Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon naar een barretje gaan en daar lekker koffie met een broodje voor het ontbijt bestellen. Het is tenslotte vakantie, en naar mijn mening begrijpen ze in het "buitenland" veel beter wat koffie is dan die bakken slappe slootwater die hier voor ultiem genot moet doorgaan.
In Noorwegen hebben ze bij de tankstations automaten waar voor 2 euro Starbucks koffie uit komt, in Frankrijk is koffie een traditie mits je het juiste bestelt en in Italië is het helemaal de hemel voor koffieliefhebbers.
Oploskoffie is ook niks, het smaakt naar bittere azijnachtige prut. Gewoon naar de bar of in Scandinavië naar de Statoil! Je neemt toch ook geen aardappels meer mee of sudderlappen onder het vet ?
Wel, de oplos van nescafe vind ik best goed.. De streken die jij noemt zal het wel meevallen maar als je in duitschland bent, en dan nog oostwaardser gaat, wordt het steeds minder...
In Roemenië heb je voor 1 lei een 'kopje koffie'
Eh, sja, doe me maar 12 van die dingen.. dat werkt gewoon niet..
 
Ik heb zo'n percolator gehad.. kwam vooral ondrinkbare prut uit.. misschien deed ik iets niet goed..
 
Het enige waarom oploskoffie iets met koffie te maken heeft is omdat het op de verpakking staat, verder heb ik nooit echt een verband kunnen ontdekken.

Bij mij dus altijd zo'n espressopotje in de standaard uitrusting. Precies die van de foto op de vorige pagina. Is gewoon een ritueel in de ochtend, voor je tentje , potje vullen, rustig op de brander, heerlijk bakkie. Ik heb een 3 persoons model (dat is gerekend in espressokopjes, dus een 3 persoons model zet één goede kop koffie). Afhankelijk van hoeveel koffie er in doet heb je dus een stevige bak, lees 3-dubbele espresso, dus daar hou ik het wel een paar uurtjes mee uit. Het neemt wat plek in, maar dan heb je ook was.

Tipje, mocht je van plan zijn zo'n ding aan te schaffen, neem dan een echte van Bialetti. Ze verkopen bij die kampeerwinkels ook vaak namaak maar dat is waardeloze kwaliteit. Rubberring is na 2x koffie zetten lek. Ervaring mee. De Bialetti heb ik nu een jaar of 4 en is nog perfect.
 
Ik heb zo'n percolator gehad.. kwam vooral ondrinkbare prut uit.. misschien deed ik iets niet goed..

Misschien inderdaad niet onhandig om er even bij te vermelden dat er geen fijn gemalen koffie in een percolator kan. Hiervoor moet je een iets grovere koffie nemen. Anders komt de koffie mee naar boven en krijg je inderdaad zwarte prut _O- (heb het zelf ook moeten ontdekken ... -O- (Vaak staat het op de verpakking vermeld)

Eenmaal goed gedaan, is het heerlijke (wellicht wat sterke) koffie! :Y
 
Laatst bewerkt:
Een melior. Kost weinig en maakt prima koffie. Zijn met plastic bovenkant te koop vanaf €15. Koffie er in, water erbij en stamper voorzichtig naar beneden drukken et voila. Prima koffie. Tijdens het reizen stoppen ee er wat in voor de ruimte en een theedoek er omheen want hij is wel van glas. De plastic dingen die er ook zijn, zijn waardeloos.
 
Koffie in Kyrgyzstan krijgen is een aparte smaak ervaring.......Tis wél warm, ook bruinig van kleur (met wat goeie wil), stervenszoet maar wat volledig ontbreekt is de smaak van.... idd, koffie. Ga dus toch maar zo'n percolator bij het kampeerspul stoppen, samen met een pak koffie!
 
Laatst bewerkt:
Misschien inderdaad niet onhandig om er even bij te vermelden dat er geen fijn gemalen koffie in een percolator kan. Hiervoor moet je een iets grovere koffie nemen. Anders komt de koffie mee naar boven en krijg je inderdaad zwarte prut _O- (heb het zelf ook moeten ontdekken ... -O- (Vaak staat het op de verpakking vermeld)

Eenmaal goed gedaan, is het heerlijke (wellicht wat sterke) koffie! :Y

Moet je dan 'grove maling' hebben of is dit ook nog niet goed?
 
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een 'paraplui tent'? Ik heb zo iets gezien op de rataplan treffen dit weekend.. het zou erg snel op te bouwen en af te breken zijn..
dit is iets wat bij m'n quechua arpenaz 2 wel wat werk vergt.. en ik heb er best hekel an EN trek vaak met de motor.. dus.. vandaar mijn vraag.
 
Ik weet niet wat jij bedoeld met een parapluitent :+ maar ik heb 2 tenten Een 3 mtr hoge Tipi en een kleine tent (Khyam of kyahm geloof ik) die idd heel snel is op te zetten binnen 1 minuut. :Y
En die is heel goed , maar voor mij te klein ik gebruik hem alleen als ik 1 nacht sta en verder trek , als ik meerdere nachten op 1 plek sta heb ik liever de Tipi waar ik in kan staan.
Danny :W :]
 
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een 'paraplui tent'? Ik heb zo iets gezien op de rataplan treffen dit weekend.. het zou erg snel op te bouwen en af te breken zijn..
dit is iets wat bij m'n quechua arpenaz 2 wel wat werk vergt.. en ik heb er best hekel an EN trek vaak met de motor.. dus.. vandaar mijn vraag.

Ja ik !
Heb een paraplutent van Safarica (presto3)
Echt supermakelijk binnen 2 minuten staat die en inpakken idem...
full
 
Laatst bewerkt:
Tent review: Safarica Presto Pro L
Leuke review over paraplutent.
Leuke website sowieso.

Ik ben net terug van een (nat) weekend met de redwood outdoor agave. Voor 2 personen heerlijk ruime tent. Ruime slaapcabine en en genoeg plek voor alle rotzooi in de andere helft van de tent. 1 tip: spreid niet al je zooi gelijk over het hele grondzeil dan lijkt ie toch opeens klein...

Als slaapmatje hadden we op aanraden van voorgenoemde website het matje van het leger besteld bij de dump. Opgeblazen is ie 4-5 cm dik en slaapt echt heerlijk. Ik kon op mijn zij liggen en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Mn slaapzak was wat krap dus daar ga ik vervanging voor zoeken.

Boel hangt nu binnen te drogen want moest helaas zeiknat in de tas mee terug. Gisteren 1 x zeiknat geregend en vandaag twee keer. In mn ortlieb louis special edition bleef alles lekker droog en in de gabbag van mn vriendin ook. Mn b-square tanktas wat wat vochtig onder de regenhoes.

Mn 12v -> usb is heel erg van pas gekomen. Had er een 4 ports usb hubje op aangesloten en iedereens telefoon kon opgeladen worden. Had m met een 5A zekering ertussen direct op de accu aangesloten. Door de zekering er uit te halen kon ik zorgen dat mn accu s nachts niet leegliep zonder iets op te laden. Voor de zomer wil er een een mooie schakelaar tussen hangen en er ook 1 op de motor van mn vriendin zetten.

Nu lekker aan t bier
 
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met een 'paraplui tent'? Ik heb zo iets gezien op de rataplan treffen dit weekend.. het zou erg snel op te bouwen en af te breken zijn..
dit is iets wat bij m'n quechua arpenaz 2 wel wat werk vergt.. en ik heb er best hekel an EN trek vaak met de motor.. dus.. vandaar mijn vraag.

Ik gebruik de Khyam Igloo al jaren. Ben nu aan m'n derde bezig geloof ik. Staat binnen 1 minuut. Dan blaas ik m'n luchtbed op, ook een minuut ongeveer en dan zit ik altijd als eerste aan de pils. De rest staat maar te klooien met touwtjes en stokkies en ik heb er al ééntje op als zij pas klaar zijn.
De Khyam Igloo heeft een fijne pakmaat van 80 cm en kan dus prima dwars over de motor.
Khyam heeft ook een biker tent die een pakmaat van 60 cm heeft maar daar zie ik geen voordeel in.
 
Ik heb een paar jaar terug wel zo'n Khyam overwogen, maar uiteindelijk vond ik de opgevouwen pakmaat van het model wat ik in gedachten had te groot.
 
Ik heb nu een Khyam Nimbus, daarvoor had ik een Highlander. Beide prima tenten, maar de Nimbus is ruimer van binnen en ingepakt toch wat compacter.
 
Aangezien mijn huidige Coleman tent na de laatste 4 weken Noorwegen toch wel aann vervanging toe is zal ik die Khyam toch weer eens gaan bekijken. Het idee dat je gewoon de hele boel in een keer opklapt lijkt me wel makkelijk.

Van mijn Coleman brak op dag 2 van mijn vakantie een stok, maar met zo'n reparatie pijpje heb ik er toch nog 4 weken mee kunnen kamperen. Er beginnen ook wat stiknaadjes los te laten zag ik, dus het einde is gewoon in zicht. Mag ook wel, naar schatting heb ik heb hem toch wel zo'n 100x op en afgebroken en flink gebruikt.
 
Zijn die mechnismen van paraplui-tenten kwetsbaar en is er een ondergrens qua prijs om wat kwaliteit te verwachten?
 
Grootste nadeel van zo'n plutent is de pakmaat en het gewicht. Verder ideaal voor het snel neerzetten en opruimen.
Pakformaat is iets groter dan mijn vorige (Vergelijkbare) tent.
Lengte is 75 cm,rol is ongeveer 20cm.
Gewicht maak ik me zoiezo niet druk om,of die tent nou 3 of 5 kilo weegt lekker belangrijk !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan