Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen, ik ben net terug en werd het zat in d eochtend m'n tent uit gebrand te worden door de zon..
Ik heb een katoenen tentje gehad in m'n jeugd die met zon veel beter was wat dat betreft.
Tegenwoordig heb je 'polycotton' tenten.
Kan iemand vertellen of die qua zon dezelfde eigenschappen hebben?
zo ja, eens op zoek naar een klein polycotton tentje..
 
Mensen, ik ben net terug en werd het zat in d eochtend m'n tent uit gebrand te worden door de zon..
Ik heb een katoenen tentje gehad in m'n jeugd die met zon veel beter was wat dat betreft.
Tegenwoordig heb je 'polycotton' tenten.
Kan iemand vertellen of die qua zon dezelfde eigenschappen hebben?
zo ja, eens op zoek naar een klein polycotton tentje..
Gewoon eerder je nest in. Kan je er ook weer eerder uit. :+
 
wij hebben afgelopen weekend deze gekocht;
Meubelen | Robens

Best duur stoeltje, maar kleine pakmaat en zit zeer behoorlijk.
Ik heb ook de dure variant, van Helinox.
Bij Bever verkopen ze ook een B merk, maar dat stoeltje was echt veel krapper... kan niet zeggen dat ik een hele dikke kont heb, maar ik paste er mooi niet in :X
Daarbij, mn tent was niet goedkoop en gaat nu het 17e seizoen in, zo heb ik nog veel meer kampeerspul. Ik geef liever wat meer uit en heb er jarenlang plezier van, dan de frustratie dat iets snel stukgaat of dat je het moet vervangen...
 
Mensen, ik ben net terug en werd het zat in d eochtend m'n tent uit gebrand te worden door de zon..
Ik heb een katoenen tentje gehad in m'n jeugd die met zon veel beter was wat dat betreft.
Tegenwoordig heb je 'polycotton' tenten.
Kan iemand vertellen of die qua zon dezelfde eigenschappen hebben?
zo ja, eens op zoek naar een klein polycotton tentje..

een tentje nemen waarvan de binnentent ook zonder buitentent kan staan. ik haal de buitentent er bij extreme hitte en als er geen regen verwacht wordt vanaf.
 
Daarbij, mn tent was niet goedkoop en gaat nu het 17e seizoen in, zo heb ik nog veel meer kampeerspul. Ik geef liever wat meer uit en heb er jarenlang plezier van, dan de frustratie dat iets snel stukgaat of dat je het moet vervangen...

Zo denk ik er ook over. En zo hebben wij inderdaad ook een tentje die al 15 jaar mee gaat (begint nu overigens wel iets minder te worden)
En mocht het onverhoopt toch wat met die stoel zijn, dan fiets ik effe terug naar de winkel, waar ik hem gekocht heb (Fietsen vind ik niet erg, maar China is wel heel erg ver)
 
Laatst bewerkt:
Mn vriendin en ik willen zo naar orleans een dagtripje maken en een beetje rondlopen. We willen wel met onze beschermende kleding aan rijden maar niet het de hele dag meezeulen. Hoe lossen jullie dit op?
 
Zo al een nieuwe tent en slaapzak gekocht dan die ik had :P
Had de m90 slaapzak die een beetje groot is en een 15kg katoenen tent _O-

Nu een coleman cortes 3 als tent en een piepklein verpakte slaapzak die heel gemakkelijk in mijn koffer past :+

Alleen nog een klein en fijn matje want een veldbed past helaas niet in de tent :(
Iemand nog een neoair camper sv of gelijkwaardig matje over of te koop :+
 
Ehm, weer even terug op de navi-voeding.. je kan ze wel makkelijk krijgen met een kleine USB-stekker..
Kan ik deze er af knippen, de 2 draden pakken en die op de 'gewone' ronde stekker vastbakken of werkt een usb-stekker stiekum heel anders? (je kan me hier van alles over wijsmaken :$ )
 
Mn vriendin en ik willen zo naar orleans een dagtripje maken en een beetje rondlopen. We willen wel met onze beschermende kleding aan rijden maar niet het de hele dag meezeulen. Hoe lossen jullie dit op?

Laat de meeste spullen op je hotel kamer of tent liggen, en gebruik je koffers voor je helm en normale kleding. Lukte ons ook in Monaco..

Als je geen koffers hebt, dan even een klein stukje met normale kleding en de helmen aan een kabelslot doen?
 
Ik laat helm/kleding in een zijtas.. als ze dat gaan jatten.. en 'gewone 'broek etc in dezelfde tas mee..
 
Ehm, weer even terug op de navi-voeding.. je kan ze wel makkelijk krijgen met een kleine USB-stekker..
Kan ik deze er af knippen, de 2 draden pakken en die op de 'gewone' ronde stekker vastbakken of werkt een usb-stekker stiekum heel anders? (je kan me hier van alles over wijsmaken :$ )
Dat heb ik onderweg eens mogen doen.
OEM draad stuk.

USB draad gepakt, draadjes aan elkaar, en dan met een adapter in de sigarettenplug.
 
..Ik zou niet eens weten hoe een OEM-draad er uit ziet......
Misschien is mijn vraag beter te posten in de 'techniek' sectie....
 
Mn vriendin en ik willen zo naar orleans een dagtripje maken en een beetje rondlopen. We willen wel met onze beschermende kleding aan rijden maar niet het de hele dag meezeulen. Hoe lossen jullie dit op?

Als je kan zoveel mogelijk achterlaten op camping/hotelkamer. Als dit geen optie is dan zal je het bij de motor moeten achterlaten. Ik ga er vanuit dat je in je koffers/tassen geen ruimte hebt om alles in op te bergen, anders had je het vast niet gevraagd denk ik. Je kunt met een kabel/kettingslot door je mouw of broekspijp wat aan je motor vastzetten, maar dan moet je wel een kabel of ketting bij je hebben. Veel andere opties zie ik niet, of je moet proberen of je het ergens bij restaurantje of misschien de VVV achter te laten.
 
Ik heb zijtassen maar daar gingen geen twee pakken en laarzen in passen. Uiteindelijk hebben we er een korter tripje van gemaakt en hebben we onze pakken aangehouden/gedragen. T is dat er hier maar 3 bussen per dag vertrekken anders was dat een goede optie geweest. Bedankt voor alle tips.

Morgen gaan we weer terug in de richting van reims. Daar een week met vrienden in een huisje en daarna weer naar t zuiden.
Tent houdt het perfect, heerlijk dat er zo'n grote voorruimte in zit. Verder zijn we echt wel goed uitgerust vind ik. Ik mis alleen een beetje een stoel. Dus misschien bestel ik die van de lidl wel. Dat is dan voor volgende trip.
Oh ja en een spiritusbrander heeft gewoon echt te weinig vermogen. Dat wordt weer lekker campingaz volgende keer.
 
Spiritus is leuk voor als je ultra licht wilt, en alleen een beetje water kookt om zo'n vriesdroog maaltijd of bakje koffie te maken. Voor gewoon regulier koken heeft het inderdaad erg weinig vermogen.
 
Oh ja en een spiritusbrander heeft gewoon echt te weinig vermogen. Dat wordt weer lekker campingaz volgende keer.

Als je vermogen wilt, dan koop je daar een benzinebrander voor in de plaats. Daar laat je kraanwater nog mee aanbranden :+
 
Laatst bewerkt:
Als je vermogen wilt, dan koop je daar een benzinebrander voor in de plaats. Daar laat je kraanwater nog mee aanbranden :+
Maar ik wil wel regelbaar vermogen. En moet je dan niet alsnog een flesje meenemen voor benzine? Ik wil niet steeds mm benzineleiding loshalen als ik ga koken. Nu hebben we een brandstoffles van trangia mee voor de spiritus.
 
Maar ik wil wel regelbaar vermogen. En moet je dan niet alsnog een flesje meenemen voor benzine? Ik wil niet steeds mm benzineleiding loshalen als ik ga koken. Nu hebben we een brandstoffles van trangia mee voor de spiritus.

of je nu die brandstoffles en spititusbrander mee neemt of deze combinatie;
404 Not Found
dat maakt dan ook niet uit....

Wij hebben deze combi ook, werkt als een jekko. momenteel heeft mijn zwager hem mee, die is op fietsvakantie met zijn bakfiets ( :+ )en twee kinderen op de mountainbike.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan