Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een paar weken terug de stoute schoenen aangetrokken en de Lidl (Crivit) systeemhelm gekocht voor 5 tientjes. Mijn trouwe HJC was inmiddels 10 jaar oud en aan vervanging toe.
Helm zit comfortabel (is natuurlijk persoonsgebonden) en het windgeruis valt mij erg mee. Wel iets meer lawaai en iets meer gewicht als mijn HJC integraal. Het ingebouwde zonnescherm is een uitkomst. De vorm spreekt mij ook aan. Of de schokbestendigheid op hetzelfde niveau ligt als een Nolan of HJC weet ik natuurlijk niet en hoop ik ook niet proefondervindelijk vast te stellen.
Mijn accu hangt al 9 jaar 's winters aan de Lidl druppellader en doet het nog steeds en ik parkeer de Diversion met een extra Lidl schijfremslot en kabelslot. Al vraag ik mij af wie een bijna 20 jaar oude Diversion wil stelen. Zo houd ik het motorrijden betaalbaar en is er ook nog ruimte voor andere hobby's.
 
Ik zelf heb de Crivit nu anderhalf jaar zowat dagelijks gebruikt, prima helm alleen heb ik hem voorzien van een plak pinlock ivm aanslaan in de winter.
 
Bij de Aldi in Wijk en Aalburg liggen in de uitverkoopbakken textiele motorjassen (€ 29,--) en broeken (€ 20,--) met losritsbare voering en protectoren.
2 jassen L en XL en een stuk of 5 broeken M t/m XL.

Redelijk stevig spul toch, vergleken met mijn eerste Belstaff waxcoat van 1985 zeker een vooruitgang, het is dat ik al voorzien ben van redelijk recent textiel (en eigenlijk 9 van de 10 keer een leren combi draag), anders had ik zeker een setje gekocht voor die prijs.
 
Toen ik mijn motor kocht 3 jaar geleden was de accu zo plat als ie maar plat kon zijn....
We hebben hem toen over gestart met behulp van mijn auto.
De motor startte zonder problemen.
Ben er toen mee naar huis gereden en de accu lade gelukkig gewoon bij.
Thuis aangekomen (ritje van meer als 250 km) heb ik de motor gelijk aan de acculader gehangen.
En sinds die tijd hangt hij er ALTIJD aan als ik hem in de garage zet.
Tot op de dag van vandaag rij ik nog steeds met dezelfde accu rond en heb nooit meer start problemen
ondervonden. Dus, of je nu wel of niet je accu de hele winter aan de lader hangt,
IK zal het altijd wel doen want mijn ervaring leert mij dat dit het beste is. In ieder geval voor mij dan...

gr. Boud

Natuurlijk goed mogelijk dat je accu steeds sneller prik verliest. Zelfde gaat op voor mensen die "altijd" rijden. Zolang je accu net voldoende erbij krijgt met je ritje of je lader en de brommer nog wil starten ga je het niet snel merken. ;)

Aan de andere kant, dan heb je ook geen probleem en dus zal het wel prima werken. Kan twee kanten op. :+
 
Het is een koopje en ook gewoon brol. De afsluiter raakt snel lek en hij wordt ook vrij gemakkelijk krom.
 
Ik heb de lidl krik ook voor af en toe geruik omdat ik toen nog geen "goede" van 150 euro wilde kopen.

Prima krikje voor de wielen wissel, zet er voor de zekerheid wel atlijd een assteun bij
 
Ik heb een poos terug ongeveer t zelfde krikje bij de Aldi gekocht. Ideaal voor als je hem maar af en toe gebruikt voor de bandenwissel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan