Het grote MF Bandit topic Mark XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Imke, gefeliciteerd met de aankoop van een echtebetere motor. :+

Rustig hier! :Z waar is iedereen :?

Ik ben er, en ben dadelijk weer weg.
Ff me hondje uitlaten.


Ene, weet iemand, waarom de koppeling ineens weg kan vallen??
Reed afgelopen vrijdag in de file (bij Eindhoven) en ineens had ik bijna geen koppeling meer.
Stukje verder reed het weer een beetje, en had ik weer koppeling.
Stukje later, weer in de file, weer geen koppeling :?

Maja, heb nog fabrieks garantie tot December *O* })
 
@ Imke, gefeliciteerd met de aankoop van een echtebetere motor. :+Ik ben er, en ben dadelijk weer weg.
Ff me hondje uitlaten.


Ene, weet iemand, waarom de koppeling ineens weg kan vallen??
Reed afgelopen vrijdag in de file (bij Eindhoven) en ineens had ik bijna geen koppeling meer.
Stukje verder reed het weer een beetje, en had ik weer koppeling.
Stukje later, weer in de file, weer geen koppeling :?

Maja, heb nog fabrieks garantie tot December *O* })


geen koppeling, alsin je koppelingskabel wel in kunnen trekken maar dat er niks gebeurd?
of gaat het zwaar/licht/geen weerstand?
 
oh even over de verschillen
een 25kwset van een mark2 past dus NIET in een mark1.... -O- -O-

khoorde het ja :P
je zou verwachten van wel, maar blijkbaar is het blok dus toch anders... mjaa, ik ga nog effe hard nadenken over wat ik met mijn setje ga doen. want er is sowieso grote kans dat mn volgende gewoon bandit wordt.
 
No worries, dat hoort :PIk heb mijn steppieverhogers nog eens bestudeerd... En ze verhogen niet erg veel volgens mij :P De steps staan wel ietsje hoger, maar ook een halve centimeter oid verder naar buiten... Wat betekend dat ze niet veel later aan de grond komen :P De zithouding is wel een stuk beter, want ze staan wel een eind verder naar achteren. Devies: in laten veren die handel en duwen dus... Gek genoeg gaven de banden me bij 2.3/2.5, hoewel wat vervorming, meer vertrouwen dan bij 2.5/2.9... hoewel ze nog geen een keer grip zijn verloren. Welke spanning hou jij dan aan?
het kan ook best het verschil tussen onze schokbreker zijn, ik heber een van een gixxer '92, maar zou de lengte niet weten uit m'n hoofd.
Ik rij 2,3/2,6 maar dit soort waardes zijn niet echt relevant voor jou denk ik.
Mijn gewicht ligt waarschijnlijk 25 kilo lager, en ik rij met PP'ers mocht dat wat uitmaken.

btw; druk niet teveel op je steppies met KD's, bij mij is m'n achterwiel eens opgetild...

@ Imke, gefeliciteerd met de aankoop van een echtebetere motor. :+Ik ben er, en ben dadelijk weer weg.
Ff me hondje uitlaten.


Ene, weet iemand, waarom de koppeling ineens weg kan vallen??
Reed afgelopen vrijdag in de file (bij Eindhoven) en ineens had ik bijna geen koppeling meer.
Stukje verder reed het weer een beetje, en had ik weer koppeling.
Stukje later, weer in de file, weer geen koppeling :?

Maja, heb nog fabrieks garantie tot December *O* })

heb je een kabel bediende, of hydroliek ?
Hydroliek kan lekken, kabelbediende kan iets met je kabel/mechaniek zelf zijn.
in beide gevallen kan ook de olie een probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
khoorde het ja :P
je zou verwachten van wel, maar blijkbaar is het blok dus toch anders... mjaa, ik ga nog effe hard nadenken over wat ik met mijn setje ga doen. want er is sowieso grote kans dat mn volgende gewoon bandit wordt.

we hebben er 1 gevonden! maar toch bedankt voor de moeite :]
 
het kan ook best het verschil tussen onze schokbreker zijn, ik heber een van een gixxer '92, maar zou de lengte niet weten uit m'n hoofd.
Ik rij 2,3/2,6 maar dit soort waardes zijn niet echt relevant voor jou denk ik.
Mijn gewicht ligt waarschijnlijk 25 kilo lager, en ik rij met PP'ers mocht dat wat uitmaken.

btw; druk niet teveel op je steppies met KD's, bij mij is m'n achterwiel eens opgetild...heb je een kabel bediende, of hydroliek ?
Hydroliek kan lekken, kabelbediende kan iets met je kabel/mechaniek zelf zijn.
in beide gevallen kan ook de olie een probleem zijn.
Ben jij zo licht dan? Ik weeg 75kg... Ook niet veel met mijn lengte :P Dat met gewicht verpaatsen, druk op buitenste steppie e.d. wordt me om de een of andere heel vaak verteld, terwijl ik dat me vanaf het begin goed aangeleerd hebt :P

Ik heb besloten om m'n achterkant verder te verhogen. Heb een GSX-R 1000 K6 shock, die verhoogt al ietsje, maar niet zoveel als een jack-up kit. Hij mag van mij nog wel een stukje verder op het voorwiel staan, dat wilde ik eigenlijk al. Daarnaast staat ie dan nog weer een stukje hoger, met meer grondspeling. Ik heb vandaag weer ff gereden, m'n randen zijn nog steeds niet weg maar m'n stepjes gaan compleet naar hun voorvaderen :+ Ik hoop dus dat de combinatie verhogers én betere achterveer we genoeg grondspeling geeft, en afhankelijk van hoe het dan rijdt blokken in m'n voorvering laten zetten om de voorspanning omhoog te gooien (progressieve veren... véél te slap in het begin). Dán moet ik toch echt genoeg speling hebben :+
 
Zo, 40mm jack-up kit besteld voor 18 euro incl verzendkosten, niet duur :) Als het te hoog is verkoop ik hem weer en neem de 20 of 30mm variant :P
 
geen koppeling, alsin je koppelingskabel wel in kunnen trekken maar dat er niks gebeurd?
of gaat het zwaar/licht/geen weerstand?

Als je de koppelingshendel inknijpt, dat je de laatste centimeter was iets hebt.
En een paar kilometer later, dat alles weer normaal is.

het kan ook best het verschil tussen onze schokbreker zijn, ik heber een van een gixxer '92, maar zou de lengte niet weten uit m'n hoofd.
Ik rij 2,3/2,6 maar dit soort waardes zijn niet echt relevant voor jou denk ik.
Mijn gewicht ligt waarschijnlijk 25 kilo lager, en ik rij met PP'ers mocht dat wat uitmaken.

btw; druk niet teveel op je steppies met KD's, bij mij is m'n achterwiel eens opgetild...heb je een kabel bediende, of hydroliek ?
Hydroliek kan lekken, kabelbediende kan iets met je kabel/mechaniek zelf zijn.
in beide gevallen kan ook de olie een probleem zijn.

Kabel bediende.
Vermoed dat het ook olie is.
Kan echter ook koppelingsplaten zijn.
Want reed opeens achter zo'n "jojo" die niet door reed, en constant de voeten over de vloer sleepte.
Leek wel of ie bang was om er tussendoor te rijden.
Want toen ik hem voorbij was, was ie snel weer normaal.
Stukje verder was het weer, daarna weer normaal, dus ik weet het ook niet.
 
wow... dies netjes!
ben je je cb500 ook al kwijt dan??? twerd is tijd :P

ik zie chrome luchtfilter(??) kapjes... dat wou ik ook op mn bandit!!! zit het bij dat jaar standaard ofzo?

mijn volgende moet ook echt weer bandit worden :P (damn... na 3-4 maanden al aan een nieuwe toe :( )wrm verkoop je dat zadel nou weer :S
is toch vet die! moet je gewoon houden man. of komt er wat beters voor terug?

chromen luchtfilterkapjes zitten er standaard op vanaf, ik dacht, '98... heb er nog 1 liggen hier, en 2 matte, extra.... dus als je eens wilt knutselen...
 
wat ziet ie dr mooi schoon uit!! en die benzine-aanslag heb je volgens mij ook erg goed weggekregen!!

benzinekraantje al gemaakt?

Nee, maar ik zie het niet meer lekken...

Vandaag eerst de 25 kw set erin en in ruil daarvoor de motor poetsen van Reuffneck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan