Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een klein pompje op 12v om mn luchtbed op te blazen. Even inprikken onder het zadel en 2 minuten later lig ik op m'n luchtbed.
Juist, ik heb het al geprobeerd. Werkt prima!
Ik doe de stekker in de sigaretten-aansteker-plug die ik op mijn stuur heb zitten.

Precies wat je zegt. Effe inprikken (in de stroom/ niet in het luchtbed) en dan is ie zo vol.
Toppie!! *O*
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben jullie als tafeltje?
Ik heb een klein plankje die in mijn zijtas past ,die klem ik tussen blok en frame en hoppa een tafel!

800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Handige oplossing!
Nee, zo'n mooie tafel heb ik niet. Moet het doen met de bovenzijde van mijn Givi-koffer die ik dan even van de motor los klik. Handdoekje erop, en de tafel is klaar.
Wel kan ik zeggen dat mijn regisseurstoel WEL veel luxer is. En wrs zit die ook beter!
 
Ik heb de Exped van 7cm dik en ik lig er echt perfect op! Ik heb in de loop der jaren de nodige selfinflatables gehad, maar die halen het niet vergeleken bij de Exped. Ik lig juist niet met mijn schouder en heup op de grond, terwijl ik dat bij andere matjes altijd wel had. Afgelopen weekend nog gebruikt in de sneeuw en heerlijk geslapen. Ik had hem jaren eerder moeten hebben!

Ik heb die ook, kostte een cent maar dan heb je zeker wat. Heb in Oostenrijk in 4 graden gelegen, niks geen last gehad van de koude grond.
 
De luxe van een stoel kan ik me nog voorstellen, maar een tafel? Die heb ik nog nooit bij me gehad en ook nog nooit gemist. Ik heb 2 koffers die prima zouden kunnen fungeren als tafel, maar ik heb ze er nog nooit voor gebruikt.
 
Ach het is handig klein opvouwbaar past op de koffer en heb er veel plezier van
Koffer kan je ook gebruiken maar als je er in moet zijn moet is dat weer lastig
Ook heerlijk s avond om als voetenbank te gebruiken
 
De tafel vind ik overbodig, waar nodig pak ik de topkoffer wel.
Anders zet ik met gemak alles op de grond.

Gebruiken jullie als je langer staat ook zoiets als een tarp voor regen of kou?
 
Ik heb een tarp, maar die neem ik alleen mee als ik weet dat ik langere tijd op één plek blijf staan. Tijdens de meeste vakanties is dat niet de bedoeling dus ik neem hem eigenlijk zelden mee. Als ik hem gebruik dan maak ik hem vast aan de tent en gebruik ik het als het ware als voortent voor de regen.
 
De tafel vind ik overbodig, waar nodig pak ik de topkoffer wel.
Anders zet ik met gemak alles op de grond.

Ja, mijn topkoffer gebruik ik idem.

Gebruiken jullie als je langer staat ook zoiets als een tarp voor regen of kou?
Mijn voorkeur is kamperen. Toch moet kamperen niet kramperen worden.
Dus als het weer beroerd wordt, dan is het rap zoeken naar een pension/ cabin of hotel.
 
Laatst bewerkt:
De tafel vind ik overbodig, waar nodig pak ik de topkoffer wel.
Anders zet ik met gemak alles op de grond.

Gebruiken jullie als je langer staat ook zoiets als een tarp voor regen of kou?
Bij vorige tenten een tarp ja. Handig, beschutting. Tegen of zon.

Nu grote tent met dito voortent en dan nog de uitzetbare deurflap. Tarp niet meer nodig.
 
De luxe van een stoel kan ik me nog voorstellen, maar een tafel? Die heb ik nog nooit bij me gehad en ook nog nooit gemist. Ik heb 2 koffers die prima zouden kunnen fungeren als tafel, maar ik heb ze er nog nooit voor gebruikt.
Ik doe t met een klein vouwtafeltje, geen hard blad. Bier blijft er op staan, voor mij dus minimale eis gehaald :)
 
De tafel vind ik overbodig, waar nodig pak ik de topkoffer wel.
Anders zet ik met gemak alles op de grond.

Gebruiken jullie als je langer staat ook zoiets als een tarp voor regen of kou?
Ik heb wel een tarp mee maar bij erg warm weer gebruik ik hem als tent.
Span ik hem tussen motor en een boom.
ik sta eigelijk nooit meer dan 1 nacht op de zelfde plek.
 
Heeft iemand ervaring met de Coleman Tasman 2? Was benieuwd en ze zijn nu voor een leuke prijs te koop
 
Heeft iemand ervaring met de Coleman Tasman 2? Was benieuwd en ze zijn nu voor een leuke prijs te koop
Ik heb er een. Vorig jaar door omstandigheden helaas maar 1 keer gebruikt en is een prima tentje voor mij alleen. Met 2 personen wordt het wel knus. Ook de voortent is handig.
Prijs was ik bij aanschaf al over te spreken. Als terugkerend/aanstaand kampeerder vind ik het een prima tent om mee te beginnen.
 
Ik doe het wat luxer met een stevige tafel en prima stoel :)

[afbeelding]

Je moet wel oppassen dat je niet teveel mee neemt. Voor tafel gebruik ik gewoon mijn zijkoffer.

1_tafel.jpg



En dit is overigens mijn koelkast, ik vul mijn bagagerol met leidingwater en flikker die waar mogelijk gewoon in een ijskoud riviertje :+ :P . Ik gebruik een scheerlijn van de tent om ervoor te zorgen dat mijn koelkast niet verzuipt :+

1_koelkast.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met de Coleman Tasman 2? Was benieuwd en ze zijn nu voor een leuke prijs te koop

Ik heb er eentje die er op lijkt, de Coastline 3. Volgens mij verschillen ze als ik het zo zie niet zoveel van elkaar. Ik zie dat de ophangpunten b.v. hetzelfde zijn.

Ik vind de voortent echt een must. Ik ben afgelopen jaar in het naseizoen gegaan en de zon ging al snel onder, als het dan hard gaat waaien vries je bijna weg. Dankzij de voortent, hoef je niet gelijk je mand in, maar kan je gewoon je stoel naar binnen halen en in je voortent nog ff rustig lezen / routes plannen / wat drinken, voor je gaat maffen.

1_tent.jpg


Foto hierboven was in de buurt van Villach, 's avonds nog maar 7 graden, het waaide erg hard, geen mens meer buiten en het was nog maar half 8. Met een biertje en een nootje erbij gewoon de route plannen voor de volgende dag (SLO/KRO) en dan op tijd naar bed :z :z
 
Laatst bewerkt:
En dit is overigens mijn koelkast, ik vul mijn bagagerol met leidingwater en flikker die waar mogelijk gewoon in een ijskoud riviertje :+ :P . Ik gebruik een scheerlijn van de tent om ervoor te zorgen dat mijn koelkast niet verzuipt :+

Geen koelkast nodig gehad afgelopen weekend :+

full
 
Ik vind de voortent echt een must. Ik ben afgelopen jaar in het naseizoen gegaan en de zon ging al snel onder, als het dan hard gaat waaien vries je bijna weg. Dankzij de voortent, hoef je niet gelijk je mand in, maar kan je gewoon je stoel naar binnen halen en in je voortent nog ff rustig lezen / routes plannen / wat drinken, voor je gaat maffen.

Voortent is altijd handig, niet alleen voor de kou maar ook om je natte zooi neer te leggen zodat je dat niet mee hoeft te nemen je binnentent in. Ook kan je tijdens een buitje regen nog gewoon normaal schuilen of binnen koken, zonder dat je meteen in je bed moet gaan liggen omdat je verder geen ruimte hebt. Voor mij ook altijd een tent met voortent!
 
Dank voor de info mannen. Ik heb besloten de knoop door te hakken, Voor 89,- kan je ook niet echt tobben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan