Het grote kleding topic

Jas opgehaald bij Termaat, alleen de rits is dus vervangen en verder helemaal niets.

Lipje van een rits eraf, nog steeds eraf.

Bekijk bijlage 1804812

En erger, de extra sluiting om de rits dicht te houden is ook kapot, sluit niet meer
Bekijk bijlage 1804813

Termaat was ook zeer verbaasd dat dat niet gerepareerd was.

Commentaar: tja Rukka heeft ook personeels problemen en de garantie afhandeling daar zitten nieuwe mensen bij Koka. Blijkbaar importeur.
Ik mocht de jas wel weer opsturen maar dan moest ik weer op een dikke 6 weken rekenen |(
Termaat was wel vriendelijk maar kon verder ook niets betekenen, 135 eur aftikken en klaar.

Naja, De Rukka service is dus Ruk!

Weer meegenomen en maandag weer aan, bij het volgende probleem gaat hij de kliko in.
Tot zover mijn Rukka avontuur, dit merk komt er bij mij echt niet meer in. Te duur en service is er niet meer blijkbaar.

Die drukknoop laat ik wel doorslaan bij een schoenmaker o.i.d., dat lipje hoeft niet waterdicht even een juiste maat zoeken.
Met hun service heb ik nooit te maken gehad.
Wel met de (teleurstellende) slijtvastheid na een kleine schuiver over asfalt.
Daarna ook niet meer opnieuw gekocht.
 

Bijlagen

  • 1D8AF685-8784-41CB-A217-10E89E67C31F.jpeg
    1D8AF685-8784-41CB-A217-10E89E67C31F.jpeg
    318,2 KB · Weergaven: 72
  • DD8F4AC5-7DCE-4768-BA43-55CBDD0F278D.jpeg
    DD8F4AC5-7DCE-4768-BA43-55CBDD0F278D.jpeg
    255,4 KB · Weergaven: 72
  • F45DA89B-31A0-4EC7-A050-8244749AA5DD.jpeg
    F45DA89B-31A0-4EC7-A050-8244749AA5DD.jpeg
    281,5 KB · Weergaven: 73
tsja dat kun je nu wel als teleurstellend benoemen maar hoe hard reed je of hoelang gleed je door? Welk Cordura D type had de kleding? Alles heeft een limiet.

Het 'probleem' met Rukka is dat het erg duur is en je daardoor ook hele hoge eisen gaat stellen, mijn ervaringen met andere merken zijn nog veel slechter (oa Dane en Revit). En bij mij was Rukka (nog) wel zeer netjes in de garantieafhandeling. Ik heb de luxe gehad 2x de slijtvastheid en protectie van Rukka onvrijwillig te mogen testen en is wel de reden dat ik nog besta.
Dus ja, ook voor mij geen 9 of 10 score maar zeker niet negatief, volgende keer weer Rukka? Ik zie dat dan wel weer.
Ik zag vd week iets langs schieten van Dainese GTX laminaat met een prijs van €1399 voor een jas... Geen D3O protectors en geen Cordura slijtvast materiaal, wel eigen gelijkwaardige materialen maar is dat beter?
 
tsja dat kun je nu wel als teleurstellend benoemen maar hoe hard reed je of hoelang gleed je door? Welk Cordura D type had de kleding? Alles heeft een limiet.

Het 'probleem' met Rukka is dat het erg duur is en je daardoor ook hele hoge eisen gaat stellen, mijn ervaringen met andere merken zijn nog veel slechter (oa Dane en Revit). En bij mij was Rukka (nog) wel zeer netjes in de garantieafhandeling. Ik heb de luxe gehad 2x de slijtvastheid en protectie van Rukka onvrijwillig te mogen testen en is wel de reden dat ik nog besta.
Dus ja, ook voor mij geen 9 of 10 score maar zeker niet negatief, volgende keer weer Rukka? Ik zie dat dan wel weer.
Hoe hard ik reed moet ik gokken.
Was een langzame slalom aan het doen op het terrein van de ADAC in Grevenbroich.
Was een open dag en kon proefrijden op bijna alle gangbare modellen van de bekende motor merken.
Alles splinternieuwe fietsen.
Met… splinternieuwe banden…🫣

Het zal rond de 30~40 km/u geweest zijn.
Dus vandaar mijn teleurstelling.
Wat als ik 50, 80 of 100 km/u had gereden?
 
tsja dat kun je nu wel als teleurstellend benoemen maar hoe hard reed je of hoelang gleed je door? Welk Cordura D type had de kleding? Alles heeft een limiet.

Voor het volledige plaatje voeg ik dan ook nog een foto bij van mijn Difi broek.
Als je goed kijkt zie je wat schaafplekken op de heup.

Is een heel andere uitkomst, vind je niet?

EBACB21D-0A0A-4C41-9492-0CD33199C094.jpeg
 
Wel met de (teleurstellende) slijtvastheid na een kleine schuiver over asfalt.
Daarna ook niet meer opnieuw gekocht.
Maar dat vind ik ook zo bizar aan textiel broeken. Terwijl nieuw uitgebrachte motorjeans nu netjes labels hebben waarin de klasse vermeld staat (A t/m AAA), is dat dus niet het geval voor textiel broeken.
 
Is een heel andere uitkomst, vind je niet?
Niet om eigenwijs te zijn maar ook daar valt nog steeds niets over te zeggen, nogmaals er zit een groot verschil tussen bijvoorbeeld Cordura 400D en 600D qua slijtvastheid, verschil kan oplopen met factor 2 tot 4x zo sterk! Maar ook hoe je bent gevallen/geschoven, heeft iets je weg geblokkeerd, heeft er gewicht op gelegen etc.
Alleen met een gecontroleerde vergelijking kun je echt iets betekenisvols zeggen.

Maar dat vind ik ook zo bizar aan textiel broeken. Terwijl nieuw uitgebrachte motorjeans nu netjes labels hebben waarin de klasse vermeld staat (A t/m AAA), is dat dus niet het geval voor textiel broeken.
Dat is niet helemaal zo, die labels hebben ze vaak wel, maar wel meer in de hogere prijsklasse! Voorbeeld en klik op DESCRIPTION & SPECIFICATIONS en nog een voorbeeld.
 
Niet om eigenwijs te zijn maar ook daar valt nog steeds niets over te zeggen, nogmaals er zit een groot verschil tussen bijvoorbeeld Cordura 400D en 600D qua slijtvastheid, verschil kan oplopen met factor 2 tot 4x zo sterk! Maar ook hoe je bent gevallen/geschoven, heeft iets je weg geblokkeerd, heeft er gewicht op gelegen etc.
Alleen met een gecontroleerde vergelijking kun je echt iets betekenisvols zeggen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.
Één persoon die onderuit gaat en waarbij de jas bijna aan flarden gaat en de broek slechts lichte schaafplekken laat zien is van geen énkele waarde.
😉

Het Cordura dat Rukka in die jas heeft toegepast lijkt in elk geval van een lichtere soort te zijn dan welk Difi in deze broek heeft gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal zo, die labels hebben ze vaak wel, maar wel meer in de hogere prijsklasse! Voorbeeld en klik op DESCRIPTION & SPECIFICATIONS en nog een voorbeeld.
Verrassend! Dat wist ik niet. Ik heb nu een Richa goretex broek, uitstekende pasvorm maar ik maak me inderdaad zorgen over de stevigheid en slijtvastheid. Wellicht volgend jaar maar eens rondkijken of er iets beters te krijgen is.
 
Ik heb zelf alles van rev'it de ritsen gaan wel eens maar ruim na de garantieperiode (5jaar-8jaar).

Meeste heb ik laten vervangen in de kledingwinkel lokaal met YKK Vislon 15VF. Dit zijn hele brede ritsen t.o.v. de normale die altijd kapot gaan.
 
Ben niet zo te spreken over Rev'it.
Had een textiel jas die na vier jaar doorlekte op de onderarmen.
Rijd wel op een naked, misschien hebben ze daar meer van te lijden.
Dit jaar een textiel jas van RST gekocht, is gelamineerd, goede pasvorm, rugbescherming meegeleverd en zes ventilatieritsen.
Ook zit er nog een soort van hals bescherming bij, tegen de regen en kou.
En natuurlijk een binnenvoering , beide nog niet nodig gehad.
 
Na vier jaar pas?

Alleen Goretex houdt dat vol bij mij, de rest is na een seizoen wel het beste van af...
Gore Tex van Dainese houdt het bij mij nu al 6j uit (jas en broek).
Gore Tex handschoenen van Revit al 8j. (En die worden minstens 10k kilometer per jaar gebruikt, is m'n meestgebruikt paar)
Laarzen Daytona goretex al 10j en minstens 200.000 kilometer.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Gore Tex van Dainese houdt het bij mij nu al 6j uit (jas en broek).
Gore Tex handschoenen van Revit al 8j. (En die worden minstens 10k kilometer per jaar gebruikt, is m'n meestgebruikt paar)
Laarzen Daytona goretex al 10j en minstens 200.000 kilometer.
Dat zeg ik dus... Goretex blijft droog. De rest gaat na een jaar lekken.

Overigens knap hoe zuinig je op je spullen bent, dat soort leeftijden haalt kleding bij mij niet, ongeacht of het waterdicht is of niet, het slijt gewoon...
 
Dat zeg ik dus... Goretex blijft droog. De rest gaat na een jaar lekken.

Overigens knap hoe zuinig je op je spullen bent, dat soort leeftijden haalt kleding bij mij niet, ongeacht of het waterdicht is of niet, het slijt gewoon...
Zo zuinig ben ik er ook niet mee... Ze zien genoeg pekel/vuil/regen.
Maar alles dat leder is (handschoenen en laarzen) wordt minstens 2x per jaar ingevet en gereinigd)
Alles met een goretex membraan 1x per jaar gewassen en de laarzen en handschoenen 2x per jaar laten vollopen met water en druppel goretex wasmiddel.
Eigenlijk ongeveer volgens voorschriften van goretex.

Zomerhandschoenen gaan momenteel maximum 2j mee.... (Tot nu toe altijd maximumprijs van 100-120€ aangehouden, die Revit goretex handschoenen waren bijna 200)

Qua slijtage is er ook niet veel te zien aan de Dainese kleding, geen duidelijke slijtplekken, alleen soms het trekkoordje van de rits defect.
 
Weet iemand of er van laarzen ook halve maten te koop zijn?

Ik zie wel schoenen van Alpinestars die in halve maten beschikbaar zijn. Maar geen hoge laarzen.
 
Er waren al langere tijd de D3O Ghost protectoren, op level 1. Maar sinds kort zijn ze in Nederland ook verkrijgbaar in de variant Level 2. Ik draag ze vandaag in m'n John Doe spijkerbroek. Echt perfect, ik merk nauwelijks het verschil met de vorige (Rev'it level 1) protectoren.

Op dit moment lijkt alleen Biker Outfit ze te hebben:

Niet dat ik nou reclame wil maken voor Biker Outfit, ik kreeg eerst de oude level 1 variant toegestuurd. Was snel opgelost, dat wel. Maar goed opletten wat je krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ding is jarenlang waterdicht geweest wat achteraf gezien zeer uitzonderlijk was.

Herkenbaar. Ik heb nog nooit een motorbroek gehad die meer dan 1 seizoen waterdicht bleek. Ik las in dit draadje dat de Dainese goretex broek het wel een paar jaar volhoudt maar daar stond niet bij om hoeveel kilometers het ging. Ik hou het maar bij een goedkope broek en altijd een regenbroek mee. Teleurstellend is het wel.
 
Herkenbaar. Ik heb nog nooit een motorbroek gehad die meer dan 1 seizoen waterdicht bleek. Ik las in dit draadje dat de Dainese goretex broek het wel een paar jaar volhoudt maar daar stond niet bij om hoeveel kilometers het ging. Ik hou het maar bij een goedkope broek en altijd een regenbroek mee. Teleurstellend is het wel.
In mijn geval ongeveer 100.000 kilometer.
Heb je al eens een goretex broek gekocht?
 
Nee, maar gezien jouw ervaringen wil ik, als het zover is, wel een (dure) poging wagen. Dank voor je reactie.
Mn favoriete motorlaars is van Daytona, m'n eerste paar had na 9j en 150k kilometers 1 rits defect.
Opgestuurd en voor 140 euro nieuwe ritsen gekregen, nieuwe zolen en volledig gereinigd en ingevet. (En een nieuwe waterafstotende laag gekregen)
Ik heb nu 2 paar om af te wisselen. De oude nog steeds waterdicht en zien er nog netjes uit.

De Daytona road star GTX.
 
Ik heb ook 2 paar, mijn 1e volledig versleten paar Daytona staan in de garage en doen daar nog dienst als klus/tuinlaars.
Die dingen gaan inderdaad gewoon een decennium mee zelfs bij dagelijks woon-werk gebruik.
Omgerekend dus zeker niet duurder dan andere laarzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan