..
 
En voor 119 euro.. hmm neej dat staat voor mij haaks op kamperen.. Overweeg wel weer Alpenregio. Die bergmarmotten zijn lekker!
 
Heb een gietijzeren dutch oven maar vindt die veel te zwaar zelfs in de auto.
En deze zet je niet op een brander maar in het vuur.
je draait het deksel om en moet je eens zien hoeveel kolen je erop stapelt.
ik ben er blij mee.
ik hoef er ook niet in te kokkerellen daarvoor heb ik iemand mee
 
Twee weken geleden terug gekomen van een geweldige motorreis naar Schotland samen met mijn neefje. Wat een prachtig land is dat! Onder andere twee routes die ik niet snel zal vergeten. In de toekomst ga ik zeker terug komen naar dit land, want 6 dagen was eigenlijk veel en veel te kort. Wegen zijn prachtig en redelijk onderhouden. Ontzettend vriendelijke mensen, als motorrijder wordt je overal waar je komt voorgelaten en gaat men aan de kant als je achter hen rijdt en overduidelijk sneller bent.
Mijn NC700X heeft ook niet teleurgesteld, ook al zou ik wat meer pk's zeker wel op prijs stellen.
Dit is de tweede motorvakantie met tentje en al. Bijna alles is Decathlon spul. Het kost geen drol en de kwaliteit is echt verrassend goed.

Mocht iemand het ene reet interesseren, ik heb twee GPX bestanden van twee zeer mooie routes.

Oh ja, Schots bier is net water...

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Schotland route GPX 1.gpx
    186,8 KB · Weergaven: 15
  • Schotland GPX 2.gpx
    239,4 KB · Weergaven: 9
  • IMG_0594.JPEG
    IMG_0594.JPEG
    335,3 KB · Weergaven: 46
  • IMG_0682.JPEG
    IMG_0682.JPEG
    378,9 KB · Weergaven: 54
  • _DSC2338.JPG
    _DSC2338.JPG
    330,1 KB · Weergaven: 53
  • _DSC2333.JPG
    _DSC2333.JPG
    222,8 KB · Weergaven: 53
  • _DSC2330.JPG
    _DSC2330.JPG
    235,1 KB · Weergaven: 49
  • _DSC2312.JPG
    _DSC2312.JPG
    229,4 KB · Weergaven: 50
  • _DSC2300.JPG
    _DSC2300.JPG
    262,5 KB · Weergaven: 48
  • _DSC2299.JPG
    _DSC2299.JPG
    256,4 KB · Weergaven: 47
  • _DSC2266.JPG
    _DSC2266.JPG
    309,1 KB · Weergaven: 49
Twee weken geleden terug gekomen van een geweldige motorreis naar Schotland samen met mijn neefje. Wat een prachtig land is dat! Onder andere twee routes die ik niet snel zal vergeten. In de toekomst ga ik zeker terug komen naar dit land, want 6 dagen was eigenlijk veel en veel te kort.
Wij gingen altijd ongeveer 9 dagen, dan ben je eigenlijk overal wel geweest en als je wat tijd over hebt kun je een stuk van Noord Engeland meenemen. Lake District bijvoorbeeld (Google eens op windscale, dat dat nu net in zo'n mooi gebied moet gebeuren). En wrynose pass, hardknott pass, die zijn spectaculair

Wegen zijn prachtig en redelijk onderhouden. Ontzettend vriendelijke mensen,
Absoluut :)

als motorrijder wordt je overal waar je komt voorgelaten en gaat men aan de kant als je achter hen rijdt en overduidelijk sneller bent.
Dat voorbij laten gaan is niet speciaal voor motorrijders maar wordt aangeraden voor alle sneller verkeer, volgens mij zie je dat ook op bordjes staan langs de weg, dat je de passing place dient te gebruiken om sneller verkeer voor te laten gaan.
 
Camping Historische Muhle Vogelsang (vlak bij Cochem). Camping in een vallei met achterin groot tentenveld zonder afgekaderde plaatsen, fikken mag, riviertje erbij om je bier te koel te leggen, TOP restaurant van de camping, leuke routes daar te rijden langs en rondom de Moezel.
Dank voor deze tip. Camping is goed bevallen, en het restaurant op de camping ook 👍
WhatsApp Image 2023-06-21 at 10.25.51.jpegWhatsApp Image 2023-06-21 at 10.26.13.jpegWhatsApp Image 2023-06-21 at 10.25.30.jpeg
 
Lake District bijvoorbeeld (Google eens op windscale, dat dat nu net in zo'n mooi gebied moet gebeuren). En wrynose pass, hardknott pass, die zijn spectaculair

Lake District ben ik nu twee keer geweest en dat was het dan wel. Echt leuk vind ik het niet, een paar drukke wegen waar je toch altijd even overheen moet, vol met toeristen naar die meren. De Wrynose en Hardknott passen vind ik leuk maar ook niet echt spectaculair, misschien drie echt leuke haarspeldbochten. Dan vind ik Porlock Hill in Devon spectaculairder, ook met met uitzicht als je bovenop rijdt.

Ik had overigens wel mazzel met de Wrynose en Hardknott afgelopen vrijdag. Er had zich een vrachtwagen klem gemanoeuvreerd in Little Langdale, ik zag al snel dat het lang ging duren en dat ik met omdraaien en een andere route er net voorbij kon komen. Vervolgens geen enkel verkeer voor me waardoor ik lekker door kon rijden.
 
Laatst bewerkt:
Het verbaast me dat de wegen in Schotland zo goed blijken te zijn. In Engeland zijn de wegen nog slechter als België. Daar ben je blij met een stukje zonder patches en potholes
 
Zo goed vond ik de wegen in Schotland niet. Hobbelig wegdek en voor grote delen ook single lane zodat je bij tegenliggers even moet stoppen op een breder stukje weg.
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Het verbaast me dat de wegen in Schotland zo goed blijken te zijn. In Engeland zijn de wegen nog slechter als België.
Daar ben je blij met een stukje zonder patches en potholes
Als je eenmaal op Sicilië in het binnenland hebt gereden, dan zijn zelfs jouw bedoelde wegen in Engeland zo vlak als een biljartlaken.
De wegbekleding daar dat bestaat juist uit die paar verdwaalde patches. De rest is gruis en gat.
Gelukkig hebben ze daar dan weer wel overal vangrails langs de weg geplaatst. Voor het geval dat je door de gaten er vanaf stuitert.
Of komt dat omdat de locale Maffioso ijzerboer zijn goede connecties heeft benut?
 
Terug
Bovenaan Onderaan