Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n compressor heb ik ook. Perfect voor de simpele blaas- en oppompdingen. Ook voor gereedschap dat niet zo veel lucht nodig heeft als een tacker. Maakt inderdaad wel veel herrie, maar als je niet veel lucht verbruikt (bandje oppompen) is dat maar kort en je kan heel veel band oppompen als de tank vol is.
 
3 september een strip en krimptang bij de aldi.

http://nl.aldi.be/aldi_strip_en_krimptang_48_5_1429_16434.html

[afbeelding]

Je kan kiezen tussen een met accesoires of automatische strip en krimptang?

Iemand die weet wat het verschil is?

Ik heb zo ééntje: [afbeelding]

Ik vraag me af of die van de aldi beter zijn of is dit hetzelfde, maar gewoon ander uiterlijk? Ik gebruik het niet erg veel maar is wel handig.
Om AMP stekers te krimpen is die gele tang al net zo waardeloos als je blauwe geval.
Voor een beetje meer heb je iets wat al een stuk beter is.
Professionele AMP connector Krimptang met ratel ( kabelschoen krimptang ) - Gereedschap
 
Ik heb nu zo'n klein koffer dingetje op 12V. Al 2 keer de zekering in m'n motor moeten vervangen omdat ik een hele lege kruiwagenband wilde oppompen die niet goed op de velg zat. Ik had de compressor op de 12v aansluiting op m'n motor aangesloten. :P

Misschien vrijdag toch maar eens kijken voor zo'n dingetje. Voor 6 tientjes kan je geen buil vallen en mijn huidige compressor is ook niet geluidloos.
 
Zag gister bij de prijsmepper
ja de nog goedkopere variant van de kruidvat en
nee geen idee of die alleen in zuid limburg zit (kom maar op met de flauwe grappen :) )

Functionele onderkleding van "Rolfi" met nog eens 70% korting. Nu dus een shirt en broek voor 4 euro totaal.....

Daar wil ik het wel voor proberen :)
 
Laatst bewerkt:
Zag zojuist bij de plaatselijke Lidl die luchtsleutel/ratel voor zo'n 3 tientjes per stuk.

Is dat wat of is het waaibomenstaal?
 
Waar voor wil je het gebruiken ?



Ik ben niet echt een professioneel sleutelaar of intensief gebruiker. Maar het moet ook niet zo zijn dat je er maar naar hoeft te kijken en je moet het al bij het oud ijzer gooien, of dat, mocht een bekende het willen lenen dat hij, na gebruik, aan me vraagt: "Heb je het garantiebewijs nog? "
Dat het niet met Rodac oid vergelijkbaar is besef ik, maar gekregen te duur is ook zo iets, hè?
Nu lees ik net dat voor deze sleutel een compressor van minimaal 50 liter en vanaf 2.2 Kw benodigd is, dus het gaat hem niet worden.

:N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu zo'n klein koffer dingetje op 12V. Al 2 keer de zekering in m'n motor moeten vervangen omdat ik een hele lege kruiwagenband wilde oppompen die niet goed op de velg zat. Ik had de compressor op de 12v aansluiting op m'n motor aangesloten. :P

Misschien vrijdag toch maar eens kijken voor zo'n dingetje. Voor 6 tientjes kan je geen buil vallen en mijn huidige compressor is ook niet geluidloos.
Compressortje gekocht,net een modelletje hoger want het model uit de aanbieding was wel erg Chinees. Slecht gelast, tank vol gruis, en nog wat dingen waarvan ik dacht dat het bij gebruik zou afbreken. De opvolger van het model uit de aanbieding stond er ook, maar dan voor 65,- euro ofzo. Deze zag er een stuk steviger en netter uit, dus voor die paar euro die maar gekocht.
 
Die voor voor is niet verkeerd(als je hem niet voor de achterbrug wilt gebruiken), beetje puzzelen dat wel, maar dan werkt het ook best.
Die voor achter lijkt me, aan de foto te oordelen, een twijfelgeval.
Je kraakt zonder moeite je kuipwerk eraf... helemaal als je niet de juiste doorn erbij krijgt
Zou dan eerder zo'n paddock voor onder de remklauwen nemen.. of een potkrik onder het blok
 
Zo'n compressor heb ik ook. Perfect voor de simpele blaas- en oppompdingen. Ook voor gereedschap dat niet zo veel lucht nodig heeft als een tacker. Maakt inderdaad wel veel herrie, maar als je niet veel lucht verbruikt (bandje oppompen) is dat maar kort en je kan heel veel band oppompen als de tank vol is.
Goede tacker gebruikt niet veel lucht.

Bostitch compressortje met 16 liter/8bar en 6 bar manometerdruk is zat
 
Je kraakt zonder moeite je kuipwerk eraf... helemaal als je niet de juiste doorn erbij krijgt
Zou dan eerder zo'n paddock voor onder de remklauwen nemen.. of een potkrik onder het blok

Ik vond die voorste toch wel ideaal bij het werken aan mn motor, makkelijk het wiel eruit halen zonder gedoe. Heb wel een andere opnemer moeten draaien inderdaad.
 
Je kraakt zonder moeite je kuipwerk eraf... helemaal als je niet de juiste doorn erbij krijgt
Zou dan eerder zo'n paddock voor onder de remklauwen nemen.. of een potkrik onder het blok



Er zitten diverse doorns en pasringen bij. Met een beetje passen en meten en het nodige beleid onder de onderste kroonplaat gezet en toen omhoog gedrukt.
Moet ik er wel bij zeggen dat de achterste paddockstand er al onderstond.
En dan krijg je inderdaad wat mark-k ook al aangeeft.
 
http://www.aldi.nl/aldi_fietsonderhemd_48_5_893_9253.html

fietsonderhemd_normal_9253.jpg


Fietsonderhemd
Met klimaliner voor optimale bescherming tegen wind en vlakke naden voor extra draagcomfort. Korte mouw.
- verlengd rugdeel
- ademend en vochtregulerend
- damesmaten: 38 t/m 42
- herenmaten: 50 t/m 56

EUR. 9,99 per twee.


[me]Als ze net zozijn als die de Lidl een paar jaar terug hadden een aanrader en anders voor nog geen joet, kan je je amper een buil vallen.[/me]

Vanaf morgen. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zag van de week motor spul in de GAMMA folder. En vorige week volgens mij ook. Daar zat ook nog een gele helm. Heeft iemand ervaring hiermee?
 
*wacht vol ongeduld op Ik-krijg-mijn-allu-ventieldopjes-niet-los-topic"


Als je dan toch beslist van zulke dopjes er op te zetten, doe er dan een beetje vet aan, en draai ze regelmatig los. Anders oxideren ze vast, en zijn ze niet meer los te krijgen, wat best vervelend is als je je band moet oppompen...
 
Ik zag van de week motor spul in de GAMMA folder. En vorige week volgens mij ook. Daar zat ook nog een gele helm. Heeft iemand ervaring hiermee?
Het is ok maar niet geweldig verwacht geen goede waterdichtheid van de kleding en dat het een lang leven heeft. De helm is minimaal goedgekeurd maar kan beter maar het kost ook niet veel.

gammafolder.jpg


Als je begint en je heb net niet genoeg geld dan kan je het kopen dan heb je iets. Maar beter iets doorsparen voor het betere kleding/helm. Soms hebben ze ook hesjes etc dat is natuurlijk prima. Maar de onderkleding is prima kan je zo kopen (heb zelf 3 setjes van de lidl) de rest is gewoon naar waarde het is goedkoop dus de kwaliteit is ook niet geweldig. Maar als je goedkoop wil gewoon de opruim rekken af gaan bij de motorwinkels er is altijd wat te krijgen voor een goede prijs en dan heb je zelfs kans dat het net zo duur is als bij de Gamma maar dan wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan